Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Palawan of Boracay ?

Gestart door bangus, dinsdag 22 maart 2011, 16:50:35

Vorige topic - Volgende topic

koy

Ik vertrek in april voor 3 weken opnieuw naar de Filipijnen en waar ga ik naartoe?
Naar Boracay en naar Palawan!
Boracay is een zalige combinatie van idyllische stranden en leuk vertier. Dat is nu net wat ik miste op Malapascua, 's avondspits niks te doen (en ik ben ook niet van de jongste) maar het is leuk flaneren langs de kraampjes overdag en in de D-mall en 's avonds leuk buiten eten, duur of goedkoop (soms maar 250php voor aanschuiven aan strand buffet met alles erop en eraan, eat what you can...)
Palawan daar ga ik naartoe voor de romantiek en de rust. Onze hut staat praktisch op strand en dus zalig uitzicht in El Nido. De natuur zou ook ongelofelijk zijn daar, noemen het last frontier.

Dus moeilijke keuze of net niet. De Filipijnen bieden voor elke wat wis, enjoy!
leven en laten leven...

bangus


                Hoi                             Het ziet er inderdaad allebei zeer mooi uit
                                                 Boracay en Palawan.Het duurde dus niet lang voor
                                                 we besloten hadden om naar Palawan te gaan...
                                                 Coron meer bepaald , lijkt ons Perfect wat we gedachten hadden.
                                                 
                                                 Wij danken u hartelijk voor de vele nuttige reactie's.

boldy

veel plezier daar  en je mag van ons altijd een verslagje uitbrengen met foto's vral foto's  :jajaja: zodra je vakantie erop zit
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Gago

ben anderhalf jaar terug nog in Boracay geweest voor een 4tal dagen.
Het was er vooral druk, maar wel leuk om enkele dagen te spenderen. Vele kraampjes en leuk uitgaan met het vrouwtje 's avonds.
We hebben ons daar heel erg geamuseerd.
Maar na enkele dagen heb je het daar wel gezien.
Over "drugs en hoereren" heb ik niks gemerkt daar.

greetz Gago

bangus

 :thumb:  Misschien moeten beide eilanden maar eens bezoeken,
              Een ding staat vast voor elk wat wils........Thx              :happy:

gosternokke

Okay, de keuze is dus op Coron gevallen.  En hebben jullie ook al een stekje om de nacht door te brengen?
Hierbij het allernieuwste hotel in Coron, pas open en gloednieuw dus
        http://www.sunzencoron.ph/?sunzencoron=about_sunzen_coron

amarbolar

Welke plaats op Palawan raden jullie aan en wat is er echt anders dan op de rest van de eilanden?
Ben er nog nooit geweest enwelke vorm van logeren geniet er de voorkeur graag enige echte tips.
Bedankt

xav

Citaat van: amarbolar op donderdag  1 september 2011, 18:19:36
Welke plaats op Palawan raden jullie aan en wat is er echt anders dan op de rest van de eilanden?
Ben er nog nooit geweest enwelke vorm van logeren geniet er de voorkeur graag enige echte tips.
Bedankt


hangt ervan af wat je wil... strandvakantie, bepaalde plaatsen zien, ect... er zijn hostels en hotels genoeg, voor elk wat wils...

gosternokke

El Nido is volgens mij toch wel de topbestemming van Palawan.  Omgeven door steile rotsen, en vele tropische eilandjes en hagelwittes stranden.  Minpunten alles is vrij basic, zo is er geen 24 uur elektra per dag,  vrijwel geen nachtleven,  en de meeste filipinaas missen vooral de shopping mogelijkheden, want malls zijn er niet.
Maar hou je van strand, natuur, snorkelen ,eilandhoppen, dan is het een topbestemming.
Accomodatie in dverse prijsklassen     
http://flipnomad.com/2011/04/accommodation-nido-for-all-budget/

amarbolar

Ok het moet geen jungle zijn, geen te drukken plaats maar ook niet basic.
Ben niet zo een mobiel persoon en zeker geen zonneklopper.
Doe geen enkele (water)sport.
Hou van lekker eten en drinken en wil mijn vriendin verwennen tijdens onze korte vacantie begin december,
zodus graag wat meer info is zeer welkom.
Alvast bedankt.