Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Palawan of Boracay ?

Gestart door bangus, dinsdag 22 maart 2011, 16:50:35

Vorige topic - Volgende topic

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

amarbolar

Met het IQ van Holdy kun je natuurlijk niets beter verwachten dan dat hij denkt dat info sides dienen om zijn frustratie en onbenul van zijn dagelijks leven kleur te geven.
Gelukkig ben ik geen moderator voor hem enerzijds en zijn de meeste forumleden anderzijds wel gediend met informatie maar ja wat benul heeft zo een caricaturaal iemand nietwaar?

antzan

Beste medeleden ,
ik zou nogmaals willen vragen wat de beste manier is
om van Palawan  naar  Bohol te komen .
Kan eigenlijk niets vinden via google .
En een hotel[letje in Puerta Princessa .
Gr. Antzan
Foodmaster

Guadalupe

#43
Beste,

neem het vliegtuig van Palawan naar Cebu.
Vandaar met de boot of fast ferry naar Tagbilaran.

In Puerto Princessa sliepen we overigens in het Balay Inato pension house.Was zeker niet slecht en het eten was zelfs OK.

Is de kortste weg en heel eenvoudig.

Succes.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Rich

Citaat van: antzan op woensdag  7 september 2011, 07:29:37
Beste medeleden ,
ik zou nogmaals willen vragen wat de beste manier is
om van Palawan  naar  Bohol te komen .
Kan eigenlijk niets vinden via google .
En een hotel[letje in Puerta Princessa .
Gr. Antzan


Als je met het vliegtuig van Palawan naar Cebu gaat, dan neemje de taxi naar pier 4 en neem je de Weesam naar Bohol. Ongeveer 1,5 uur varen.

Hier de scedules; http://schedule.ph/companies/WEESAM-EXPRESS
Rich de Nederbelg.

Bulldozer

Beste Antzan,

Er gaat alleen een vliegtuig vanuit Manila naar Bohol dus als je met het vliegtuig wilt zou je Puerto Princessa, Manila en dan Manila Tagbilaran moeten boeken.

Zoals gezegt kan je ook met het vliegtuig van Puerto Princessa naar Cebu en dan verder per boot. Waar moet je zijn op Bohol, je kan van Cebu naar Tagbilaran maar ook van Cebu naar Tubigon. http://www.lite-shipping.com/ Wij zijn een keer met de auto van Manila naar Bohol gegaan en hadden toen de barge van Cebu naar Tubigon genomen. En als je wil kan je ook vanaf Puerto Princessa met de boot via Iloilo naar Cebu en dan verder met de voorgaande boot verbinding. Dan ben je echter wel meer dan 2 dagen onderweg. http://montenegrolines.com.ph

Goed hotel in Puerto Princessa? Ik zelf heb goede ervaring met The Legend Palawan http://www.legendpalawan.com.ph/ (zal wel weer te duur zijn volgens andere), maar het heeft wel airco, minibar, warm water, restaurant en een zwembad. Je kan er tevens tours boeken (bijvoorbeeld voor de Underground river)

Groeten Bulldozer

Budgie

Citaat van: amarbolar op woensdag  7 september 2011, 06:22:30
Met het IQ van Holdy kun je natuurlijk niets beter verwachten dan dat hij denkt dat info sides dienen om zijn frustratie en onbenul van zijn dagelijks leven kleur te geven.
Gelukkig ben ik geen moderator voor hem enerzijds en zijn de meeste forumleden anderzijds wel gediend met informatie maar ja wat benul heeft zo een caricaturaal iemand nietwaar?
@ Amarbolar wie zijt gij dat gij U zo over iemand durft uit te laten Kan in al uw postings niet een enkel stukje bijdrage vinden dat anderen meer kennis geeft Alleen gekat op anderen
Ik kan dus hieruit alleen maar concluderen dat Uw IQ ook niet hoog kan zijn
Getting older beats the alternative -dying young

Digos

De vragen die hier gesteld worden interreseren me ook wel, en vind wel dat er behoorlijk wat reply op is, dat gaat dan uit van persoonljke ervaringen van de leden.....en daar is niks mee I dunk.

@ Amarbolar je reactie's hier vind ik al hier meerdermale op het forum onterecht en misplaatsts, als je het simpel wil houden, gebruik dan google.....doen wij ook hier, maar je moet dan wel wat wel meer moeite doen om de juiste info te vinden. Op een forum word er alleens onder elkaar naast de kwestie gepraat, als dat niet naar je zin is, is google een optie en is onpersoonlijk en misschien beter voor jou.

K'heb ook wel wel wat phils ervaring.....maar niet over alles, en dan ik/we vinden het wel leuk om van andere forumleden hier info te kunnen ontvangen...lezen.....en waar we ook al dankbaar gebruikt van hebben  gemaakt.

In ieder topic word alleens naast de pot gepist, maar speel dat niet uit persoonlijk op iemand, want op het eind ben je en sta je alleen en met google.

Nou we zien wel.....hoop voor jou dat je de nodige info vind hier?

De vraag met de info over Bagio had je beter in apart topic gezet.

Groetjes

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

amarbolar

Wat een apart topic betreft heb je gelijk maar het is hier nu al zo onoverzichtelijk.
Als je een forum bekijkt als een praat barak ben je ook verkeerd.
Een forum dient voor informatie uit te wisselen, normaal gezien.
Maar als je zoals ik in het verleden iets wil weten en je dan te horen krijgt ga googelen wat is dan de meerwaarde van dit opzet?
Zero denk ik.
Ik wil graag bijdragen tot wat de bedoeling van dit soort forums dient te zijn, namelijk een antwoord op vragen en ervaringen uitwisseling.
Van idioten hun commentaar dat naast de kwestie is zullen er wel meer leden zijn die vinden dat zulks niet hoort maar zwijgende leden brengen ook niets aan nietwaar?
Praktisch gezien zou een betere indeling al helpen geloof ik en engelse teksten steeds in een aparte lijst dagelijks nieuws bijvoorbeeld ( samen met grappen en nummers voor mijn part) want op de duur zie je door de bomen het bos niet meer.

Tinulang_Manok

Citaat van: amarbolar op donderdag  8 september 2011, 07:10:58
Een forum dient voor informatie uit te wisselen, normaal gezien.

Dat klopt, maar dat is maar één van de functies.
Vakantiefoto's of ervaringen in het dagelijks leven delen is bijvoorbeeld een andere en naar mijn smaak hoort af en toe slap ouwehoeren daar ook bij.
Als je een vraag stelt en daar sec een antwoord op verwacht dat jou ook nog aanstaat, en dan jezelf ook nog de vrijheid gunt om anderen die volgens jouw normen niet functioneren eens fijn af te fakkelen, nou ja dan hoef je volgens mij niet op veel sympathie te rekenen. Nou ja in iedergeval niet die van mij, maar daar zul je ook niet direct op staan te wachten neem ik maar aan.

Wil je een antwoord op jouw vraag maar vooral niet meer, dan is google je vriend.
Wil je antwoord op je vraag (en volgens mij krijg jij die vaak ook) en ook nog eens een gesprek dat tot nieuwe inzichten kan leiden of eens slap lullen, dan kun je op een (dit) forum terecht.
Verder helpt het natuurlijk om niet alleen te vragen, eisen en uit te halen, maar ook eens een ander te helpen met zijn vragen, voor zover mogelijk.

Tenminste dat lijkt mij dan, ik kan het natuurlijk verkeerd hebben; verder zou ik willen verwijzen naar een uitspraak van een ander lid op dit forum: life is too short to be an asshole  :thankyoufw5:
Amare et sapere vix deo conceditur