Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internationale verhuisfirma

Gestart door Raventje, maandag 6 mei 2013, 13:01:38

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Dus je zal waarschijnlijk al zo'n beetje kunnen inschatten of het een 20 of misschien wel een 40 ft container zal worden.

Laat je in ieder geval geen 40 ft aanpraten als je maar voor 3/4 goederen hebt, maar vraag om het in LCL te doen want dat zal je aardig wat centjes schelen dan.
Rich de Nederbelg.

Raventje

Citaat van: Rich op donderdag  9 mei 2013, 15:10:44
Dus je zal waarschijnlijk al zo'n beetje kunnen inschatten of het een 20 of misschien wel een 40 ft container zal worden.

Laat je in ieder geval geen 40 ft aanpraten als je maar voor 3/4 goederen hebt, maar vraag om het in LCL te doen want dat zal je aardig wat centjes schelen dan.

@Rich, het zal zeker geen 40ft worden..ik denk 20ft ...wat is LCL??

Rich

Citaat van: Raventje op donderdag  9 mei 2013, 15:22:40
Citaat van: Rich op donderdag  9 mei 2013, 15:10:44
Dus je zal waarschijnlijk al zo'n beetje kunnen inschatten of het een 20 of misschien wel een 40 ft container zal worden.

Laat je in ieder geval geen 40 ft aanpraten als je maar voor 3/4 goederen hebt, maar vraag om het in LCL te doen want dat zal je aardig wat centjes schelen dan.

@Rich, het zal zeker geen 40ft worden..ik denk 20ft ...wat is LCL??

Ja, met een 20ft kom je al een heel eind, en daar kan normaal gezien makkelijk een inboedel in.

LCL = loose cargo loading.  Bijvoorbeeld, jij hebt 3/4 goederen en een ander heeft maar 1/4 goederen dan gaat dat samen in een container en zo kan je de kosten delen.
Rich de Nederbelg.

Raventje

Citaat van: Rich op donderdag  9 mei 2013, 15:36:42
Citaat van: Raventje op donderdag  9 mei 2013, 15:22:40
Citaat van: Rich op donderdag  9 mei 2013, 15:10:44
Dus je zal waarschijnlijk al zo'n beetje kunnen inschatten of het een 20 of misschien wel een 40 ft container zal worden.

Laat je in ieder geval geen 40 ft aanpraten als je maar voor 3/4 goederen hebt, maar vraag om het in LCL te doen want dat zal je aardig wat centjes schelen dan.

@Rich, het zal zeker geen 40ft worden..ik denk 20ft ...wat is LCL??

LCL = loose cargo loading.  Bijvoorbeeld, jij hebt 3/4 goederen en een ander heeft maar 1/4 goederen dan gaat dat samen in een container en elk zijn deel van de kosten.

:thumb: zal ik aan denken  :thankyoufw5:

Digos


LCL betekend feitelijk "Less than container load" (LCL)...niet genoeg om een container te vullen en word dan opgevult met andere LCL of dingen.

Ik heb dit al in beide richtingen gedaan......van  :belgiesmiley: naar de  :smiley-philippines: en visa versa, werkte perfect, en aan de deur geleverd in perfecte staat.

Wat betreft de meubels verkopen.... :lachen: lukt niet....kringloopwinkel wel, meubels krijg je tegenwoordig niet verkocht voor wat je wilt. Dat is dan een keuze dat je moet maken.

Ronny55 gaf het ook al aan dat je beter koop bent om alles in phils te kopen en dat hebben we ook gedaan, voor al dat geld van die container kan je hier wel wat mooie spullen kopen en kan je er achteraf nog een smbeeke op drinken en heb je nog een flinke zak cent.
LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

Citaat van: Digos op donderdag  9 mei 2013, 22:45:43

LCL betekend feitelijk "Less than container load" (LCL)...niet genoeg om een container te vullen en word dan opgevult met andere LCL of dingen.

Ik heb dit al in beide richtingen gedaan......van  :belgiesmiley: naar de  :smiley-philippines: en visa versa, werkte perfect, en aan de deur geleverd in perfecte staat.

Wat betreft de meubels verkopen.... :lachen: lukt niet....kringloopwinkel wel, meubels krijg je tegenwoordig niet verkocht voor wat je wilt. Dat is dan een keuze dat je moet maken.

Ronny55 gaf het ook al aan dat je beter koop bent om alles in phils te kopen en dat hebben we ook gedaan, voor al dat geld van die container kan je hier wel wat mooie spullen kopen en kan je er achteraf nog een smbeeke op drinken en heb je nog een flinke zak cent.


Beiden eigenlijk : The respective meaning of the terms FCL, LCL, CY, and CFS is as follows:
FCL      –—    full container load;
full carload
LCL      –—    less than container load;
loose container load;
less than carload;
loose carload
CY      –—    container yard
CFS      –—    container freight station
Rich de Nederbelg.

Marinero

En nu maar hopen dat je container niet onderaan in een ruim met volle bielsputten wordt gezet! En dat ze hem een beetje met beleid neerzetten... :jajaja:

Ronny55

Als ik naar hier kwam heb ik me niet eens de moeite gedaan om iets te verkopen ....Gewoon wie iets wil kom het maar halen... en nog geraakte ik het niet kwijt  :lachen: , dan maar naar de kringloopwinkel....sorry meneer maar we hebben daar helemaal geen plaats voor ...ok stort op want opstoken is strafbaar ....

Uiteraard zoals gewoonlijk toen alles weg was...oh wat heb je met die mooie salon gedaan?....had ik dat maar geweten  :floet: Dan heb je meer dan een maand geprobeerd alles weg te geven en het laatste met pijn in mijn hart naar het stort gedragen  :jajaja:  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Raventje

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 10 mei 2013, 08:31:31
Als ik naar hier kwam heb ik me niet eens de moeite gedaan om iets te verkopen ....Gewoon wie iets wil kom het maar halen... en nog geraakte ik het niet kwijt  :lachen: , dan maar naar de kringloopwinkel....sorry meneer maar we hebben daar helemaal geen plaats voor ...ok stort op want opstoken is strafbaar ....

Uiteraard zoals gewoonlijk toen alles weg was...oh wat heb je met die mooie salon gedaan?....had ik dat maar geweten  :floet: Dan heb je meer dan een maand geprobeerd alles weg te geven en het laatste met pijn in mijn hart naar het stort gedragen  :jajaja:  :lachen:

Een paar mensen hebben me al gecontakteerd voor het kopen van men eetkamer,salon en aardgaskachels  :lachen:...laat maar komen... :happy:...dan ben ik er van af.. :floet:

:daag:

PeterVL

Ik zou me echt niet aan dat 'containergedoe' begeven. probeer je spullen daar te verkopen, zelfs al krijg je niet de prijs die je verwachtte hier kan je je echt goedkoper installeren dan 6000 euro of meer te investeren in een container. De dingen die je echt wil hebben stuur die op per balik bayan. Houd er ook rekening mee als je per se een container wil opsturen dat die gasten enkel een uur wachten, je moet dus mensen hebben die je helpen de container leeg te maken want wees zeker na een uur rijdt die gast weg uitgeladen of niet. Enfin vroeger was dit toch zo ik weet niet of dit nu nog zo is, maar ik zou me toch best grondig informeren als ik U was...