Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Van een grote en een kleine slag

Gestart door Adriaan, woensdag 18 juni 2014, 07:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Wel even nog vermelden dat de duivels allemaal in topkampioenschappen spelen....Engeland,Duitsland,Italie, Spanje enz, bij topploegen en daar zeker ook wat ervaring hebben opgedaan. Niet een die in Belgie speelt, dacht ik, dat zegt genoeg over het Belgisch kampioenschapniveau (Financieel achterop hinkend)  :negatief:

Edoch , keur ik de exorbitante bedragen waar de topploegen mee zwaaien naar de sterspelers in geen geval goed . Daar zou werkelijk paal en perk aan gezet moeten worden....Kan me nog herinneren dat FC Napoli Maradona aankocht voor 400.000.000 BFr , toenertijd een schandalig bedrag. Dan spreken we van 30 jaar geleden 1984 ...2013 werd het 10 voudige betaald voor een speler....waar eindigd dat ???Neymar zou officieel 57.000.000 euro gtekost hebben maar officieus wordt gewag gemaakt van 100.000.000 euro.  :weetikniet: Niet kunnen voor een laand in crisis  :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Dat zijn overigens transfer sommen die betaald worden en om bestaande contracten  af te kopen.

Ik vraag me af of  zulke bedragen met gewoon voetbal terugverdient kunnen worden.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Een Duitse familie gaat winkelen. Tijdens hun bezoek aan een sportzaak, pakt de zoon een Oranjeshirt van het Nederland elftal uit het rek. Dan zegt hij tegen zijn zus:
"Ik heb besloten dat ik Oranjefan ga worden en zou graag dit mooie oranje shirt voor mijn verjaardag willen hebben."
De grote zus reageert geïrriteerd en geeft hem een draai om z'n oren :
"Ben je gek geworden? Ga dit maar eens met je moeder bespreken."
Dus, het kleine jongetje met het Oranje T-shirt naar zijn moeder en zegt:
"Ik besloten dat ik Oranjefan ga worden en zou graag dit mooie oranje shirt voor mijn verjaardag willen hebben."
De moeder reageert woedend en geeft hem twee tikken om z'n oren:
"Ben je helemaal van lotje getikt? Scheer je weg en vraag je vader maar eens hoe hij er over denkt."
Dus de jongen gaat naar zijn vader en zegt:
"Ik heb besloten Oranjefan te gaan worden en zou graag dit mooie oranje shirt voor mijn verjaardag willen hebben."
De vader wordt helemaal gek en slaat zijn zoon ter plekke ontoelaatbaar hard in zijn gezicht:
"Geen zoon van mij zal in een dergelijk shirt rondlopen!"
Ongeveer een half uur later zit de hele familie in de auto en is op weg naar huis. De vader keert zich tot zijn zoon en zegt:
"Zoon, ik hoop dat je er iets van hebt geleerd vandaag."
"Ja vader, dat heb ik."
"Nou zoon, en dat is?"
Antwoordt de zoon:
"Ik ben nog maar een uur Oranjefan en ik heb nu al een bloedhekel aan de duitsers
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman


klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: jiggy op zaterdag 21 juni 2014, 17:41:40
Citaat van: boldy op zaterdag 21 juni 2014, 10:05:52
de Nederlanders spelen alleen voor hun eigen .


Wow.. En dat uit de mond van een Nederlander ! Respect, man ! Je haalt me de woorden uit de mond.
De voorbije decennia hebben de Nederlanders heel wat beter gescoord dan de Belgen , maar nooit een trofee gehaald. Inderdaad, er stond een hele resem vedetten op het veld, doch.. "Spelend voor hun eigen". Zo word je nooit wereldkampioen.
Zelfverzekerd zijn ( dixit Peldoman..) is een must, doch het individu zien als onmisbare schakel voor een hecht team... daar mankeerde het vaak aan, op het ultieme moment.

Ik pretendeer niet dat de huidige Rode Duivels het verder zullen schoppen dan Oranje, want.. het zijn bijna zonder uitzondering nog allemaal jonge kerels die pas op het internationaal,voetbaltoneel ziij verschenen. Doch... er zijn er weinig of geen met vedettenallures..  Ze vinden het nog een eer voor de nationale ploeg te spelen en aznvaarden dat er ern ruime selectie is, geen absolute certitudes.
Liggen ze er vlugger uit dan Nederland..? Geen probleem... Ze zullen een pak aan maturiteit kunnen winnen voor.. een volgend belangrijk tornooi..
Wij Belgen zijn misschien wat nuchterder , al neemt de voetbalgekte hier momenteel "Hollandse proporties aan...
doch.. wij zullen ons team blijven steunen .
Vol zelfvertrouwen, en niet enkel zolang het goed gaat (@Peldoman ;) )
:thumb:  :thumb:  :thumb: zo  hoord het te zijn .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: boldy op zaterdag 21 juni 2014, 12:10:42
Jens ook als het echt moet lopen ze meestal nog te lantefanteren ok we zijn een ronde verder maar let op tegen chili is het bye bye nederland want dan gaan ze voor het eerst op dit wk voetballen tegen een land wat goed voetbal speelt. Daarna de volgende wedstrijd die ze spelen kennen ze naar huis dan is het  :daag:
Ik blijf erbij dat Nederlanders nooit maar dan ook nooit zo gepassioneerd voetbal spelen als een elftal dat daadwerkelijk trots is om voor zijn vaderland te spelen en dat ook doet in plaats voor hun zelf te spelen.  :jajaja:
wij gaan het zien vriend. ga er maar van uit dat die ouwe van Gaal nog lang niet het achterste van zijn tong laat zien , dus tegen Chili ach het gaat om de 1e en 2e plaats in de poule. daar ligt van gaal niet wakker van als ze dit überhaupt verliezen.

   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

heb zo net de wedstrijd van de eeuw gezien  :lachen: België- Rusland  1-0 voor België.

zo sorry , maar het heeft met voetbal niets te maken . jonge jonge wat slecht . 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pinocchio

Net zoals gisteren met Argentinie, maar het eindresultaat telt !

Cosyns Guy

Citaat van: jens op zondag 22 juni 2014, 19:58:36
heb zo net de wedstrijd van de eeuw gezien  :lachen: België- Rusland  1-0 voor België.

zo sorry , maar het heeft met voetbal niets te maken . jonge jonge wat slecht .  
Pure strategie van de  :belgiesmiley:,gebaar dat je geen bal kan raken,breng de tegenstander op het verkeerde been en maak hem de laatste 5 minuten af.
Belgie altijd al een underdog geweest dus die strategie brengt wel op....kunnen de  :nederlandsevlag: nog iets van leren.... :lachen:  :lachen:  :biggrinn:
P.s.: Was humoristisch bedoeld he...je weet maar nooit met verschillende culturen..

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Pinocchio op zondag 22 juni 2014, 20:05:07
Net zoals gisteren met Argentinie, maar het eindresultaat telt !
is waarheid als een koe .  :thumb:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.