reisadvies negatief

Gestart door boldy, zondag 11 augustus 2013, 07:04:25

Vorige topic - Volgende topic

boldy

vanaaf in reisadvies negatief op nederland 3 om 19;26 : sander de kramer beland op het eiland luzon dat deel uit maakt van de filippijnen.
op luzon zijn geen bounty beaches,geen witte stranden met cocospalmen aan een azuurblauwe oceaan,maar de harde realiteit van vulkaanuitbarstingen ,aarbevingen en overstromingen.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Mawibata

Citaat van: boldy op zondag 11 augustus 2013, 07:04:25
vanaaf in reisadvies negatief op nederland 3 om 19;26 : sander de kramer beland op het eiland luzon dat deel uit maakt van de filippijnen.
op luzon zijn geen bounty beaches,geen witte stranden met cocospalmen aan een azuurblauwe oceaan,maar de harde realiteit van vulkaanuitbarstingen ,aarbevingen en overstromingen.

Bedankt voor de tip boldy     :thumb:    :thumb:


Nog wat info  :  http://reisadviesnegatief.kro.nl/seizoenen/seizoen_2013/afleveringen/11-08-2013




Deze video is te bekijken vanaf (ongeveer) 11-08-2013 11:45.







In de eerste aflevering van de nieuwe reeks van 'Reisadvies Negatief' belandt Sander de Kramer op het eiland Luzon, dat deel uitmaakt van de Filippijnen.

Op Luzon zijn geen bounty beaches, geen witte stranden met kokospalmen aan een azuurblauwe oceaan, maar de harde realiteit van vulkaanuitbarstingen, aardbevingen en overstromingen. Toeristen durven er nauwelijks meer te komen. Sander de Kramer ging kijken hoe het de mensen die er moeten wonen vergaat.

De lokale bevolking op Luzon is vaak slachtoffer van het natuurgeweld. In Reisadvies Negatief is te zien hoe Sander de Kramer een school bezoekt en terechtkomt in een aardbevingsoefening. De oefening, die erop is gericht zoveel mogelijk kinderlevens te redden wanneer de eerstvolgende aardbeving zich aandient, is een van de activiteiten van de ontwikkelingsorganisatie CARE Nederland. Sander hierover: 'Veel boeren en vissers hebben de afgelopen jaren meerdere malen familie, huizen en oogsten verloren, vooral door tyfoons en overstromingen. Ze dragen hun lot moedig, het zijn sterke mensen. Maar met een beetje hulp van buitenaf is veel schade te voorkomen. Ik heb meegedaan aan een door CARE georganiseerde noodevacuatie van een heel eiland voor een naderende tyfoon. Dat verliep perfect, iedereen in veiligheid. Een eilandbewoonster vertelde me dat ze vroeger nooit werden gewaarschuwd of geƫvacueerd. De mensen bonden zich met touwen vast aan de palmbomen om niet door de wervelwind te worden meegezogen. En dan maar afwachten of je niet door de oceaan wordt verzwolgen, want zo'n tyfoon zorgt voor metershoge golven.'

CARE werkt op Luzon ook samen met de lokale overheid aan het aanplanten van nieuwe mangrovewouden. Dit om de mangrovebossen te vervangen die jaren geleden werden gekapt om plaats te maken voor garnalenkwekerijen. Sander: 'Ik heb samen met de boeren met mijn poten in de klei gestaan, letterlijk! Voor het eerst van mijn leven op mijn blote voeten in het rijstveld, de blubber omgeploegd en nieuwe rijst geplant. Niet lullen, maar poetsen zeggen wij in Rotterdam. Dat was mijn vakantie op de Filippijnen.'
Bron :   http://www.tv-visie.be/inhoud/nederland/reisadvies-negatief-start-nieuw-seizoen-op-de-filippijnen_60328/


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

boldy

uiteraard geen dank   . het is dat ik het toevallig in de Veronica gids zag staan . ik ga er een half uurtje goed voor zitten .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Bulldozer

Citaat van: boldy op zondag 11 augustus 2013, 07:04:25
op luzon zijn geen bounty beaches,geen witte stranden met cocospalmen aan een azuurblauwe oceaan,maar de harde realiteit van vulkaanuitbarstingen ,aarbevingen en overstromingen.

Woon ik zeker op een ander Luzon. Je heb best wel witte zandstranden met palmbomen en blauwe zee op het Luzon waar ik woon. Weer een uitermate negatief stukje.

yepyep

Inderdaad, te negatief en de halve waarheid. Maar ja, de media geeft graag een andere draai aan de waarheid.

ARNEL


ganda

Heb net gekeken

Het was niet meer dan een "bedelprogramma" waarin verscheidene keren wordt gevraagd om geld te geven.

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen bij zulke organisaties, ik steun liever rechtstreeks dan weet ik tenminste dat het goed besteed wordt en dat er geen geld aan de vingers blijft plakken.


Fail_over

Ik weet het niet.

Wij hebben ook gekeken en het had niet het " Its more fun in da Filippijnen" gehalte. Maar er wordt wel degelijk de onderkant van de maatschappij gelicht en de problematiek daar van.

Ik vind dat al heel wat om op de Nederlandse tv te laten zien, op een kanaal waar de meeste mensen al door en murf geschopt zijn met hulp en geld vragen.

Of het realistisch beeld is weet ik niet, maar de aandacht is volgens mij wel welkom.
Meer van dit soort programma's die de situatie daar laten zien maken mensen meer bewust dat er ook mensen leven in de "ghetto side of the world".

Soms vond ik wel dat de presentator iets teveel euforie had bij het planten van z'n eerste rijstplantje en mangrove tree. Of het bedienen van de machine voor het omploegen van het rijstveld. Dat de man 80 km per dag achter zo'n machine af moet leggen om z'n dagelijks brood te verdienen. Hij is blij als hij 5 min voor de camera mag showen. da.

Al met al vind ik dat elke vorm van aandacht, hoe dan ook voor de  :smiley-philippines: mischien de mensen die niet verder komen dan hun buurt camping op vakantie een ander beeld krijgen. Maar dat die hoop ijdel is weet ik ook.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......