QATAR AIRWAYS vanaf januari vanuit Brussel

Gestart door ladgar, maandag 21 juni 2010, 20:10:47

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

Qatar airways vliegt vanaf volgende jaar januari 5x per week Brussel Doha.
Qatar airways vliegt vanuit Doha 14x per week naar Manilla en 3x per week naar Cebu.
Aldus wordt het mogelijk met slechts een overstap vanuit Brussel naar Cebu te vliegen.
http://www.flightlevel.be/2541/qatar-airways-start-lijndienst-naar-brussel

Phille

Daar kunnen we alleen maar blij om zijn :happy: zal de prijzen ten goede komen Ethiad vs Qatar  :thumb:

Rich

Vooral goed nieuws omdat ze op Cebu vliegen  :thumb: :thumb:
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Misschien een stomme vraag, maar waarom vliegt KLM over noord Duitsland, Polen, Rusland, over het Himalaya, Japan naar Manilla rechtstreeks. En zou Qatar in directe richting via Doha, naar Manilla kunnen. Kan KLM dat dan niet?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

O.B.Bommel

#4
Citaat van: Fail_over op maandag 21 juni 2010, 23:38:25
Misschien een stomme vraag, maar waarom vliegt KLM over noord Duitsland, Polen, Rusland, over het Himalaya, Japan naar Manilla rechtstreeks. En zou Qatar in directe richting via Doha, naar Manilla kunnen. Kan KLM dat dan niet?
Jawel, maar dan vliegen ze om. De aarde is rond.........
Overigens vliegen ze niet over Japan.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Fail_over

Om???
Ja, niet Japan, klopt. Maar toch zo.

Zal wel aan mij liggen.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op maandag 21 juni 2010, 23:50:15
Citaat van: Fail_over op maandag 21 juni 2010, 23:38:25
Misschien een stomme vraag, maar waarom vliegt KLM over noord Duitsland, Polen, Rusland, over het Himalaya, Japan naar Manilla rechtstreeks. En zou Qatar in directe richting via Doha, naar Manilla kunnen. Kan KLM dat dan niet?
Jawel, maar dan vliegen ze om. De aarde is rond.........
Overigens vliegen ze niet over Japan.
ik heb het ook wel 3 maal gelezen en kom er ook niet helemaal uit.

in iedergeval vliegt een vliegtuig op de terugweg aaltijd direct naar zijn [haar] eigen thuisbasis , dus met chatia naar manila is eerst hongkong aan doen, singapur manila van af amsterdam eerst naar singapur en dan naar manila.
klm naar manila is lijndienst en  dan nemen ze de daarvoor bestemde vliegroute die het richtste is , en idd de wereld is rond . japan ligt van af ned nog achter manila , dus daar komen wij zelfs niet in de buurt.

jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Fail_over op dinsdag 22 juni 2010, 00:00:27
Om???
Ja, niet Japan, klopt. Maar toch zo.

Zal wel aan mij liggen.


kijk goed qatar is op de terugweg en doet eerst haar eigen land aan.

klm is op de heen weg en vliegt regel recht naar manila , dit is een vastgestelde vlieg route en daar mag zonder toestemming niet van worden afgeweken.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

ruff rider

 :hoedjeaf:

Als je de route op een wereldbol bekijkt zie je dat de noordelijke route van klm de korste is, hoe vreemd dit ook mag lijken op een vlakke kaart.

Als de prijzen van qatar gunstig zijn is dit zeker een aanrader. Heb al eens met hen gevlogen en was uitermate tevreden.

greetz
Ruff Rider

O.B.Bommel

Citaat van: jens op dinsdag 22 juni 2010, 00:13:11
ik heb het ook wel 3 maal gelezen en kom er ook niet helemaal uit.

in iedergeval vliegt een vliegtuig op de terugweg aaltijd direct naar zijn [haar] eigen thuisbasis , dus met chatia naar manila is eerst hongkong aan doen, singapur manila van af amsterdam eerst naar singapur en dan naar manila.
klm naar manila is lijndienst en  dan nemen ze de daarvoor bestemde vliegroute die het richtste is , en idd de wereld is rond . japan ligt van af ned nog achter manila , dus daar komen wij zelfs niet in de buurt.
Even opletten graag, zo moeilijk was mijn uitleg toch niet? Japan ligt zelfs dichter bij NL dan de Filipijnen vlieg- en aardboltechnisch gesproken. Je weet hopelijk wel waar je bent op de aardbol als je op de Filipijnen verblijft? Lokatie, klimaat etc. Dat de Filipina's het andersom niet weten was ik inmiddels gewend....
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

klootzakken (voorheen Jens)

klopt idd heer bommel, maar als je over japan vliegt ben je wel een paar uur langer onderweg. zo bedoelde ik dat.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Citaat van: Fail_over op maandag 21 juni 2010, 23:38:25
Misschien een stomme vraag, maar waarom vliegt KLM over noord Duitsland, Polen, Rusland, over het Himalaya, Japan naar Manilla rechtstreeks. En zou Qatar in directe richting via Doha, naar Manilla kunnen. Kan KLM dat dan niet?

Heus geen domme vraag Fail over.

Het heeft tevens te maken met welke maatschappij  je vliegt.

Ethiad bijvoorbeeld doet eerst zijn thuishaven aan in Abu Dhabi. Malaysian airlines vliegt via Kuala Lumpur. Cathay Pacific via Hongkong enz.

En dan zijn er nog de "snelwegen" in de luchtvaart. Stel je de vliegroutes voor als de aarde met autowegen. Je hebt landweggetjes, provinciale wegen, snelwegen enz. Zo is het ook in de lucht. De snelwegen zijn luchtvaartroutes op grote hoogte. Alle routes hebben een nummer zoals ook wegen een nummer hebben zoals de A12 of A6.

Iedere maatschappij heeft dus meestal zijn eigen route. Hopelijk begrijp je het nu beter  :thumb:
Rich de Nederbelg.

ladgar

De route van KLM is het kortst , via de golfstaten is een grote omweg.
AMS - MNL met KLM     :  6477 miles
BRU  - MNL met Etihad  :  7559 miles

Rich

Even voor de lol gekeken bij Quatar airlines, vlucht Brussel naar Cebu in september via Londen ( zal in de toekomst niet meer zo zijn denk ik, vliegen ze misschien rechtstreeks)

Prijs : 866 Euro  :thumb:
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: ladgar op dinsdag 22 juni 2010, 12:34:45
De route van KLM is het kortst , via de golfstaten is een grote omweg.
AMS - MNL met KLM     :  6477 miles
BRU  - MNL met Etihad  :  7559 miles

Kan zijn Ladgar, 1000 miles is ongeveer een uur langer.
Prijsverschil van om en bij â,¬ 400 is voor mij belangrijker, daar maak je heel wat mensen blij mee ginds.
En trouwens, ik zit er niet mee in om 1 uur langer van een vriendelijke crew te genieten....  :atyourservice:

Robert

Citaat van: stip66 op dinsdag 22 juni 2010, 13:15:18
Citaat van: ladgar op dinsdag 22 juni 2010, 12:34:45
De route van KLM is het kortst , via de golfstaten is een grote omweg.
AMS - MNL met KLM     :  6477 miles
BRU  - MNL met Etihad  :  7559 miles

Kan zijn Ladgar, 1000 miles is ongeveer een uur langer.
Prijsverschil van om en bij â,¬ 400 is voor mij belangrijker, daar maak je heel wat mensen blij mee ginds.
En trouwens, ik zit er niet mee in om 1 uur langer van een vriendelijke crew te genieten....  :atyourservice:

dat lukt niet 1000 miles in een stip.
1000 km zit je meer in de buurt.

Phille

Als je de tijd meerekent om in Amsterdam te geraken dan komt dat ongeveer hetzelfde uit ... plus natuurlijk de extra vriendelijkheid als bonus.


Rich

Ach wat maakt het ook uit.........we zijn toch met vakantie dan  :happy: :applaus: :thumb:
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: Robert op dinsdag 22 juni 2010, 13:17:27
Citaat van: stip66 op dinsdag 22 juni 2010, 13:15:18
Citaat van: ladgar op dinsdag 22 juni 2010, 12:34:45
De route van KLM is het kortst , via de golfstaten is een grote omweg.
AMS - MNL met KLM     :  6477 miles
BRU  - MNL met Etihad  :  7559 miles

Kan zijn Ladgar, 1000 miles is ongeveer een uur langer.
Prijsverschil van om en bij â,¬ 400 is voor mij belangrijker, daar maak je heel wat mensen blij mee ginds.
En trouwens, ik zit er niet mee in om 1 uur langer van een vriendelijke crew te genieten....  :atyourservice:

dat lukt niet 1000 miles in een stip.
1000 km zit je meer in de buurt.

Oke, voor diegenen die de puntjes op de " i " willen:

De Boeing 747, vaak Jumbo Jet genoemd, is na de Airbus A380 het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Het wordt gebouwd door de Amerikaanse fabrikant Boeing. De eerste testvlucht werd op 9 februari 1969 uitgevoerd. Op 21 januari 1970 werd de eerste commerciële vlucht uitgevoerd door de Clipper Victor van PanAm.

De Boeing 747 heeft vier motoren en kan maximaal 524 passagiers vervoeren op twee dekken: een groot onderdek en een klein bovendek. De kruissnelheid is Mach 0,85 (ruim 900 km/h) en het maximale bereik is 13.570 kilometer (Boeing 747-400). Het maximum startgewicht van de 747-400ERF is 412.775 kg. In december 2007 waren er 1396 Boeings 747 verkocht.


verschil van 1082 land miles = 1741 Km
verschil van 1082 air miles   = 1513 Km

Dus, als het verschil aangegeven is in:

Land Miles : +/- 2 uur langer
Air Miles : +/- 1H45 langer

( aan een gemiddelde snelheid van 900 Km/h, afgezien van het snelheidsverschil tussen landen en opstijgen met een tussenstop )

Ik hoop dat ik het juist berekend heb, maar het verschil tussen â,¬ 1000 en â,¬ 600, blijft â,¬ 400 ( meer dan 2 maandsalarissen van een doorsnee Filippijn )

:atyourservice:

stip66

Citaat van: Rich op dinsdag 22 juni 2010, 13:39:28
Ach wat maakt het ook uit.........we zijn toch met vakantie dan  :happy: :applaus: :thumb:

Dat bedoel ik nou juist Rich, wat maakt 2 uur op een totaalvlucht van minimaal 12 uur, met een crew die altijd even vriendelijk en gedienstig is ?

Tja, de teletijdmachiene van suske en wiske staat nog niet op punt  :lachen:

Robert

Voor jullie Belgen is dit gewoon prima, mooie verbinding.
Verder zou het mij zelf ook niet uitmaken een paar uurtjes langer, denk dat een tussenstop geen eens erg is.
Als dat een uurtje of 3 is prima, denk zelf dat ik volgende keer met Emirates ga vanaf Amsterdam.
In ieder geval is concurrentie altijd goed.

O.B.Bommel

#21
Citaat van: stip66 op dinsdag 22 juni 2010, 13:42:07
..... maar het verschil tussen â,¬ 1000 en â,¬ 600, blijft â,¬ 400 ( meer dan 2 maandsalarissen van een doorsnee Filippijn )
Ik vergelijk altijd met Nederlandse salarissen, rekenend vanuit mijzelf, dat vind ik persoonlijk wat meer relevant. Ik zie het los van mijn bestedingen aan familie en zo. Wel gerelateerd aan mijn budget natuurlijk, ik ben geen vrijwillige sponsor van luchtvaartmaatschappijen.

Is geen kritiek hoor, het kwam zomaar even op, ik zag het hier al meer en ik probeerde de gedachtengang te volgen. Een Bommel overpeinst het krachtenveld der dingen nogal eens vanuit de stoel bij de haard. Ik bedenk maar zo dat men dan zijn uitgavenpatroon gaat aanpassen aan het behoeftige deel van de familie overzee of droom ik dan te diep. Die omslag heeft mijn denkraam nog niet gemaakt. Deze afslag is weliswaar  :offtopic: ik zal hem neerplakken in een nieuw topic voor reacties, anders drijven we zwaar af.

[admin]Link naar het nieuwe topic: Kostenvergelijkingen NL/B t.o.v. PH[/admin]
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

ladgar

De golfstaten en de emiraten hadden vroeger gezamelijk één vliegmaatschappij : Gulf Air ,
omdat de oppersheiks van Dubai vond dat Gulf Air te weinig aandacht aan Dubai gaf richtten zij hun eigen maatschappij op: Emirates,
ook de emir van Qatar vond dit en richtte Qatar Airways op
later ook de oppersheik van Abu Dhabi  : Etihad Airways.
Al die maatschappijen hebben massaal nieuwe vliegtuigen gekocht en allen een reeks A380's in bestelling.
Zij zijn allen zwaar verlieslatend maar zijn prestige projecten voor die rijke oliestaatjes en worden zeer zwaar gesubsidieerd.
Europese maatschappijen kunnen tegen deze zwaar gesubsidieerden niet op.
Lufthansa , Al Italia , Swiss Air , British Airways en Air France zijn allen gestopt met vluchten op Manilla , KLM is de enige europese maatschappij die nog op Manilla vliegt.

De lagere crew van die maatschappijen zijn niet uit de golfstaten zelf maar gastarbeiders en worden zeer slecht behandeld (zoals de meeste filipino's die in het midden oosten werken)
over de behandeling van het personeel bij die maatschappijen zijn vele verhalen hier eentje :
http://www.qatarliving.com/node/43405
Het personeel van die maatschappijen heeft totaal geen rechten en is bang en onderdanig
Het personeel van KLM heeft wel rechten en is niet onderdanig.
De 'oude koeien' en bakla's van KLM zijn zeker bekwamer dan de onderdanigen van de golf staten , het personeel van een vliegtuig moet niet onderdanig zijn of zich laten intimideren zij dienen verantwoordelijk te zijn en beslissingen te nemen.
Stip is heel boos op KLM vanwege
Citaat van: stip66 op donderdag 25 februari 2010, 05:42:22

Ik vlieg enkel en alleen nog met Ethiad, prima service en geen gezeur over het aantal wiskey cola's  :lachen:
Ik vind het weigeren van wiskeys , bij overdaad  juist een bewijs van bekwaamheid van het KLM - personeel  , en als ze bij Etihad onbeperkt wiskey schenken is dat een bewijs van onbekwaamheid er is voor mij niks zo storend als zatte passagiers.

boldy

#23
Citaat
Stip is heel boos op KLM vanwege
Citaat van: stip66 op donderdag 25 februari 2010, 05:42:22

Ik vlieg enkel en alleen nog met Ethiad, prima service en geen gezeur over het aantal wiskey cola's  :lachen:
Ik vind het weigeren van wiskeys , bij overdaad  juist een bewijs van bekwaamheid van het KLM - personeel  , en als ze bij Etihad onbeperkt wiskey schenken is dat een bewijs van onbekwaamheid er is voor mij niks zo storend als zatte passagiers.

ik ben het helemaal met je eens ladgar en daar kan nog heel wat gezeik van komen van mensen die zat zijn je hoort er per slot van rekening wel vaker van dat er vechtpartijen ontstaan of zoiets dergelijks . dat wil je tog echt niet mee maken in een vliegtuig op 10 kilometer hoogte
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Mawibata

#24


Brussel - Manila   ETIHAD  â,¬  695,00       30 Kg bagage



Vertrek vanaf nu tot  25 Nov 2010.  ( NIET tussen 25 Juni - 25 Augustus )



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Mawibata



Het duurde even, maar ik moest de PDF files nog omzetten in JPG, dan hosten, en dan posten.


























Mawibata   :hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

boldy

tis zeker goedkoop maar waar ikzelf dan zo tegen op zie is dat je 6 uur en 45 minuten moet wachten daar, vind ik tog echt wel en zeker als je alleen reis
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Waar moet je 6 uur en 45 minuten wachten? Via Etihad; dat is dan als je op donderdag vliegt; vlieg je op vrijdag dan is het 3 uur ongeveer.

Ik heb ook gemerkt dat wanneer je in Manila op dinsdag terugvliegt het iets na 19 uur ipv (kom je toe in Brussel om 8 uur 's morgens) om iets na 1 uur 's nachts op andere dagen, scheelt ook weer daar men toch vaak een late-check-out kan regelen in een hotel mits kleine meerprijs (om 16:00 uur uitchecken).

En Boldy als je paar keer vliegt met Etihad en u inschrijft in het frequent flyer programma dan heb je het zilver level en kan je wachten in de super deluxe lounge ruimte van Etihad in Abu Dhabi, drinken en eten zoveel als je wilt, allemaal gratis; je kan een douche nemen ... er zijn ook massage en spa faciliteiten; maar of dit ook gratis is weet ik niet, moet ik volgende keer is uittesten.

Mocht je een roker zijn dan is hier ook aan gedacht, er is een rookruimte beschikbaar in de Etihad lounge.