Journalist van ABC-News op Filipijnen in de nek geraakt door kogel

Gestart door ganda, vrijdag 16 juni 2017, 06:02:22

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Journalist van ABC-News op Filipijnen in de nek geraakt door kogel



Een paar minuten na de enorme klap in zijn nek maakte ABC-journalist Adam Harvey alweer grapjes over zijn verwonding. Maar toen hij de röntgenfoto zag, bleek het toch wel serieus te zijn: Harvey was geraakt door een kogel die zich diep in zijn nek had genesteld.

De journalist was aan het werk op de Filipijnen bij Marawi, een stad die al ruim drie weken in handen is van Islamitische Staat. Voor de zekerheid had hij een kogelvrij vest aan, en droeg hij een helm. Op een gegeven moment besloot Harvey om terug te gaan naar veiliger gebied. Toen de auto van zijn team stopte, opende hij de achterdeur om wat te eten en drinken te halen, en voelde een enorme klap, "alsof ik een cricketbal in mijn nek kreeg". Harvey viel op de grond en dacht dat hij door een granaatscherf was geraakt.

Er verzamelde zich direct een groep mensen om hem heen die foto's namen en grapjes maakten. Het leek niet heel ernstig te zijn, maar voor de zekerheid reed Harvey's team toch naar een medisch centrum. Daar werd hij doorverwezen naar een ander ziekenhuis, waar de röntgenfoto's werden gemaakt. Toen bleek dat de journalist was neergeschoten, maar volgens Gaven Morris, directeur van ABC News, is zijn verwonding "niet levensbedreigend".

15-06-17, 17.43u - Sacha Kester - Bron: De Volkskrant

Bedankt iedereen, ik ben ok. De kogel zit nog steeds in mijn nek, maar het heeft alles wat belangrijk is niet geraakt'
ADAM HARVEY OP TWITTER



opinie

https://twitter.com/adharves

http://www.abc.net.au/news/2017-06-16/philippines-urges-caution-after-abc-journalist-shot-in-the-neck/8623810

"What a legend — Dr Emmanuel Ibay — spent an hour teasing bullet from my neck. It stopped 1cm from the carotid artery. 'Home run' if it hit," Harvey posted on Twitter after the surgery.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek


Cosyns Guy

Aan het soort kogel te zien had hij dan nog geluk dat de kogel van grote afstand was afgevuurd en grotendeels zijn impact kracht al had verloren.Zou minder geluk gehad hebben met eentje met platte kop of van dichtbij afgevuurd.