Documenten voor civil mariage, burgelijke stand wie weet hier meer over?

Gestart door TranceXL, woensdag 27 november 2013, 21:43:50

Vorige topic - Volgende topic

TranceXL

Hallo iedereen,

is er misschien kort geleden iemand getrouwd bij de burgelijke stand, civil mariage.
Het gaat mij hier om de documenten, mijn vrouw heeft hier wat informatie over gestuurd maar ik wordt er niet helemaal wijs uit, de documenten voor de ambasade zij allemaal duidelijk.
Het gaat dus om de extra documenten die nodig zijn:

baptismal certificaat, doopakte, nou ben ik toevallig gedoopt  en bezit een doopkaart in het Nederlands, maar het lijkt mij sterk dat je die voor een huwelijk bij de burgelijke stand nodig hebt.
Wie weet hier meer over?                                                     ( wat zou iemand moeten doen die niet gedoopt is?)

orignal birth certificate, ik neem aan dat ons internationaal uittreksel voldoende is.

family planning certificate from  taguig city health center  iemand een idee?

community tax certificate of both applicants iemand een idee?

certificate of legal capacity issued by their respective Diplomatic or consular officials authenticated by Dfa dit is het document wat ik via de ambassade krijg, de documenten hiervoor zijn mij bekend.

Moet ik met het document certificate of legal capacity nog naar de DFA toe? en wat houd dit evt. in, hoeveel tijd gaat hier evt. inzitten?

Bij voorbaat mijn dank, Hans



LMBen

Doopakte is alleen voor kerk huwelijk, dus niet nodig civil
Family planning certificaat krijg je na seminar bij cityhealt, daarna 10 dagen na posting kan je trouwen.
Internationaal birthcertificaat is voldoende voor civil huwelijk.
Certificat of legal capatity krijg je bij de ambassade, is ook nodig voor civil huwelijk.
Tax heeft niks te maken met huwelijk
Je hoeft niet naar de dfa, alleen na het huwelijk voor red ribbon
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

TranceXL


Bedankt voor je antwoorden, nog het volgende,.

Eerst deze vraag, Internationaal birthcertificaat is voldoende voor civil huwelijk,  moet deze gelegaliseerd worden, de Filipijnse ambassade raad aan dit wel te doen,zij zeggen weer dat de lokale autoriteiten misschien niet bekend zijn met het document.

Zij woont trouwens in TAGUIG CITY. bij Manilla.

Waar zij mij nog naar vroeg is het volgende;

A legalized birth certificate (not older than 6 months)   zij heeft het originele certificaat maar dat is waarschijnlijk niet de bedoeling, waar moet zij naar toe.
A legalized certificate of not being married (not older than 6 months).

Waar gaat men op de Filipijnen naar toe om documenten te laten legaliseren?

Je hoeft niet naar de dfa, alleen na het huwelijk voor red ribbon , mag ik vragen wat het red ribon is?

Bij voorbaat mijn dank.




daf105paccar

Legalised...........das bij DFA.(oppassen dat de documenten van de NSO op NSO Security Paper is)
Red Ribbon is legaliseren.
Er wordt letterlijk een rood lint door het document gedaan.
Ik vermoed dat je nog documenten van de Filipijnse Autoriteiten hebt gezien?
Het zijn kleine kunstwerken,duidelijk nog van in de tijd dat de Spanjaarden baas waren. :floet:

Hoopt dat dit helpt,er zijn ongetwijfeld anderen die je nog meer uitleg kunnen geven. :atyourservice:

wispelturig

Zij moest naar NSO gaan om een gestempeld copie (authenticated)van haar birth certificate en proof of singleness men noemen dit CENOMAR, gelijk als legal capacity vanuit Belgium of Nederlands. om te kunnen trouwen moest zij en bewijs hebben dat ze niet getrouwd is. Dus, gewoon naar NSO en daar aanvraag doen. als ze vroeg en op tijd gaan krijg ze de geboorte akte papieren op één dag. CENOMAR duurt misschien één week. NSO head office is in Quezon City, maar er is ook een office in Pasay City. Goodluck

josv

Citaat van: TranceXL op woensdag 27 november 2013, 21:43:50
Hallo iedereen,

Het gaat dus om de extra documenten die nodig zijn:

baptismal certificaat, doopakte, nou ben ik toevallig gedoopt  en bezit een doopkaart in het Nederlands, maar het lijkt mij sterk dat je die voor een huwelijk bij de burgelijke stand nodig hebt.
Wie weet hier meer over?                                                     ( wat zou iemand moeten doen die niet gedoopt is?)


Ik neem aan dat het vrouwtje HIER alles regelt. Dus je komt er pas achter als je niet voor Meneer de Rechter maar voor Meneer Pastoor staat  :happy:

Maar wees niet bang, in alle gevallen zit je er aan vast  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....