Wat mis je in Nederland t.o.v. de Filipijnen?

Gestart door her, zaterdag 2 mei 2015, 11:16:36

Vorige topic - Volgende topic

janvanderijt

ik heb een hekel aan airco geef mij maar een goede ventilator :thumb:

Ronny55

Citaat van: janvanderijt op zaterdag 23 mei 2015, 02:29:40
ik heb een hekel aan airco geef mij maar een goede ventilator :thumb:

idd een *goede* , dat is het magisch woord. Niet bang zijn om iets uit te geven, zo'n rammelende en lawaaierige venster air-co is aan mij niet besteed. Met een ventilator ben ik om de haverklap verkouden, sinds ik omgeschakeld ben op air-co, geen probleem meer. Het is uiteraard , waar voel ik mij comfortabel mee  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 23 mei 2015, 03:09:00
Citaat van: janvanderijt op zaterdag 23 mei 2015, 02:29:40
ik heb een hekel aan airco geef mij maar een goede ventilator :thumb:

idd een *goede* , dat is het magisch woord. Niet bang zijn om iets uit te geven, zo'n rammelende en lawaaierige venster air-co is aan mij niet besteed. Met een ventilator ben ik om de haverklap verkouden, sinds ik omgeschakeld ben op air-co, geen probleem meer. Het is uiteraard , waar voel ik mij comfortabel mee  :jajaja:

Ik ga met Jan mee, voor mij ook bij voorkeur een ventilator want in tegenstelling tot Ronny wordt ik juist verkouden van een aircon en niet van een ventilator.

Edoch soms kan het zo warm worden hier en al zeker binnenshuis dat er niets anders opzit dan de aircon aan te zetten maar voor het zover is probeer ik het alsnog met 2 ventilatoren op te lossen.

Nu maakt die aircon niet veel lawaai en het slaapt heerlijk maar de afknapper komt 1 of 2 dagen daarna.

Een huis tuin en keuken ventilator waar er hier 13 van in een dozijn te verkrijgen zijn, is idd geen goede koop of oplossing en die zijn ook nog zo kapot ook nog, beter is om meteen maar  de industriele ventilatoren aan te schaffen, zijn idd duurder maar gaan langer mee en leveren betere verkoeling.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Blauwvinger

Citaat van: Adriaan op zaterdag 23 mei 2015, 00:29:28
Die tonelen zie je vooral in de country towns. Het publiek van de grote steden, vooral Sydney en Melbourne (die tezamen bijna een derde van de Australische bevolking bevatten) ziet er meestal heel wat gesoigneerder uit. In de binnenstad van Sydney zou je je trouwens in een Aziatische stad kunnen wanen - en de meeste Aziaten stellen prijs op hun uiterlijk. Aziaten gaan niet graag naar country towns - zo'n stadje als waar wij in wonen. Dus daar zie je er maar heel weinig.

Er zijn echter delen van Sydney waar je als witneus een opvallende uitzondering bent. Een daarvan is Cabramatta dat vrijwel geheel Vietnamees is. Mijn vrouw en ik gaan er graag heen vanwege het eten en de kleding die je er kopen kunt. Past bij haar (en mijn) maten.

Toen na het einde van de oorlog in Vietnam, waar Australie aan deelnam, veel Vietnamese vluchtelingen in boten rondzwierven besloot de toenmalige conservatieve premier van Australie, de onlangs op hoge leeftijd overleden Malcolm Fraser, dat Auistralie moreel verplicht was om velen van hen op te nemen. Ze hebben hier over het algemeen goed geboerd, in tegenstelling tot de Vietnamezen die de Filippijnen destijds verwelkomd heeft (daar mag het best een pluimpje voor krijgen) en waarvan het merendeel zich in Palawan gevestigd heeft, dacht ik.

Vergeleken bij het vluchtelingenbeleid van de toenmalige regering steekt dat van Tony Abbott, de huidige premier, en zijn kornuiten maar schril af. Ik vind het beschamend dat een arm land als de Filipijnen nu, met die Burmese vluchtelingen, bereid is menslievender te handelen (een grote pluim hier voor de Minister van Justitie, Leila de Lima) dan een rijk land als Australie. Abbott blijft zeggen dat migranten hier alleen door de "voordeur" binnen mogen komen. Wat een onzin. Alsof mensen die acuut op de huid gezeten worden in staat zijn om netjes met alle papieren asiel aan te vragen en dan jaren te wachten op een beslissing. Er komen hier veel Britse toeristen op een toeristenvisum die blijven hangen na het verloop van hun visum. Daar heeft men het nooit over.

De Filippijnen heeft regionaal een goed voorbeeld gegeven (dat deed het trouwens ook voor de oorlog toen de toenmalige president, Manuel Quezon, het land openstelde voor Joodse vluchtelingen die in de meeste andere landen de deur gesloten vonden) en nu kritiseert zelfs Indonesie (dat ontzaglijke hoeveelheden boter op zijn hoofd heeft - denk maar aan Oost Timor, Atjeh en West Papoea)) Australie voor zijn armetierige beleid.
Ja, die Assies zijn helemaal doorgedraaid. Nog even en it`s Noord-Korea 2  :lachen:

Adriaan

Ik ben er niet gerust op dat dat geharrewar met China goed afloopt. Australie lijkt te moeten kiezen tussen de meest formidabele klant voor zijn kool en ijzererts, China, en zijn meest formidabele militaire partner, of beter gezegd: patroon. de VS.

Ik noemde in mijn vorige brief de onlangs overleden voormalige conservatieve Minister-President Malcolm Fraser. In zijn laatste jaren heeft hij steeds dringender gewaarschuwd tegen een militair verbond met de VS dat Australie onvermijdelijk zal betrekken in een conflict met China. Zelfs al zou Australie zich dan neutraal op willen stellen dan heeft het daar geen kans toe omdat veel Amerikaanse militaire installaties, waaronder een communicatiecentrum, al op Australische bodem zijn.

Voor de Tweede Wereldoorlog vertrouwde Australie op de Britse vloot voor bescherming maar het debacle van de val van Singapore toonde dat die bescherming op een illusie berustte. Sindsdien moet de VS als Grote Broer fungeren. Maar de "bescherming" door die broer zou dit land wel eens lelijk op kunnen breken.

Amice

Citaat van: Adriaan op zondag 24 mei 2015, 00:35:02
Ik ben er niet gerust op dat dat geharrewar met China goed afloopt. Australie lijkt te moeten kiezen tussen de meest formidabele klant voor zijn kool en ijzererts, China, en zijn meest formidabele militaire partner, of beter gezegd: patroon. de VS.

Ik noemde in mijn vorige brief de onlangs overleden voormalige conservatieve Minister-President Malcolm Fraser. In zijn laatste jaren heeft hij steeds dringender gewaarschuwd tegen een militair verbond met de VS dat Australie onvermijdelijk zal betrekken in een conflict met China. Zelfs al zou Australie zich dan neutraal op willen stellen dan heeft het daar geen kans toe omdat veel Amerikaanse militaire installaties, waaronder een communicatiecentrum, al op Australische bodem zijn.

Voor de Tweede Wereldoorlog vertrouwde Australie op de Britse vloot voor bescherming maar het debacle van de val van Singapore toonde dat die bescherming op een illusie berustte. Sindsdien moet de VS als Grote Broer fungeren. Maar de "bescherming" door die broer zou dit land wel eens lelijk op kunnen breken.

Niet enkel Australie want ik denk dat er nog wel meer landen zich dan eens op hun hoofd krabben en bedenken waar ze aan begonnen zijn.

Het is duidelijk dat de Amerikanen meer in hun agenda hebben staan dan wat ze ons vertellen. Ik neem aan dat ze niet dom en blind zijn.

Het kapitalisme is een oneerlijk systeem. En om dat in stand te houden zul je constant nieuwe afzetmarkten moeten genereren. Dit kun je doen door innovatief te zijn. En elke keer iets volledig radicaal nieuws op de markt te zetten. Of door een bepaalde markt beschikbaar te maken. Opeens de blokkade van Cuba opheffen bijvoorbeeld.

Echter het meest effectieve wapen is oorlog. Je maakt vijanden en vervolgens maak je weer vrienden. Liefst met veel schade, die je dan weer kan opbouwen.

Vroeger voerde ze veel oorlog op eigen terrein. Je vernietigd een stad en die je kun dus weer vernieuwd opbouwen. Duitsland en Japan profiteerde hiervan. Engeland kampt nog steeds met een sterk verouderde infrastructuur.

Amerikanen voeren graag elders oorlog. En na de Vietnam oorlog echter liefst niet met teveel slachtoffers aan eigen kant.

Bij het failliet van de Sovjet unie beseften de Amerikanen ook dat je wel winstgevend oorlog moet voeren. Een oorlog zonder voordeel moet je niet voeren. Volg het geld en je weet wat de echte motieven zijn.

De Amerikanen willen wel degelijk volledige controle en macht. Wie de lakens uit kan delen die heeft ook het succes aan zijn kant.

En niet Rusland, maar China en India zijn de belangrijkste opkomende spelers. Het speelveld is waar de grondstoffen zijn. En als die niet op eigen terrein liggen dan moet je zorgen dat ze wel in je invloedsfeer liggen. Syrie ligt niet in de Amerikaanse invloedsfeer. Die kunnen dus aan het gas.
De Amerikanen bouwen een nieuwe relatie met Iran. En als deze faalt dan zal er geen vrede komen, want dat is geen Amerikaans belang.

Aldus zullen alle alliances van de USA zich nu al dienen af te vragen in hoeverre ze nog met die krankzinnigheid mee willen gaan.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

als 25% van je economie bestaat uit wapenindustrie heb je niks aan vrede.....Als er nergens een oorlogje is , beginnen ze er wel zelf een op een of andere manier (Irak).  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Guadalupe

De chinese overheersing in de West Philipine Sea zal weinigen ontgaan zijn.Diverse kunstmatige eilanden met militaire structuur worden er uit de grond gestampt, 1 Bom er op en ze zijn weg,dus het zegt nog niet heel veel.Het blijft een kwestie van grondstoffen inpikken,in dit geval olie en gas om de chinese economie veilig te stellen voor de komende jaren.China is niet meer of minder kapitalistisch als Amerika of West Europa lijkt me alleen zit er een communistisch 1 partij systeem sausje over.
Het lijkt me niet er prettig om een chinese overheersing te krijgen waarbij zij het voor het zeggen hebben.
De situatie met de 2de wereld oorlog is niet meer te vergelijken.Aan de andere kant zal in het achterhoofd van de chinese machthebbers de overheersing door Japan nog wel degelijk meespelen.

Het blijven interessante tijden.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

kristof19

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 23 mei 2015, 03:09:00
Citaat van: janvanderijt op zaterdag 23 mei 2015, 02:29:40
ik heb een hekel aan airco geef mij maar een goede ventilator :thumb:

idd een *goede* , dat is het magisch woord. Niet bang zijn om iets uit te geven, zo'n rammelende en lawaaierige venster air-co is aan mij niet besteed. Met een ventilator ben ik om de haverklap verkouden, sinds ik omgeschakeld ben op air-co, geen probleem meer. Het is uiteraard , waar voel ik mij comfortabel mee  :jajaja:

ronny, welke aircon zou u mij kunnen aanraden. Graag stille energiezuinige....

Ronny55

Citaat van: kristof19 op maandag 25 mei 2015, 20:58:27
Citaat van: Ronny55 op zaterdag 23 mei 2015, 03:09:00
Citaat van: janvanderijt op zaterdag 23 mei 2015, 02:29:40
ik heb een hekel aan airco geef mij maar een goede ventilator :thumb:

idd een *goede* , dat is het magisch woord. Niet bang zijn om iets uit te geven, zo'n rammelende en lawaaierige venster air-co is aan mij niet besteed. Met een ventilator ben ik om de haverklap verkouden, sinds ik omgeschakeld ben op air-co, geen probleem meer. Het is uiteraard , waar voel ik mij comfortabel mee  :jajaja:

ronny, welke aircon zou u mij kunnen aanraden. Graag stille energiezuinige....

Carrier inverter , laag verbruik, degelijker service en goed merk, dat is wat ik gebruik, heel tevreden van . Wel iets duurder  :jajaja:, voor de 2hp heb ik om en bij de 60k betaald all-inn, 1hp 40 a 45 k , weet ik niet meer zo precies......Zit wel aan de bron.. Er zijn andere merken die mss ook goed zijn , daar ga ik niet over debatteren, maar dit is waar ik ervaring mee heb.  :offtopic:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.