Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Het goede nieuws na de typhoon

Gestart door LMBen, vrijdag 15 november 2013, 14:16:09

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Iedereen herinnert zich hoe de 11 september ramp werd aangepakt door New York burgemeester Rudy Giuliani.
Enkele dagen na de Typhoon in Tacloban verscheen de Filippijnse president op televisie toen hij met de enige beschikbare helicopter een bezoek bracht aan het ranpgebied.
In perfect gestreken geel t-shirt maakte hij een rondje van 50 meter op het tarmac van de luchthaven, meewarig het hoofd schuddend om vervolgens 6 pvc flessen met water uit te delen aan de massa die aan het hek was samengestroomd om daarna de terugreis naar Manila aan te vatten waar hij verklaarde dat de locale autoriteiten hadden gefaald.
Zielig!
In Warschau tijdens de klimaat conferentie stond de Filippijnse vertegenwoordiger te wenen en ging in hongerstaking.
Tenzij het Westen meer zou ondernemen tegen het broeikas effect, vrij vertaald, zorgen voor meer propere lucht en die liefst aankopen in landen zoals de Filippijnen die een overschot hebben aan zuivere lucht zou hij zijn hongerstaking verderzetten.
De Filippijnen beschikt over een overschot aan zuivere lucht door een kleine vergetelheid.
Alle personen voertuigen moeten jaarlijks naar de inspectie voor het controleren van de carbon emissie.
Door een " vergetelheid " in de wetgeving moeten comerciele voertuigen, vrachtwagens, bussen, jeepney's en ander personen vervoer niet naar deze inspectie.
Aldus kan de Filippijnen een perfect plaatje aan de buitenwereld voorleggen wat betreft zuivere lucht.

bananacreek

CitaatPhilippines aid scandal: Food flown in from Britain ends up in shops hundreds of miles from typhoon
Supplies have turned up on shelves of shops in the capital Manila
Equipment bought with UK donations have been locked up in warehouses
Rice and other food is being stockpiled and not given to needy
Charities express concern that not all donations are reaching disaster zone

Crucial aid sent from Britain to help the victims of typhoon-ravaged areas of the Philippines is being siphoned off and sold for profit by corrupt local officials.

Emergency supplies delivered by military helicopters have turned up on the shelves of shops in affluent districts of the capital Manila — hundreds of miles from the disaster zone.
And shelter equipment purchased using British donations has been locked up in government warehouses and stockpiled alongside rice and other food intended for victims of last month's catastrophe, The Mail on Sunday has learned.
A television news report shows much-needed supplies on sale in affluent parts of the capital Manila
Filipinos rush to get relief goods during a helicopter aid drop. Evidence that much-needed supplies are being stockpiled rather than being distributed to those in need

Dat zulks zou gebeuren was al bekend op dag uno na de storm...totaal geen zelfdiscipline en laksheid van de corrupte wettelijke vertegenwoordigers.

Inderdaad hebben een aantal  :smiley-philippines: maar weinig schaamtegevoel als het op zakken vullen aankomt... :neeneenee:

Hier is het vaak de één zijn dood is de ander zijn brood.... :jajaja: :jajaja:       


Amice

In Nederland is inmiddels 34 miljoen verzameld die (zoals blijkt afgesproken) binnen 2 jaar wordt gebruikt voor wederopbouw.

We zullen zien of Tacloban een nieuwe moderne stad is in 2 jaar dan. :floet:

http://www.nu.nl/binnenland/3650398/ruim-34-miljoen-euro-filipijnen-giro-555.html

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Uit Ilo Ilo komen nu dan toch massaal de berichten dat er hulpgoederen worden afgeleverd en zoals ik begrepen heb niet te weinig.
Daarnaast doen USA doctoren blijkbaar beter werk dan de eigen government want daar worden de filipino's wel geholpen,meestal nadat ze met n kluitje in het riet zijn gestuurd door de phil hospitals.

Dus het gaat iig daar de goede kant op, ook al heeft het geduurd. :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

infas

In het gebied waar onze projecten liggen en waar mijn schoonouders wonen (noord-cebu) hebben ze sinds gisteren terug elektriciteit...

FS

Foto's van onze familie uit IloIlo. Gelukkig geen gewonden of doden...




Amice

Juist ja, zo zag het er ook uit toen ik er was, n grote ravage.
Ik was er 2 jaar geleden ook en herinner me nog dat de boys in n grote bukotree klommen, totaal verdwenen nu.

Een trieste en troosteloze aanblik moet ik zeggen.

Het zal nog wel duren alvorens de natuur zich herstelt heeft, maar er komen nu toch alweer nieuwe bladeren aan de bomen.

Maar goed de wederopbouw is inmiddels in volle gang alhoewel ze nog steeds van generatoren afhankelijk zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Ik vraag me toch af waar Kano is gebleven? Weet iemand dit?


Amice

Dat vraag ik me al geruime tijd af maar hij heeft zich wel even gemeld met de mededeling dat er maar af en toe electriciteit is,dus ik denk dat hij nog gewoon zonder zit. Het mag wel duren van de phil overheid dienaangaande overigens,tjonge, bohol zit nu al 2 maanden zonder en wie weet wat er nog aan naschokken zijn daar.  :weetikniet:
Bohol is geheel uit het  nieuws verdwenen lijkt wel.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent