Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

kindje in de fillipijnen

Gestart door Memootje, zondag 26 april 2015, 16:13:25

Vorige topic - Volgende topic

Adik

Citaat van: jens op maandag 27 april 2015, 08:37:02
heren wij leven in het jaar 2015 .
als een meisje zwager word is het haar eigen schuld , dat is tegenwoordig niet meer nodig .
kijk bij normale :sexhq0: heb je twee mensen nodig ,in dit geval een jongen en een meisje , en ja daar bij kan het meisje zwager raken . dit weet zij drommels goed, ook de jongen weet dit , [toch?] . als de man op voorhand aangeeft niet voor het kind te willen zorgen ligt de verantwoording geheel bij het meisje .
dan moeten zij naderhand ook niet zeuren als zij in 2 stukken uit elkaar vallen . het is mooi dat de vader in spe voor het kind wil zorgen maar het is in mijn ogen geen verplichting . risico van de daad . en vergeet niet dat de hele Filippijnen vol met deze gevallen zit . dus het meisje is hier geen uitzondering in , dat is daar denk ik meer traditie dan uitzondering .

hier mag natuurlijk een ieder anders over denken .


en ja ik vind in dit geval 100â,¬ per 2 maanden genoeg om een kind te onderhouden, vergeet niet dat de moeder ook haar deel moet leveren zij is in dit geval de hoofd schuldige van de geboorte van een onschuldig kind . dit moet niet betekenen dat de vader als melk koe word gezien voor de rest van de fam.
ook een DNA test is hier op zijn plaats . dit ivm de trukendoos van het meisje , met de nadruk op doos.

ben wel blij dat ik niet in dergelijke situatie zit , ik had denk ik wel volledig voor mijn kind gezorgd . maar dit terzijde .

en euhh Memootje , het vragen om geld komt nog wel , maakt u zich geen zorgen .     

1. Een schuldvraag is totaal niet aan de orde. Het gaat om het wel en wee van een kind.
2. Er staat nergens dat de meid in kwestie te horen heeft gekregen dat er geen toekomst was voordat ze zwanger raakte. Dat kan net zogoed pas verteld zijn toen duidelijk werd toen ze zwanger was.
3. Dat er meer van dit soort zwangerschappen/ alleenstaande moeders zijn maakt het niet opeens acceptabel.
4. De meid in kwestie werkte in het hotel waar ze elkaar leerden kennen en werkt nu weer (terwijl ze voor haar kind zou moeten zorgen) dus draagt haar deel bij.
5. Wij kennen de personen in kwestie niet dus weten ook niet of alle stereotypen op zijn plaats zijn.
6. Een moeder wil normaalgesproken het beste voor haar kind. En zelfs al wil ze al iets voor haarzelf, dan nog lijkt me dat gezond gedrag. In tegenstelling tot wat ik hier af en toe lees. 

Altijd die angst dat er iemand financieel meeprofiteerd, terwijl ze als ze de kans krijgen er bovenop duiken terwijl de (wan)hoop van sommige vrouwen afstraalt. Maar ja hoor, 1 keer zeggen dat je geen toekomst samen ziet en je bent van alle verantwoordelijkheid verlost  :fool:

Michaela

Citaat van: Adik op maandag 27 april 2015, 15:59:34
Citaat van: jens op maandag 27 april 2015, 08:37:02
heren wij leven in het jaar 2015 .
als een meisje zwager word is het haar eigen schuld , dat is tegenwoordig niet meer nodig .
kijk bij normale :sexhq0: heb je twee mensen nodig ,in dit geval een jongen en een meisje , en ja daar bij kan het meisje zwager raken . dit weet zij drommels goed, ook de jongen weet dit , [toch?] . als de man op voorhand aangeeft niet voor het kind te willen zorgen ligt de verantwoording geheel bij het meisje .
dan moeten zij naderhand ook niet zeuren als zij in 2 stukken uit elkaar vallen . het is mooi dat de vader in spe voor het kind wil zorgen maar het is in mijn ogen geen verplichting . risico van de daad . en vergeet niet dat de hele Filippijnen vol met deze gevallen zit . dus het meisje is hier geen uitzondering in , dat is daar denk ik meer traditie dan uitzondering .

hier mag natuurlijk een ieder anders over denken .


en ja ik vind in dit geval 100â,¬ per 2 maanden genoeg om een kind te onderhouden, vergeet niet dat de moeder ook haar deel moet leveren zij is in dit geval de hoofd schuldige van de geboorte van een onschuldig kind . dit moet niet betekenen dat de vader als melk koe word gezien voor de rest van de fam.
ook een DNA test is hier op zijn plaats . dit ivm de trukendoos van het meisje , met de nadruk op doos.

ben wel blij dat ik niet in dergelijke situatie zit , ik had denk ik wel volledig voor mijn kind gezorgd . maar dit terzijde .

en euhh Memootje , het vragen om geld komt nog wel , maakt u zich geen zorgen .     

1. Een schuldvraag is totaal niet aan de orde. Het gaat om het wel en wee van een kind.
2. Er staat nergens dat de meid in kwestie te horen heeft gekregen dat er geen toekomst was voordat ze zwanger raakte. Dat kan net zogoed pas verteld zijn toen duidelijk werd toen ze zwanger was.
3. Dat er meer van dit soort zwangerschappen/ alleenstaande moeders zijn maakt het niet opeens acceptabel.
4. De meid in kwestie werkte in het hotel waar ze elkaar leerden kennen en werkt nu weer (terwijl ze voor haar kind zou moeten zorgen) dus draagt haar deel bij.
5. Wij kennen de personen in kwestie niet dus weten ook niet of alle stereotypen op zijn plaats zijn.
6. Een moeder wil normaalgesproken het beste voor haar kind. En zelfs al wil ze al iets voor haarzelf, dan nog lijkt me dat gezond gedrag. In tegenstelling tot wat ik hier af en toe lees. 

Altijd die angst dat er iemand financieel meeprofiteerd, terwijl ze als ze de kans krijgen er bovenop duiken terwijl de (wan)hoop van sommige vrouwen afstraalt. Maar ja hoor, 1 keer zeggen dat je geen toekomst samen ziet en je bent van alle verantwoordelijkheid verlost  :fool:


:hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

opinie

Citaat van: Amice op maandag 27 april 2015, 12:31:03
Citaat van: jamietagabundok op maandag 27 april 2015, 11:46:32
Als het allemaal zo  makkelijk is  met voorbehoeds middelen in  :smiley-philippines:   mag ik dan 1 vraag stellen aan Baron en Jens ?

Hoe verklaren jullie dan de de circa 1 miljoen ongeplande cq ongewenste zwangerschappen ieder jaar weer in  :smiley-philippines: ?

Dat antwoord kon je zelf wel verzinnen. Geloof dus.

Als zelfs de paus op aandringen van de president hier al moet gaan roepen dat ze niet moeten fokken als konijnen, dan weet je hoe erg het is.

Het echte antwoord is niet "geloof", dat is maar een uitvlucht. Je kan niet geloof als joker inzetten als je op hetzelfde moment alle andere geboden met de voeten treedt.

De echte reden is gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel. In mijn schoonfamilie doet men gewoon aan geboortebeperking. Zelfs mijn schoonouders deden dat.

Citaat van: Baron op maandag 27 april 2015, 13:25:49
-een kind (liefst meerdere) zijn je oud dags voorziening. Hier is niks voor de ouderen, geen AOW ziekenfonds sociale dienst of wat dan ook. dan zijn kinderen je oude dags voorziening, liefst vele. Geven ze allen een beetje ....  Of misschien heb je geluk en wordt er een nog echt "wat". trouwt met een buitenlander, studeert of gaat in zaken.
- een kind van een blanke is uiteraard mooier, misschien support de vader, neemt je mee naar het buitenland. En kijk eens tv in de PH. Daat zie je geen Pilipino. alles mestizo, dus gemengd bloed. Pilipino met chinees, Spaans, Westers bloed. dat zijn de mooie, de beauty koningingen, de actrices, de acteurs, in de reclame, in de betere banen enz. Advertenties voor onroerend goed, voor nieuwe auto´s, voor gezond voedsel. Nooit Pinoy, altijd Mestizo. Presentatoren van shows, nieuws, stewardessen van Philipine Airways, in de banken, zelfs de sales ladies en cassieres in de malls.

Raar, mijn schoonmoeder ontvangt een pensioen en haar man werkte in de privé.
Allemaal een beetje. Nul gedeeld door 20 is nog steeds nul. Minder kinderen dus plannen en vooruit denken geeft betere opleiding dus een kans op vooruitgang.

Mestiezen-verheerlijking? Kijk maar eens naar de reportage uit het topic hogerop en zie de waarheid daarover.

Citaat van: jens op maandag 27 april 2015, 08:37:02
als een meisje zwager word is het haar eigen schuld , dat is tegenwoordig niet meer nodig .
kijk bij normale :sexhq0: heb je twee mensen nodig ,in dit geval een jongen en een meisje , en ja daar bij kan het meisje zwager raken . dit weet zij drommels goed, ook de jongen weet dit , [toch?] .

zij is in dit geval de hoofd schuldige van de geboorte van een onschuldig kind .
Citaat van: Adik op maandag 27 april 2015, 15:59:34
1. Een schuldvraag is totaal niet aan de orde. Het gaat om het wel en wee van een kind.
2. Er staat nergens dat de meid in kwestie te horen heeft gekregen dat er geen toekomst was voordat ze zwanger raakte. Dat kan net zogoed pas verteld zijn toen duidelijk werd toen ze zwanger was.
3. Dat er meer van dit soort zwangerschappen/ alleenstaande moeders zijn maakt het niet opeens acceptabel.
4. De meid in kwestie werkte in het hotel waar ze elkaar leerden kennen en werkt nu weer (terwijl ze voor haar kind zou moeten zorgen) dus draagt haar deel bij.
5. Wij kennen de personen in kwestie niet dus weten ook niet of alle stereotypen op zijn plaats zijn.
6. Een moeder wil normaalgesproken het beste voor haar kind. En zelfs al wil ze al iets voor haarzelf, dan nog lijkt me dat gezond gedrag. In tegenstelling tot wat ik hier af en toe lees. 

Altijd die angst dat er iemand financieel meeprofiteerd, terwijl ze als ze de kans krijgen er bovenop duiken terwijl de (wan)hoop van sommige vrouwen afstraalt. Maar ja hoor, 1 keer zeggen dat je geen toekomst samen ziet en je bent van alle verantwoordelijkheid verlost  :fool:

1. Ook in 2015 heeft de vader de verantwoordelijkheid om een condoom te gebruiken
2. vooral als men in een prille relatie is een condoom een kwestie van verantwoordelijkheid.
3. Het maakt het voor beiden niet acceptabel.
4. Ze werkte er maar in nu terug in  :smiley-philippines: dus werkt ze ergens anders.
5. stereotypes zijn ook in de antwoorden al te vinden.
6. Normaal gesproken maar daar houdt het ook op. Het beetje terzijde is weer voeding voor stereotypering.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

ja zeker is de man net zo goed verantwoordelijk voor een zwangerschap, Maar het zijn toch meestal de meisjes die zwanger worden als ik mij niet vergis .
een meisje [vrouw] weet dat toch ook , zelfs in de fils  :jajaja: . misschien wel cru gezegd maar hoe achterlijk zijn zij daar dan .

zonder hoes niet in de poes . MZ [makkelijk zat] . of gewoon anti conceptie .  en anders zit de kans er dik in dat er een wereld burgertje bij komt .

een man is een jager op dit gebied , dat is nu eenmaal de natuur.  en ja de ene man komt op voor zijn daden en de ander niet .  en met een volle zak liegen mannen alles aan elkaar om maar op die doos te komen , tis niet anders. dat hoort een meisje te weten . maar in de fils zijn er bij die geloven dat de wereld plat is , dus je weet het maar nooit daar .

moraal van het verhaal : meisjes met een dikke bult? , eigen schuld.  aldus mijn mening .

voor de moraalridders onder ons, roze bril dragers  en mensen die meelij met de moeder in spe hebben . vraag even om het bankrekening nr. van Memootje , misschien mag u wel wat geld storten ?   :lachen:.

jens zal wel weer de nono en de aso zijn hier . maar ik hou nu eenmaal van een kort gebed . het zij zo .  :daag:



   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Ach in al die jaren hebben er al heel wat de revue gepasseerd dienaangaande en nu nog bijna dagelijks hoor je wel een dergelijk buitenechtelijk zwangerschaps verhaal.

De oudste zus van mijn vriendin leeft al jaren in manila terwijl haar dochtertje bij moeder en lol verblijft.
Zo af en toe stuurt ze geld op maar voor de rest leeft het kind op andermas kosten.
De vader die klaarblijkelijk een Pinoy is heeft 3 maanden na de geboorte de benen genomen maar als ik het kind bekijk durf ik bijna te zweren dat de vader een man van india of bangladesh zou moeten zijn.
Nu leef ik net als de moeder ook in manila maar heb haar kind vaker gezien dan zij. Hoezo normaal gesproken dat de moeder het beste wil, ja dat wil ze wel maar dan wel graag van andermans portemonnee.

Zelfde familie maar weer: de oudste zoon, verknalde zijn overgangs examen van college dook op verschillende meiden totdat er een zwanger was....en nu komt het de oudste zus(ja die van bovenstaand kind) schold haar broer verrot over onverantwoordelijkheid en hij had moeten gaan werken om de familie te helpen.

De pot verwijt de ketel dat het zwart ziet dus en zo gaan dit soort feesten de hele dagen door nation wide.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

 :hoedjeaf:

Beste opinie

je hebt gelijk, er zijn er ook die wel een pensioen(tje) ontvangen. meen zelfs ooit eens gehoord te hebben er is een soort AOW, voor ouderen dus die niks hebben, en die zou 1000 peso per maand bedragen.
Maar dan nog is het vaak (meestal) schraalhans in de keuken. en dan moet men niet denkenb aan medische problemen en medicijnen.

Maar wat bedpoel je met dat mestizo verhaal in een ander topic? hoe heet dst topic dan? daar ben ik dan wel erg nieuwsgierig naar!

M vr gr

:crazy: :daag:
baron in barong
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Cosyns Guy

Citaat van: jens op maandag 27 april 2015, 22:14:40
ja zeker is de man net zo goed verantwoordelijk voor een zwangerschap, Maar het zijn toch meestal de meisjes die zwanger worden als ik mij niet vergis .
een meisje [vrouw] weet dat toch ook , zelfs in de fils  :jajaja: . misschien wel cru gezegd maar hoe achterlijk zijn zij daar dan .

zonder hoes niet in de poes . MZ [makkelijk zat] . of gewoon anti conceptie .  en anders zit de kans er dik in dat er een wereld burgertje bij komt .

een man is een jager op dit gebied , dat is nu eenmaal de natuur.  en ja de ene man komt op voor zijn daden en de ander niet .  en met een volle zak liegen mannen alles aan elkaar om maar op die doos te komen , tis niet anders. dat hoort een meisje te weten . maar in de fils zijn er bij die geloven dat de wereld plat is , dus je weet het maar nooit daar .

moraal van het verhaal : meisjes met een dikke bult? , eigen schuld.  aldus mijn mening .

voor de moraalridders onder ons, roze bril dragers  en mensen die meelij met de moeder in spe hebben . vraag even om het bankrekening nr. van Memootje , misschien mag u wel wat geld storten ?   :lachen:.

jens zal wel weer de nono en de aso zijn hier . maar ik hou nu eenmaal van een kort gebed . het zij zo .  :daag:



   
Ok jens,laten we het nu eens hebben over de "achterlijken" in  :nederlandsevlag:   :belgiesmiley:   :eu: die ongewild zwanger geschopt worden door 1 of andere idioot die zijn piemel niet in zijn broek kon houden omdat het gebruik van condoom niet macho genoeg is...
Beetje kort door de bocht om zomaar alle schuld zomaar direct bij het meisje-vrouw te leggen.
Eigenlijk jammer dat mannen niet zwanger kunnen worden,de commentaren zullen dan direct wel heel anders klinken van dat macho gedoe van de "jagers".

Adik

Citaat van: jens op maandag 27 april 2015, 22:14:40
ja zeker is de man net zo goed verantwoordelijk voor een zwangerschap, Maar het zijn toch meestal de meisjes die zwanger worden als ik mij niet vergis .
een meisje [vrouw] weet dat toch ook , zelfs in de fils  :jajaja: . misschien wel cru gezegd maar hoe achterlijk zijn zij daar dan .

zonder hoes niet in de poes . MZ [makkelijk zat] . of gewoon anti conceptie .  en anders zit de kans er dik in dat er een wereld burgertje bij komt .

een man is een jager op dit gebied , dat is nu eenmaal de natuur.  en ja de ene man komt op voor zijn daden en de ander niet .  en met een volle zak liegen mannen alles aan elkaar om maar op die doos te komen , tis niet anders. dat hoort een meisje te weten . maar in de fils zijn er bij die geloven dat de wereld plat is , dus je weet het maar nooit daar .

moraal van het verhaal : meisjes met een dikke bult? , eigen schuld.  aldus mijn mening .

voor de moraalridders onder ons, roze bril dragers  en mensen die meelij met de moeder in spe hebben . vraag even om het bankrekening nr. van Memootje , misschien mag u wel wat geld storten ?   :lachen:.

jens zal wel weer de nono en de aso zijn hier . maar ik hou nu eenmaal van een kort gebed . het zij zo .  :daag:



   

Nature zal gerust een rol spelen maar niet zo sterk als u doet voorkomen. U gaat volledig voorbij aan aangeleerd gedrag. Wat mij eigenlijk opvalt is dat wanneer u praat over anderen (vrouwen) dat het erg klinisch/grof is maar zodra u praat over uzelf schakelt u, net als Jerommeke van Suske en Wiske, over naar de derde persoon en creeert u gelijk afstand. Ik zal de labels met stoornissen waarbij een gebrek aan inlevingsvermogen een rol speelt achterwege laten, maar kijkt u er aub eens na voordat u begint over moraalridders en dergelijke.

Ik wilde u nog vragen waarom u het weer over schuld heeft in plaats van welzijn van een kind maar geloof dat ik het hierbij maar laat.  :hoedjeaf:

Adik

Citaat van: Amice op maandag 27 april 2015, 22:43:27
Ach in al die jaren hebben er al heel wat de revue gepasseerd dienaangaande en nu nog bijna dagelijks hoor je wel een dergelijk buitenechtelijk zwangerschaps verhaal.

De oudste zus van mijn vriendin leeft al jaren in manila terwijl haar dochtertje bij moeder en lol verblijft.
Zo af en toe stuurt ze geld op maar voor de rest leeft het kind op andermas kosten.
De vader die klaarblijkelijk een Pinoy is heeft 3 maanden na de geboorte de benen genomen maar als ik het kind bekijk durf ik bijna te zweren dat de vader een man van india of bangladesh zou moeten zijn.
Nu leef ik net als de moeder ook in manila maar heb haar kind vaker gezien dan zij. Hoezo normaal gesproken dat de moeder het beste wil, ja dat wil ze wel maar dan wel graag van andermans portemonnee.

Zelfde familie maar weer: de oudste zoon, verknalde zijn overgangs examen van college dook op verschillende meiden totdat er een zwanger was....en nu komt het de oudste zus(ja die van bovenstaand kind) schold haar broer verrot over onverantwoordelijkheid en hij had moeten gaan werken om de familie te helpen.

De pot verwijt de ketel dat het zwart ziet dus en zo gaan dit soort feesten de hele dagen door nation wide.



'T zit wel diep als een intelligente man als u dit voorbeeld als nationwide illustreert. Een vlugge google gaf aan dat er in de filippijnen 14 miljoen alleen staande ouders zijn. Weer een andere link, worldfamilymap.org, gaf aan dat in 2000 in de filippijnen 10% van de kinderen met 1 ouder samen leefde, en 5% zonder ouder daar waar in nederland respectievelijk 15% van de kinderen met 1 ouder opgroeit en bijna 0% zonder ouder. Vanzelfsprekend dat absoluut de aantallen in filippijnen vele malen nederland overstijgen, maar dat neemt in mijn ogen niets af van de essentie dat de moederfiguur in de regel het beste wil voor haar kind dat is namelijk wel nature. Dat in de filippijnen een sterkere nurture (aangeleerd gedrag, door omgeving) kan ik niet ontkennen.

Daar waar in Nederland oppas opa's en oma's belast worden, dient in de filippijnen de alleenstaande moeder al snel weer aan de slag te gaan (en baby bij ouders achterlaat) waardoor binding met de baby in de eerste levensjaren maar op beperkt mate plaats vindt. Kinderen kiezen onbewust ook voor degene die ze voedt. Het gaat me te ver om de zus van uw vriendin te verdedigen maar verklaringen zijn er allicht wel te vinden.

Ik neem maar even aan dat u begaan bent met het kind in uw voorbeeld. In de openingspost staat een kind die eenzelfde toekomst kan verwachten. Daarom vind ik alle goedbedoelde waarschuwingen minder op zijn plaats.

Het nuttige (geld) en het aangename (vriendelijkheid) kan prima verenigd worden voor een oomzegger. Of hebben jullie nooit geld of kadotje van een oom of tante gekregen? Beste topicschrijver, volgens de wijze heren hier zit liegen en bedriegen in de genen van Filippijnse mensen. Dat is nature, aangeboren. Kunnen ze weinig aan doen.

Bepaal gewoon voor u zelf tot hoever u een rol als oom(tante?) ziet. Ga desnoods samen met uw broer er naartoe (om een dna test te doen) en uw broer enige band op te laten bouwen met het kind.

Volwassen mensen dwingen tot een relatie gaat niet lukken maar iemand helpen een vader te zijn in een lastige situatie als deze zou m.i. vanzelfsprekend moeten zijn.

klootzakken (voorheen Jens)

wat belet u Adik ?

o sorry zal het even veranderen voor u . meisjes met een dikke bult ? eigen welzijn   :ikkeniebegrijp: .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.