Wat mis je in Nederland t.o.v. de Filipijnen?

Gestart door her, zaterdag 2 mei 2015, 11:16:36

Vorige topic - Volgende topic

her

Hallo allemaal,
Afgelopen maand kwamen wij terug van vakantie uit de filipijnen (davao)en het voelde als een klap in mijn gezicht om weer terug te komen in Nederland
Het begon gelijk op schiphol.
Geen warm welkom en geen mensen zoals in de Filipijnen die alles goed begeleiden.
vervolgens  bij de Douana werden we als vee bij elkaar  gedreven om op schiphol door de douane heen te gaan. Tegenwoordig heb je daar namelijk een geautomatiseerde doorgang en de ouderwetse. Niemand had zin om door die geautomatiseerde heen te gaan maar het moest. Men snauwde dat men ook gebruik moest maken van de geautomatiseerde doorgang en dat je zelf maar uit moest zoeken hoe je dat moet doen. Het ging bovendien niet goed. Wat miste ik de hartelijke ontvangst op manilla en Davao City.
Eenmaal thuisgekomen gingen we even naar de supermarkt. Pffff wat miste ik die service aan de kassa waarbij alles lekker voor je wordt ingepakt en het praatje.
Een dag later gingen we naar de Ikea. Lekker gegeten maar wat een belabberde service bij de kassa's.
De helft van de kassa's zijn zelfbedienings kassa' s  en er was maar een normale kassa die open was. gevolg : een half uur wachttijd. En dit alleen omdat men daar vind dat je ook wel van de zelf service kassa gebruik kan maken.
Ik vind het een enge ontwikkeling dat de service meer en meer meer geautomatiseerd wordt.De filipijnen is een vrij arm land maar qua service helemaal top.Geen kassa's  waar je alleen met pin kan betalen.Wat is Nederland diep afgegleden in dat opzicht de afgelopen 10 jaar.Bovendien mis ik muziek in winkelcentra en de levendigheid die je in de Filipijnen wel hebt.  Natuurlijk is de Filipijnen ook geen paradijs

Amice

Zo, dat is nog eens een mooi bericht voor de Filippijnen.  :thumb:

Het is niet voor niets dat ik al 11 jaar niet terug ben geweest in  :nederlandsevlag:

Men mag er denken dat ze rijk zijn en dat alles om geld draait daar, hoe minder personeel en efficienter  hoe beter voor de graaiers en hun gelovigen volgelingen.

In feite is het armoe troef daar want het zijn net zombies, die enkel hun troost vinden in een nieuwe auto en een grotere flatscreen tv dan de buren.

Let wel ooit was ik ook zo gek met 3 auto's voor de deur en weet ik wat nog allemaal, het is en geeft geen levens verbetering...integendeel, kijk maar hoe hebzuchtig de wereld is geworden en dat gaat nog steeds door want jesus, de buren kopen een nog grotere flatscreen, vlug naar de winkel hoor. In koeweit worden zelfs Bentleys aan het werkvolk vertrekt, dus  :nederlandsevlag: doet het nog lang niet goed genoeg.

Een vooruitgang is het ook al lang niet altijd, bezijdens dan voor de multinationals.

Maar ja als je eenmaal goed gehersenspoelt bent  dan weet je niet beter.
Wellicht zijn dat de eerste selecte groep van mensen die aan Mars One deel kunnen nemen(een nederlands initiatief), wordt het wellicht toch nog gezellig hier.

http://www.mars-one.com/mission
http://www.nu.nl/wetenschap/4042084/hersens-marsgangers-in-gevaar-straling.html

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: her op zaterdag  2 mei 2015, 11:16:36
Hallo allemaal,
Afgelopen maand kwamen wij terug van vakantie uit de filipijnen (davao)en het voelde als een klap in mijn gezicht om weer terug te komen in Nederland
Het begon gelijk op schiphol.
Geen warm welkom en geen mensen zoals in de Filipijnen die alles goed begeleiden.
vervolgens  bij de Douana werden we als vee bij elkaar  gedreven om op schiphol door de douane heen te gaan. Tegenwoordig heb je daar namelijk een geautomatiseerde doorgang en de ouderwetse. Niemand had zin om door die geautomatiseerde heen te gaan maar het moest. Men snauwde dat men ook gebruik moest maken van de geautomatiseerde doorgang en dat je zelf maar uit moest zoeken hoe je dat moet doen. Het ging bovendien niet goed. Wat miste ik de hartelijke ontvangst op manilla en Davao City.
Eenmaal thuisgekomen gingen we even naar de supermarkt. Pffff wat miste ik die service aan de kassa waarbij alles lekker voor je wordt ingepakt en het praatje.
Een dag later gingen we naar de Ikea. Lekker gegeten maar wat een belabberde service bij de kassa's.
De helft van de kassa's zijn zelfbedienings kassa' s  en er was maar een normale kassa die open was. gevolg : een half uur wachttijd. En dit alleen omdat men daar vind dat je ook wel van de zelf service kassa gebruik kan maken.
Ik vind het een enge ontwikkeling dat de service meer en meer meer geautomatiseerd wordt.De filipijnen is een vrij arm land maar qua service helemaal top.Geen kassa's  waar je alleen met pin kan betalen.Wat is Nederland diep afgegleden in dat opzicht de afgelopen 10 jaar.Bovendien mis ik muziek in winkelcentra en de levendigheid die je in de Filipijnen wel hebt.  Natuurlijk is de Filipijnen ook geen paradijs

Daarom noemen ze het ook een "vakantie". Je zie alleen de "leuke dingen".

Warm welkom op Manilla en Davao  ? ? ? Ja, als je je koffer laat dragen voor 5 euro  :happy2:

Gezellig praatje bij de kassa en service ? ? ? De meeste spreken geen engels, tassie wordt zo vol geladen dat je hem met 2 handen moet vasthouden anders dondert de inhoud eruit voordat je de uitgang hebt bereikt, of de handvaten worden dichtgesoldeerd zodat je het niet als "tas" kan gebruiken  :happy2: Tuthola's die eerst hun boodschappen alvast op de band zetten en dan terug gaan om hun lijstje af te werken  :happy2:

Muziek in de winkelcentra ?? Iedere store z'n eigen deuntje en dan zo luid mogelijk. Als er per ongeluk een show is dan kan je jezelf niet eens horen nadenken  :happy2:

Als je maar een fijne vakantie hebt gehad, daar gaat het toch om  :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

klootzakken (voorheen Jens)

niet te vergeten dat je er zo gezellig gefolieerd word bij het naar binnen gaan van de grote winkels in de fils , en gecontroleerd bij het verlaten er van .    :lachen:  en in winkels waar meer dan 1000 peso per dag binnen komt staan ze je zo leuk op te wachten met zo'n  afgezaagd jachtgeweer  :jajaja: een warm welkom .  het heeft wel wat, dat wel weer. :lachen:.

o ja de services aan de kassa is ook zo gezellig daar in de fils , net als alles is geteld is er gebrek aan wisselgeld, en jij kunt wachten tot je smelt [Robert long]

winkelen is sowieso al geen hobby van mij , maar op de Filippijnen doe ik steevast een tabletje onder mijn tong  :lachen: , wat een puinhoop daar , een bonnetje hier en een bonnetje daarvoor . maar ik kan mij voorstellen dat het voor de dames mooi werk is , helaas is het aan mij niet besteed . maar ieder het zijne nietwaar.

maar ja zo lang het vakantie gevoel aanwezig is is alles mooi.

verder heb ik nog niet mee gemaakt dat ik op Schiphol werd afgesnauwd door de douane, dat moest er ook nog eens bij komen . maar het zal vast wel eens gebeuren denk ik .

maar ben het wel met Amice eens . hier in  :nederlandsevlag: draait alles om de poen en tijd is nu eenmaal geld , en ja dat gaat weer ten koste van de gezelligheid , die is hier dan ook ver te zoeken , jammer dan .


toch is het leuk om te horen dat Her het als mooi heeft ervaren  :thumb: .   



grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Tja in de phils is het een zooitje ongeregeld en in nederland een geregeld zooitje.
Maar voorlopig hebben ze in de phils allemaal een brede grijns op hun gezicht en rijden de grootste SUV's hier rond en die zijn bij dat geregeld zooitje ofwel verboden ofwel enkel voor de stinkend rijke betaalbaar, hier in de phils rijd een eenvoudige bareigenaar er al mee rond.

Maar goed er is overal wat en er moeten ook niet teveel buitenlanders naar de phils komen anders is de gein ook gauw over.  :lachen:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Toen ik naar de Filippijnen verhuisde 7 jaar geleden, had ik precies hetzelfde idee.

Nu ik er 7 jaar woon, zie ik weer de voordelen van de efficientie van de Nederlandse maatschappij.

De service is beter in de Filippijnen (lees vriendelijkheid), maar het gras blijft toch altijd groener aan de andere kant.

Blauwvinger


her

Ik mis in Nederland ook de goede service bij sommige Hotels. Te weinig medewerkers moeten het hemd van t lijf lopen. En dit allemaal omdat de top nog minder medewerkers in wil. Ik heb in Nederland ook echt te doen met het winkel personeel. Waar ze in de filipijnen met 25 man verkopen  mag je in nederland al blij zijn als er 2 verkoopsters lopen.Iemand zei het al en ik beaam het dat het in sommige opzichten armoe troef is hier. In sommige winkels of kassa's mag er niet eens contant worden betaald of met coupures van 100 euro of meer . sommige mensen hier lopen er als zombies bij. Ik hoop echt dat het weer zal veranderen hier en dat het weer net als 20 jaar geleden zal worden. Gewoon weer contante betalingen accepteren gewoon weer normale vriendelijke paspoort controles en het niet langer uit laten melken van het personeel in loondienst in Nederland.
Bovendien hoop ik dat het leven niet meer zo hectisch zal zijn.

Pinocchio

Citaat van: her op zondag  3 mei 2015, 17:42:02
Ik hoop echt dat het weer zal veranderen hier en dat het weer net als 20 jaar geleden zal worden

Hopelijk ben je dan ook tevreden met een loon dat 50 % lager ligt dan nu.

Uw-loon-steeg-met-50-procent (de laatste 10 jaar)

http://be.hudson.com/Portals/BE/pdf/be-articles-2011_06_25_Vacature_Uw-loon-steeg-met-50-procent.pdf

Luke

Citaat van: Pinocchio op zondag  3 mei 2015, 17:53:17
Citaat van: her op zondag  3 mei 2015, 17:42:02
Ik hoop echt dat het weer zal veranderen hier en dat het weer net als 20 jaar geleden zal worden

Hopelijk ben je dan ook tevreden met een loon dat 50 % lager ligt dan nu.

Uw-loon-steeg-met-50-procent (de laatste 10 jaar)

http://be.hudson.com/Portals/BE/pdf/be-articles-2011_06_25_Vacature_Uw-loon-steeg-met-50-procent.pdf

Verdomme! Ik heb daar maar 10% van gezien!
Waar is die 40% naar toe?  :crazy: