Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Te mooi om waar te zijn.....

Gestart door Carpie, donderdag 10 december 2009, 17:39:43

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Ik heb (vindt ik) het meest geweldige huwelijks feest gehad dat er bestaat.

In een doodlopende straat werd er een complete setting opgesteld. Tenten, catering en podium werden opgebouwd in de straat. Voor het huis van een tante van mijn Asawa. Rode loper, bloemen, rook machine, alles was aanwezig.
Ook de priest van een weeshuis die ons trouwde. Geen enkele andere priest van een kerk wilde ons trouwen. Ach, deze priest runde een weeshuis, en een royale gift aan zijn weeshuis deed wonderen.
Alle seremonies werden gebezigd. Behalve het opspelden van geld op de bruid. Want er was niemand die geld had.
Ook de bruidskado´s waren summier. Een fan van een verre nicht uit Japan. wat borden, beetje slordig ingepakt. Ach het kwam uit een goed hart.

Na de plechtigheid, kleedde een ieder zich om, in normale kledij, short en t-shirt. De bakken SML kwamen boven tafel en we hebben er een geweldig feest van gemaakt in de straat. Met karaoke en al, al was dat niet aan mij besteed.

Wat wil je nog meer?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

nils

Citaat van: Phille op zondag 31 januari 2010, 09:41:36
Citaat van: ladgar op zondag 31 januari 2010, 07:59:41
Er rijden wel bussen tussen Mindanao en Manilla , Philtranco heeft  bussen van Pasay/Cubao  naar CDO en Davao , een aan te raden toeristische trip voor de avontuurlijken.

Ok, maar hoe lang gaat die rit wel niet duren?  :denk: ... de driver van mijn vriendin haar 2de oudste zus is met de auto van manilla naar mindanao gereden, over land en twee overzet ... heeft twee dagen geduurd zei hij  :denk: is misschien avontuurlijk, maar toch wel erg veel tijdverlies

Inderdaad waarom met een bus?
Daarnaast is een bus niet echt aan te raden als je richting Zamboanga Peninsula of lang Cotabato moet e.d., omdat die wegen niet bepaald als veilig zijn bestempeld.
Avontuurlijk is het wel, maar ik zou zelf toch een comfortabelere invulling willen geven aan dat begrip dan in een veewagen opgestapeld te zitten voor 2-3 dagen.

Daarentegen is een ferry trip wel mooi, zolang je dat doet met een respectabele shipping line of je een extra zwemvest meeneemt.
Ik ben een keer met een dag tocht van Cebu naar Zamboanga gegaan en heb voor de prijs van een vliegticket eerste klasse kunnen vermaken.
Lekker uitwaaien, je buik vol eten en genieten van de zee!

Phille

Citaat van: Budgie op zondag 31 januari 2010, 21:10:04
Phille Ik moet mijn beenhouwer ook een week van te voren verwittigen dat ik kom halen anders heeft hij niet Hij heeft het ook zeer druk en slacht alleen eerste kwaliteit En file is bij mij niet het smakelijkste vlees Vaak wat te droog door gebrek aan vet tussen de cellen En rijst uit de supermarkt nee dank je Als je een fillipina als vrouw hebt doe je ongeveer 6 maanden met een baal Als je af en toe rijst eet koop je een paar kilo in de Toko Kost dan ongeveer â,¬2.50 per kg 

Om effe buiten het topic te gaan  :lachen: het is idd zo, het smakelijkste vlees is wat ze noemen gemarmerd vlees  :jajaja: en wat de rijst betreft, later wanneer ik getrouwd zal zijn en mijn vriendin eens in Belgie geraakt dan is jou hint zeer bruikbaar, voorlopig hou ik het op af en toe eens rijst  :jajaja:

nils

Citaat van: Fail_over op zondag 31 januari 2010, 22:58:13
Ik heb (vindt ik) het meest geweldige huwelijks feest gehad dat er bestaat.

In een doodlopende straat werd er een complete setting opgesteld. Tenten, catering en podium werden opgebouwd in de straat. Voor het huis van een tante van mijn Asawa. Rode loper, bloemen, rook machine, alles was aanwezig.
Ook de priest van een weeshuis die ons trouwde. Geen enkele andere priest van een kerk wilde ons trouwen. Ach, deze priest runde een weeshuis, en een royale gift aan zijn weeshuis deed wonderen.
Alle seremonies werden gebezigd. Behalve het opspelden van geld op de bruid. Want er was niemand die geld had.
Ook de bruidskado´s waren summier. Een fan van een verre nicht uit Japan. wat borden, beetje slordig ingepakt. Ach het kwam uit een goed hart.

Na de plechtigheid, kleedde een ieder zich om, in normale kledij, short en t-shirt. De bakken SML kwamen boven tafel en we hebben er een geweldig feest van gemaakt in de straat. Met karaoke en al, al was dat niet aan mij besteed.

Wat wil je nog meer?

Klinkt inderdaad top, iedereen geeft een eigen invulling aan een huwelijk.
Die van mij bestond uit een kerkelijk huwelijk samen met een ceremonie/program in een conference hall van een hotel met muzikanten erop en eraan.
En een mooie huwelijksnacht erachter aan.  :lachen:
Het voordeel is dat je in de Filippijnen voor relatief weinig geld een goed feest op touw kan zetten, alleen blijft het duur voor familieleden en vrienden om over te vliegen.  :dagobertduck:

Wat jij beschrijft is inderdaad de afterparty met SML waar iedereen ook vrolijk van wordt.  :thumb:
Om de kados heb ik het ook niet gedaan, maar tot mijn verbazing hebben de meeste naaste familieleden van haar zijde hebben toch wat proberen te geven, wat ik erg waardeer.

Johan En Elvie

Alvast veel succes, ikzelf heb ongeveer hetzelfde verhaal alleen heb ik er wat langer over gedaan om de goede te vinden, van 2006 zijn we gelukkig samen en wonen in België na een lange adminisrtratieve weg van 1 jaar en 5 maand na huwelijk.
Daar moet je ook wel rekening mee houden hoor, het is niet voor 1,2,3 dat je ze bij u hebt.
Als de relatie sterk genoeg is zal dit wel geen probleem zijn.

Groetjes,
Johan en Elvie

Wil je een doos versturen tegen vrij goede tarieven kijk dan eens op onze website.
www.balikbayan.be

Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.