Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Darko in the Philippines

Gestart door Darko69, donderdag 8 september 2011, 18:35:04

Vorige topic - Volgende topic

Darko69

.

boldy

aller eerst bedankt dat je je ervaringen met ons wilt delen,en foto's hier houden we zeer zeker van  :jajaja: . betreft de dame die je nu heb ontmoet ik hoop dat het wil klikken tussen jullie 2 maar zo niet dan heb je tog een prachtige vakantie . toen ik in cebu was voor een paar dagen ben ik zelf naar (ik d8 dat het zo heette) mountainview geweest ,de naam zegt het al het is bovenaan een hoge berg waar een winkeltje staat en wat tafels en stoelen en een jukebox  . daar kan je lekker genieten van een prachtig uitzicht onder het genot vaqn een drankje en een bbq . ik ben ook nog naar een sanctuary voor vlinders geweest (de vlinders waren niet zo bijzonder) maar zijn vader heeft schilderijen gemaakt van alleen maar de vleugels van de dode vlinders (ik vond dat echt schitterend  gedaan en met prachtige kleuren ) . ik wens je veel plezier verder daar en we wachten op je volgende verslag en de foto's
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

Filipinaas moet je echt de tijd geven om te  ,, ontdooien,,    Vooral als ze nog jong zijn ,en waneer het eigenlijk hun eerste kontakt met een buitenlander is.    het zijn vaak echte  kat uit de boom kijkers.     Gewoon de tijd voor nemen.        En ik hoop dat je de tijd van je leven gaat hebben daar.

gosternokke

Citaat van: Darko69 op donderdag  8 september 2011, 19:52:49
Citaat van: gosternokke op donderdag  8 september 2011, 19:14:48
Filipinaas moet je echt de tijd geven om te  ,, ontdooien,,    Vooral als ze nog jong zijn ,en waneer het eigenlijk hun eerste kontakt met een buitenlander is.    het zijn vaak echte  kat uit de boom kijkers.     Gewoon de tijd voor nemen.        En ik hoop dat je de tijd van je leven gaat hebben daar.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ze is 19 jaar en heeft nog nooit een echt vriendje gehad, dus ze is nogal maagd in alles. Ze heeft zelfs voor het eerst echt gezoend met mij en dan weet je het wel. Haar familie heeft iets meer invloed op haar dan gedacht, maar zondag zal ik ze gerust stellen door ze te ontmoeten. Ik heb wel het gevoel dat ze zich steeds meer op haar gemak begint te voelen totdat we in de mall lopen en alle dames mij beginnen aan te staren, want veel aandacht krijg ik hier en dat vind ze maar niks. Misschien ook wel begrijpelijk.

Al met al had ik dit niet verwacht, maar de tijd zal het leren.

Heb precies hetzelfde meegemaakt, mijn vrouw was destijds ook zo die leeftijd, toen ik haar voort eerst ontmoette, ook nooit geen vriendje gehad,  uit een streng gelovig gezin,  zeer onderdanig naar haar ouders toe. Inmiddels zijn we al sinds 1998 getrouwd, en dat ijsklompje van toen is inmiddels al wel gesmolten.   Kwestie van geduld hebben, dat word uiteindelijk wel beloond.

xav

Citaat van: Darko69 op donderdag  8 september 2011, 19:52:49
Citaat van: gosternokke op donderdag  8 september 2011, 19:14:48
Filipinaas moet je echt de tijd geven om te  ,, ontdooien,,    Vooral als ze nog jong zijn ,en waneer het eigenlijk hun eerste kontakt met een buitenlander is.    het zijn vaak echte  kat uit de boom kijkers.     Gewoon de tijd voor nemen.        En ik hoop dat je de tijd van je leven gaat hebben daar.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ze is 19 jaar en heeft nog nooit een echt vriendje gehad, dus ze is nogal maagd in alles. Ze heeft zelfs voor het eerst echt gezoend met mij en dan weet je het wel. Haar familie heeft iets meer invloed op haar dan gedacht, maar zondag zal ik ze gerust stellen door ze te ontmoeten. Ik heb wel het gevoel dat ze zich steeds meer op haar gemak begint te voelen totdat we in de mall lopen en alle dames mij beginnen aan te staren, want veel aandacht krijg ik hier en dat vind ze maar niks. Misschien ook wel begrijpelijk.

Al met al had ik dit niet verwacht, maar de tijd zal het leren.

het kan enkel maar beter worden  :thumb:

koy

Als je in Cebu bent moet je zeker naar Maghellan's Cross gaan zien in het Centrum van Cebu. Hij was diegene die het Katholisisme heeft geïntroduceerd in de Filippijnen en Cebu was de bakermat. Mijn vriend is ook van Cebu eiland dan wel, ouder wonen in Tabuelan N-W in Cebu.
Ook de Mountain view is super, gewoon een taxi ernaartoe nemen is beste.

Verlegenheid en bedeestheid is een vorm van beleefdheid en opvoeding in de Filippijnen en het omgekeerde gedrag zou zeer ongepast zijn. Maar achter die houding schuilt meestal wel een pittige persoonlijkheid. Het is aan jou om met geduld en liefde vooral die innerlijkheid te ontdekken.

Ik wens je veel plezier en fun toe  :thumb:
leven en laten leven...

Tinulang_Manok

Citaat van: gosternokke op donderdag  8 september 2011, 20:23:08
Citaat van: Darko69 op donderdag  8 september 2011, 19:52:49
Citaat van: gosternokke op donderdag  8 september 2011, 19:14:48
Filipinaas moet je echt de tijd geven om te  ,, ontdooien,,    Vooral als ze nog jong zijn ,en waneer het eigenlijk hun eerste kontakt met een buitenlander is.    het zijn vaak echte  kat uit de boom kijkers.     Gewoon de tijd voor nemen.        En ik hoop dat je de tijd van je leven gaat hebben daar.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ze is 19 jaar en heeft nog nooit een echt vriendje gehad, dus ze is nogal maagd in alles. Ze heeft zelfs voor het eerst echt gezoend met mij en dan weet je het wel. Haar familie heeft iets meer invloed op haar dan gedacht, maar zondag zal ik ze gerust stellen door ze te ontmoeten. Ik heb wel het gevoel dat ze zich steeds meer op haar gemak begint te voelen totdat we in de mall lopen en alle dames mij beginnen aan te staren, want veel aandacht krijg ik hier en dat vind ze maar niks. Misschien ook wel begrijpelijk.

Al met al had ik dit niet verwacht, maar de tijd zal het leren.

Heb precies hetzelfde meegemaakt, mijn vrouw was destijds ook zo die leeftijd, toen ik haar voort eerst ontmoette, ook nooit geen vriendje gehad,  uit een streng gelovig gezin,  zeer onderdanig naar haar ouders toe. Inmiddels zijn we al sinds 1998 getrouwd, en dat ijsklompje van toen is inmiddels al wel gesmolten.   Kwestie van geduld hebben, dat word uiteindelijk wel beloond.
Zo is het bij ons ook begonnen, erg verlegen meisje eerst, en bijzonder gedienstig en onderdanig.
Als ze je goed kent en vertrouwt verdwijnt dat als sneeuw voor de zon, moet tegenwoordig zelfs mijn eigen  :fles:  uit de koelkast halen  :happy2:

Ik weet niet of je van oude gebouwen houdt, maar de Santo Nino en Magellans cross vond ik wel mooi om te bekijken, vlak bij is ook het oude spaanse fort, ben ik niet geweest omdat dat volgens mijn asawa veeeeeeeels te gevaarlijk is  :weetikniet:
Amare et sapere vix deo conceditur

gosternokke

Nou ik denk dat uw asawa geen zin had daar heen te gaan,  :biggrinn:  tis overdag daar bloedheet,  tussen de muren van het fort.  Dus ga er bij voorkeur in de ochtend heen.  Fort San Pedro is niet zo heel groot,je hebt in 1 uurtje wel gezien, mooie binnentuin voor fotos te maken trouwens.

Ook is er in de wijk Beverlyhills, een chinese tempel, ligt vrij hoog en je hebt vandaar ook een mooi uitzicht over de stad. iedere taxi weet dat ding wel te vinden.

Tinulang_Manok

Citaat van: gosternokke op donderdag  8 september 2011, 21:28:51
Nou ik denk dat uw asawa geen zin had daar heen te gaan,  :biggrinn: 
dat weet ik wel zeker, tja het gedienstige is er wat af  :lachen: het caring trouwens niet, dat zou niet best zijn  :jajaja:
Amare et sapere vix deo conceditur

wiking

te gevaarlijk in het fort san pedro? als je naar Bohol gaat kom je er vlakbij want die haven ligt er zowat naast. De taois temple vond ik inderdaad ook leuk om heen te gaan. Daarnaast vond ik het mango square uitgaan wel leuk in cebu. Zijn allemaal barretjes en clubs.