Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Darko in the Philippines

Gestart door Darko69, donderdag 8 september 2011, 18:35:04

Vorige topic - Volgende topic

boldy

hier nog een foto van zo'n schilderij die hij heeft gemaakt van de vleugels van de vlinders en de kleuren van de vleugels (je mag er jammer genoeg maar 1 foto nemen :negatief: )

het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: boldy op vrijdag  9 september 2011, 06:28:43
hier nog een foto van zo'n schilderij die hij heeft gemaakt van de vleugels van de vlinders en de kleuren van de vleugels (je mag er jammer genoeg maar 1 foto nemen :negatief: )



Weer de ABU Sayaf & CO ? :lachen: :lachen: :lachen:

Luc

Die vlinders. Daar zijn wij ook geweest.



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

gosternokke

Citaat van: boldy op vrijdag  9 september 2011, 06:28:43
hier nog een foto van zo'n schilderij die hij heeft gemaakt van de vleugels van de vlinders en de kleuren van de vleugels (je mag er jammer genoeg maar 1 foto nemen :negatief: )



Heel apart, eens schilderij van vlindervleugels gemaakt, moet er niet aan denken hoe veel werk er in zit om zoiets te maken.    Trouwens is er alleen een expositie van die schilderijen op die artgallery of worden die dingen ook verkocht daar ?

boldy

die schilderijen worden daar alleen maar tentoongesteld ,hij heeft nog maar een klein gedeelte over van wat zijn vader had gemaakt . zijn vader heeft er vroeger veel verkocht uit noodzaak en hij vertelde dat ze nu wel redelijk wat geld waard waren . over hoelang hij erover deed om zo'm schilderij te maken dat heeft ie me wel verteld maar dat ben ik vergeten ,maar het was lang in iedergeval .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

boldy

hey bedankt weer voor je verslag en de mooie foto's . bij mountain vieuw heb ik me eigen ook zeker vermaakt biertje erbij wat te eten en een prachtig uitzicht  :jajaja:
wat betreft het meisje (tis een knappe meid btw) jammer dat het niet gaat werken tussen jullie maarja als het niet samengaat dan gaat het niet . ik wens je verder een goede oversteek naar bohol en dat je nog vaak mag genieten daar .
hf en niet teveel drinken he  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

#16
CitaatZe is nog steeds niet erg spraakzaam, maar zeker niet verlegen meer happy2 Ik denk toch dat we beide 2 personen zijn die niet bij elkaar passen en ze mag veel te weinig van haar grootouders. Ze kan niet mee met me naar bohol, terwijl dat in het begin geen probleem was. Dit heeft ze niet gelogen, maar gewoonweg niet ingezien dat ze dit niet mocht van haar grootouders. Nooit overlegd enzo... Ook ga ik graag uit, clubben, dansen en wat drinken, terwijl zij dit eigenlijk nooit doet en kan, want ze moet redelijk vroeg in de avond weer terug naar huis.

@Darko, het is duidelijk dat je de Filipijnse cultuur nog niet geheel begrepen hebt; ik ga hier niet beweren dat ik alles onder de knie heb hoor, bijlange niet  :neeneenee: maar wat ik wel weet dat wat je schrijft helemaal niet abnormaal is voor de gemiddelde filipina. En dan refereer ik naar het laatste wat je schrijft, het clubben dat is voor vele filipina's niet zo hun ding, zeker niet als ze opgegroeid zijn in de provincie, en in het algemeen gewoon veel te duur om te doen.

Geduld is hier de boodschap.

Mijn vrouwtje, die tot haar 16de in de provincie leefde, zij vertelde mij dat het zeer gebruikelijk is om rond een uur of 8 uur 's avonds te gaan slapen (in de provincie). Het is pas toen ze in Manilla gaan wonen was dat ze wat meer van het nachtleven geproefd heeft, maar dan nog, Clubben heeft ze nooit gedaan en is daar ook niet zo voor te vinden. Wel naar een zaak gaan met live bands, zoals bijvoorbeeld "cowboy grill" in Manilla, met wat eten en wat bier. Je zal buiten Manilla (of andere grote steden) niet veel "clubs" tegenkomen zoals wij dat kennen, een disco dan weer echter wel; maar het is een heel andere manier van op stap gaan, waar zij dan een disco vaak omschrijven als een zaak waar optredens waar het entertainment door live bands gebracht worden en dan wordt er volop gedanst. Op een zeker moment kan het publiek verzoeknummers vragen en dan spelen die bands dat, wat het in mijn beleving zeer saai maakt (vaak worden het dan melige love songs), maar zij vinden dit geweldig om te doen, gezellig met z'n allen bier zuipen en genieten van de muziek. Ofwel gaan ze naar de karaoke, gezellig samen zijn, zuipen en zo vals als een kat zingen. In het algemeen een marteling van de oren, en door het vals zingen en door de slechte kwaliteit van de luisprekers of gewoon overdreven luide muziek. Maar zij vinden dat geweldig als ik alles observeer! Ook kan kan ik de reactie van de grootmoeder goed plaatsen, dit is ook normaal voor het meestal conservatieve karakter van de Filipijnen, het hoort niet dat zij met een buitenlander ergens naartoe gaat waar men ervan uit gaat dat ze dan bij die man blijft slapen. Geen sex voor het huwelijk staat hoog in het vaandel!  :jajaja:




Tinulang_Manok

Citaat van: Phille op dinsdag 13 september 2011, 09:50:32
Geen sex voor het huwelijk staat hoog in het vaandel!  :jajaja:
Nou ja, officieel dan toch. Gezien het aantal onwettige kinderen is de praktijk nogal anders, en daar zullen de grootouders het meisje graag voor willen behoeden.
@darko Mooie meid, zo te horen goede familie, maar als het niet wil, dan wil het niet, zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt, niet een handvol, maar een landvol  :biggrinn:
Amare et sapere vix deo conceditur

josv

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 13 september 2011, 10:15:58
Citaat van: Phille op dinsdag 13 september 2011, 09:50:32
Geen sex voor het huwelijk staat hoog in het vaandel!  :jajaja:
Nou ja, officieel dan toch. Gezien het aantal onwettige kinderen is de praktijk nogal anders, en daar zullen de grootouders het meisje graag voor willen behoeden.
@darko Mooie meid, zo te horen goede familie, maar als het niet wil, dan wil het niet, zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt, niet een handvol, maar een landvol  :biggrinn:

Phille, n.a.v. de foto in de hotelkamer denk ik niet dat ze daar hebben zitten mensergerjenietten. Sex voor het huwelijk is, net als in europa, 'n algemeen goed hier. En zoals wij ons geen reet aantrokken van de "adviezen" van onze ouders gebeurt dit hier ook niet. Helaaaaas is er ook 'n gevoel van ingebakken schaamte t.o.v. de omgeving en de  "kerk" ( of dat nou rk, adventisten, reborn christians, jehova is of wat dan ook ), om 'n drugstore binnen te stappen om condooms te kopen. Kijk en wij waren zo bijdehant om dat dus WEL te doen.  Dus resulteert het hier in de grote aantallen "onwettige" kinderen. Onwettig is en verkeerd woord want veel van de jongens nemen verantwoordelijkheid voor hun foutje. Helaas resulteerd dit weer in het grote aantal verbroken relaties in dit land.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Phille

Citaat van: josv op dinsdag 13 september 2011, 10:39:48
Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 13 september 2011, 10:15:58
Citaat van: Phille op dinsdag 13 september 2011, 09:50:32
Geen sex voor het huwelijk staat hoog in het vaandel!  :jajaja:
Nou ja, officieel dan toch. Gezien het aantal onwettige kinderen is de praktijk nogal anders, en daar zullen de grootouders het meisje graag voor willen behoeden.
@darko Mooie meid, zo te horen goede familie, maar als het niet wil, dan wil het niet, zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt, niet een handvol, maar een landvol  :biggrinn:

Phille, n.a.v. de foto in de hotelkamer denk ik niet dat ze daar hebben zitten mensergerjenietten. Sex voor het huwelijk is, net als in europa, 'n algemeen goed hier. En zoals wij ons geen reet aantrokken van de "adviezen" van onze ouders gebeurt dit hier ook niet. Helaaaaas is er ook 'n gevoel van ingebakken schaamte t.o.v. de omgeving en de  "kerk" ( of dat nou rk, adventisten, reborn christians, jehova is of wat dan ook ), om 'n drugstore binnen te stappen om condooms te kopen. Kijk en wij waren zo bijdehant om dat dus WEL te doen.  Dus resulteert het hier in de grote aantallen "onwettige" kinderen. Onwettig is en verkeerd woord want veel van de jongens nemen verantwoordelijkheid voor hun foutje. Helaas resulteerd dit weer in het grote aantal verbroken relaties in dit land.

Klopt wat je zegt, maar niet wanneer het gaat over een relatie met een buitenlander; er is een groot verschil tussen rotzooien in de velden bij wijze van spreken en voor een bepaalde tijd met een buitenlander ergens op hotel te gaan overnachten; er zijn genoeg voorbeelden van buitenlanders die jonge "goedgelovige" filipina's zwanger maken en dan met de wester zon verdwijnen.