Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Darko in the Philippines

Gestart door Darko69, donderdag 8 september 2011, 18:35:04

Vorige topic - Volgende topic

josv

#20
Ok, daar heb je groot gelijk in. 'n Middagje in het hotel valt minder op bij de familie dan 'n weekendje Bohol. Maar er gebeurt toch echt hetzelfde  :biggrinn:

Edit : doet me denken aan de vakantie waarin ik m'n vrouw voor het eerst "echt" ontmoette. Ze huurde toen 'n paar kamers in 'n huis van iemand die nauw verbonden stond met de kerk waar ze toen werkte. Dus geen hanky-panky in huis en s'avonds netjes terugbrengen :biggrinn: God wat hebben we er later samen om moeten lachen  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

gosternokke

@ Darko, volgens mij trek je veel te snel de conclusie, dat het niet gaat werken tussen jullie.    En het feit dat haar familie haar niet met je mee laat gaan naar Bohol is voor de hand liggend.    Het is gebruikelijk in zulk soort situaties dat er een chaperon mee gaat, dat kan een broer zijn of een zus zijn of ander familielid die het vertrouwen geniet van de ouders en of grootouders.     Ook al om de roddels in de buurt te vermijden kan het zijn dat men ze niet alleen met je laat gaan.    Ik weet het het klinkt middeleeuws een chaperonne, maar zo gaat het toch wel vaak ,zolang je het vertrouwen van de familie nog niet hebt.
Ik kreeg in het begin ook altijd een ouder of jonger broertje achter ons aan die ons op 5 meter afstand volgde, totdat de familie voldoende vertrouwen had in mij.
maar dat vertrouwen moet je wel verdienden, en dat kost tijd, dus als je dat er niet voor over heb word het niks.

xav

Citaat van: gosternokke op dinsdag 13 september 2011, 17:55:00
@ Darko, volgens mij trek je veel te snel de conclusie, dat het niet gaat werken tussen jullie.    En het feit dat haar familie haar niet met je mee laat gaan naar Bohol is voor de hand liggend.    Het is gebruikelijk in zulk soort situaties dat er een chaperon mee gaat, dat kan een broer zijn of een zus zijn of ander familielid die het vertrouwen geniet van de ouders en of grootouders.     Ook al om de roddels in de buurt te vermijden kan het zijn dat men ze niet alleen met je laat gaan.    Ik weet het het klinkt middeleeuws een chaperonne, maar zo gaat het toch wel vaak ,zolang je het vertrouwen van de familie nog niet hebt.
Ik kreeg in het begin ook altijd een ouder of jonger broertje achter ons aan die ons op 5 meter afstand volgde, totdat de familie voldoende vertrouwen had in mij.
maar dat vertrouwen moet je wel verdienden, en dat kost tijd, dus als je dat er niet voor over heb word het niks.

idd... wij kregen ook een chaperone mee toen ik voor de eerste keer de ouders ging gaan ontmoeten... de broer ging bijna overal mee, maar wist wel wanneer hij eventjes van het toneel moest verdwijnen  :lachen:

gelukkig hadden we alle tijd van de wereld in manila ( waar ze toen werkte)  :biggrinn:

gosternokke

 @ darko 69,    Als je een relatie wil met een filippijnse, zal de  vervelende dingen van de filippijnse cultuur,  zoals de onderdanigheid en gehoorzaamheid van jongeren naar oudereren , en in het bijzonder ouders en grootouders voor lief moeten nemen.   Dus verdiep je enigzins in de cultuur en denk niet dat alles hetzelfde als in   :eu:
is.     Jongeren in  :smiley-philippines: die uit conservatieve gezinnen komen hebben niet dezelfde vrijheden als we gewend zijn in   :eu:      Dus als je met dat soort verschillen geen rekening wil houden zoek dan gewoon een vriendin in   :eu:   die zijn vrij in hun doen en laten.   Eigenlijk best lullig dat je nu constateerd,  dat jullie relatie niks word omdat je vriendin onder de plak van haar ouders zit.   Een teken dat je weinig weet hoe de  :smiley-philippines: samenleving in elkaar zit.

Digos


Mooie foto's trouwens, en ja het hoeven niet altijd foto's te zijn van een bed met broek op en lege flessen Red horse....dat kunnen we ons wel voorstellen ja?  :lachen:

Voor de rest ga ik hier geen preek afsteken.

Ga er gewoon voor, voor wat je naar de phils bent gekomen en geniet van de phils nu.....

Ga naar Bohol  :thumb: en etc....

Je bent nog jong....enjoy en zie de kat eerst uit de boom....uiteindelijk als je toch iets wilt, valt alles wel vanzelf in de plooi.

Nog een leuke vakantie en hou ons op de hoogte met fotokes, maar dan wel wat kleiner hé.....600x800 pixels kunnen ons forumleden in de phils ook nog wel aan denk ik.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Citaat van: Digos op dinsdag 13 september 2011, 23:34:56
Nog een leuke vakantie en hou ons op de hoogte met fotokes, maar dan wel wat kleiner hé.....600x800 pixels kunnen ons forumleden in de phils ook nog wel aan denk ik.

O0



Het downloaden is geen probleem maar het bekijken



:biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Tinulang_Manok

Citaat van: Darko69 op donderdag 15 september 2011, 03:28:19
Was te lui om de hele boel weer te resizen en op mijn server te zetten :floet:
schandalig  :lachen:
Amare et sapere vix deo conceditur

Johan En Elvie

Hoe is het weer momenteel op Bantayan Island, is er niet net een typhoon gepaseerd en liggen de wegen er niet vuil en smerig bij of is dit nu al opgelost.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

ok dank u wel voor deze voor mij belangrijke informatie, mijn forwarder had me gezegd dat ze mijn balikbayan boxes nog niet konden leveren omdat er te veel regen viel, ze niet konden uitvaren en dat de wegen op het eiland onberijdbaar waren.
Nu kan dat wel voor een deel waar zijn geweest in de voorbije periode want ze gingen WEL vandaag geleverd worden ben benieuwd.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

yepyep

Hey darko, leuke blog.

Ik zie dat je in manila weinig hebt gevonden dat je aansprak, maar clubben kun je er uitstekend. Resort world met Republiq en Opus, Makati met Time en Palladium en in Bonifacio Global City heeft ook nog wat lounges e.d.

Google er maar eens op. Veel plezier verder!