Met de auto van Manila naar Palawan.

Gestart door gosternokke, vrijdag 13 januari 2012, 01:42:27

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Omdat we veel spullen mee willen nemen is vliegen geen optie, bovendien hebben we dan geen auto in Palawan, we hebben wel een multicab daar maar alleen met 2 zitplaatsen.   De trip voert over de  Western Nautical Highway, nieuw voor mij, de oostelijke heb ik in 2006 wel gedaan  Eerste stuk is van Manila via de SLEX tolweg naar de haven van Batangas,  tol kost eerste stuk 241 peso , tweede stuk 78 peso.    Eerste stuk is een uitstekende weg 3 banen, laatste stuk is wat minder en de paar laatste kilometer zijn als gewone highway uitgevoerd, dus tegemoet komend verkeer die constand inhalen    :negatief: Levensgevaarlijk

De auto is een suzuki Fuso, ,beter bekend in Filippijnen als multivan, is een omgebouwde uit japan, kun je nog goed zien, want de hendel voor de richtingaanwijzer en de ruitenwisser zitten verkeerd. 


[/URL]

Uploaded with ImageShack.us[/img]


gosternokke

Ging toch nog iets verkeerd,maar staat er dan toch op, voor mij als digibeet hele prestatie.    De meest rechtse persoon is mijn vrouw, foto is genomen in onze tuin in een voorstad van Manila.  auto heeft nu 5 zitplaatsen, er komen van achter waar nu alleen een laadvloer is nog 2 bankjes overdwars zodat er nog 4 bijkomen. Voor de bagage wil ik dan een rek voor op het dak laten lassen.  Hier de tolgate  bij het verlaten van SLEX



By johannis1961 at 2012-01-12[/img]



gosternokke

#5
Vrouw en dochter op de  Roro ferry van Montenegrolines in de haven van Batangas.   Hoewel het een Roro boot is , en dus de bedoeling dat je aan de ene kant er op rijd en bij aankomst aan de andere kant eraf, moest alles achteruit rijdend aan boord komen, omdat de andere laadklep kapot was   :negatief:  Het blijft  :smiley-philippines: natuurlijk


gosternokke

De zitruimte op het bovendek, geen passagiersbussen aan boord dus ruimte zat om te zitten.  Overtocht duurd 2 uur enkost voor de auto 2700 peso en voor passagiers 1700 peso, (chauffeur is gratis)


gosternokke

   Wat me gelijk opviel is de zeer groene omgeving direkt rond de haven.