Met de auto van Manila naar Palawan.

Gestart door gosternokke, vrijdag 13 januari 2012, 01:42:27

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

Citaat van: gosternokke op zaterdag 29 december 2012, 21:27:32
Ik weet het word eentonig verhaal maar na een half uurtje stoppen we alweer. Ditmaal bij de vulcanizingshop

Nee hoor, het blijft boeien, meer zelfs ... hoe meer miserie je hebt gehad, hoe boeiender ik het vind  :lachen: :lachen:

En ook jij geniet er nu met volle teugen van ! Miserie op reis (in jouw geval mss "permanent" verblijf) is dikke kl*te, maar achteraf heb je er soms dubbel plezier aan, niet ?

gosternokke

  Blijft leuk he, leedvermaak   :lachen:     Nou ik kon op het moment dat het allemaal afspeelde er echt niet om lachen.

  Maar ik zag ook wel hoe bevoorrecht wij waren want wij gingen bij iedere onverwachte stop   wat te drinken, of ijscreme, of eten of iets te snoepen halen.    Afhankelijk wat er in de sarisaristore te koop was. 

  Maar vele    :smiley-philippines:    hadden hun flesje water  al lang leeg  ,en kochten niks te eten of te drinken.     

  Sommige mensen hebben net geld voor de bus en 1 flesje water en verder niks.   Zal duidelijk zijn dat in zo een bus niet de rijkere filipinoos reizen, want die nemen wel een shuttlevan of RORO bus

Baliw-katok

Klopt ! Wij zijn bevoorrecht, maar toch vind ik het leuk om "basic" te reizen. Ok, het is niet mijn dagelijkse leven, maar ik wil niet reizen als luxe-toerist. En wat meer is, ik vind het belangrijk dat ook mijn asawa (en kinderen) van deze "basic"-toestanden genieten. Ik zou het erg vinden moest mijn vrouw haar roots verloochenen. Wij vinden het zalig om onze despedida te vieren met een lechon in haar geboortedorp met familie en vrienden.

koy

Ik heb ook erg genoten van het hele verhaal dat me ongeveer 2 dagen in beslag heeft genomen.
Persoonlijk onderschrijf ik eveneens het idee om "back to basics" te reizen (met m'n Master in de achterzak weliswaar  :floet:)
maar je ziet gewoon veel meer en je beleeft gewoon veel meer, dan een rechtstreekse ferry te boeken en heel de tijd in de airco ruimte naar een film te zitten kijken.
Persoonlijk droom ik ervan om de Filipijnen te doorkruisen via motor. Ok dat kan enkel zonder kids maar het geeft je de vrijheid en free spirit en de belevenis wordt nog net iets groter.

I keep on dreaming...
koy
leven en laten leven...

gosternokke

Is ook mijn grootste wens  de  :smiley-philippines:  nog eens op de motorbike te doorkruisen.   Gewoon op de bonnefooi, ik zie wel welke leuke dingen ik tegenkom en waar ik slaap.

Met de RORO ferry tussen de verschillende eilanden kan je makkelijk met de motor overal heen. Ik weet alleen niet hoe motor verhuurders er tegenover staan als je de motor  naar een ander eiland meeneemt.   :weetikniet:

In Palawan word het veel gedaan het hele eiland over per motor.  Nu toerisme booming is zitten er als je de airport in Puerto princesa verlaat , rechts de Rizal Avenue op , een stuk of 10 motorverhuur bedrijfjes

 


Sommigen hebben ook een vestiging in El Nido.  Handig voor mensen die in El Nido terug vliegen naar Manila, of de boot naar Coron nemen

Dan kun je de motor in hun  El Nido vestiging achterlaten.


koy

In de Filipijnen kan je nog zo'n klassiek model van Yamaha of Honda kopen van 120CC en dat kost daar zo'n 50K a 60K in vergelijking met  :belgiesmiley: best te doen. Ooit zag ik er eentje waar zo'n 6 man op zat, nie te doen  :lachen:
leven en laten leven...