Raad de plaats Filippijnen streetview quiz

Gestart door Adik, maandag 23 januari 2017, 17:33:00

Vorige topic - Volgende topic

Tinulang_Manok

Amare et sapere vix deo conceditur

Adik

Even wat hints van Yoghurt69 resumeren:

Geen kerk of rondpunt deze keer, pure foto uit streetview
het is natuurlijk in Google Maps te vinden, maar zonder notatie

TIP 1: het is gelegen op één van de grootste 10 eilanden
1   Luzon   109,965 km²
2   Mindanao    97,530 km²
3   Samar   13,429 km²
4   Negros   13,310 km²
5   Palawan   12,189 km²
6   Panay   12,011 km²
7   Mindoro   10,572 km²
8   Leyte   7,368 km²
9   Cebu   4,468 km²
10   Bohol   3,821 km²
TIP 2: Er zijn meer dan 20 foto's beschikbaar op die locatie in de navigatiebalk onderaan in streetview; wat vrij veel is in vergelijking met andere locaties
TIP 3: de lagere school ligt net om de hoek, de naam kan ik helaas niet verklappen maar wel opmerken dat de locatie voor deze school in Google Maps volledig verkeerd is

Mijn opmerkingen:
Zoeken op zoekterm basketbalveldje heeft niet zover zin want "zonder notatie". Elementary school is dan wellicht wel mogelijk want tip3? Er is zelfs nog een bijzonderheid.

Als we nu even samenwerken? Door tip2 geeft Yoghurt69 te kennen dat we iets met de navigatiebalk kunnen doen. Dat duidt mij op de "verken" functie (naast het gele poppetje in google maps op "afbeeldingen bekijken" klikken). Als we nu eens wat gebieden gaan verdelen, en ieders een deel voor zijn rekening neemt?

Zie afbeelding hieronder: aan de linkerkant je zoekresultaten. Op basis daarvan kunnen we wellicht al wat omgevingen en zoekresultaten snel uitsluiten. Hopelijk zijn die slingers of ballonnen herkenbaar. En als je dan op 1 van de resultaten links klikt, zie je onder al snel veel of weinig foto's verschijnen. Alleen heel veel werk. Met z'n allen hopelijk te doen? Wie doet mee?



P.S. Als je eenmaal op zo'n resultaat aan de linkerkant geklikt hebt, dan kun je daarna door linksboven "terug naar resultaten" te klikken weer terug gaan. Anders blijf je bezig.

P.S.2 Tips voor andere manieren en/of beter zoeksuggesties, deel ze?  :thumb:


TheDolphin

Bedankt voor de les Adik en het op een rijtje zetten van de informatie die we tot nu toe hebben. :thumb: Maar als we op die tien eilanden nog moeten zoeken is het nog te veel werk denk ik. Bohol en Palawan kunnen we uitsluiten nog :denk: als ik het goed heb begrepen. Dan hebben we er nog 8 over wat ook nog teveel is naar mijn idee. Ik ben benieuwd naar de volgende tip van Yoghurt :jajaja: Misschien dat het ons dichterbij het basketbalveldje brengt.

Yoghurt69

Citaat van: ganda op dinsdag 21 maart 2017, 17:33:48

Na 5 dagen weten we nog niet eens waar te beginnen.
In post 296 van deze topic vroeg ik reeds is
1 het de bedoeling om leuke plekjes te laten zien 
2 het de bedoeling om elkaar de loef af te steken met moeilijke foto's waar men lang naar zoekt?

Als 2 het antwoord is kunnen we evengoed een foto van een palmboom uit streetview posten.  :floet:  :denk: :mauer:
Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 21 maart 2017, 17:46:02
Het leuke is er inderdaad af zo.

ik neem nota van de opmerkingen maar wil hier even mijn mening over kwijt
Deze streetview quiz blaast een nieuwe wind in dit forum die mij althans aanspreekt.
Op zovele domeinen is mijn kennis van dit mooie land uitgebreid.
Het zoeken in stedelijke gebieden vond ik persoonlijk niet zo leuk als de schoonheid der natuur die ik ontdekte bij vorige plaatjes.
Net bij die moeilijke opdrachten heb ik paradijselijke streken bezocht waarvan ik bij een makkelijke opgave nooit terecht zou zijn gekomen.
Met de 2 personen die meenden deze locatie eerder gezien te hebben was ik wat weerhoudend, maar nu zal ik vlugger bruikbare tips plaatsen die tot de oplossing leiden.
Over de locatie kan ik niet veel prijsgeven omdat dit net naar de oplossing zou leiden.
Palawan en Bohol zijn inderdaad al uitgesloten dankzij Dolphin.
Naar slingers en ballonnen zoeken, die gingen er toen streetview passeerde maar op het net zijn er ook foto's te vinden zonder.

TIP 4: Het dorpje is onderdeel van een Barangay en deze Barangay deel van een gemeente. Het dorpje zelf is niet te vinden in Wikipedia en niet rechtstreeks in Google. Zou de Europese steun er voor iets tussen zitten of eerder de schoonheid van de natuur dat de streetview auto hier passeerde.


Adik


Yoghurt69


Luc

Zijn dat wel balonnen? Lijken mij meer van die plastic winkelzakken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Yoghurt69

Citaat van: Luc op dinsdag 21 maart 2017, 22:01:56
Zijn dat wel balonnen? Lijken mij meer van die plastic winkelzakken.
dat heb je goed opgemerkt, door de wind in de plastic gekleurde zakken lijkt het alleen op ballonnen.

TIP 5: Bijna de gehele productiekaart van het dorpje is onbekend voor mij zoals "Dohat Jam" wat ik helaas niet kan vertalen maar is confituur gemaakt van de bes dohat.
Maar ook produceren ze, chips van bananen en singgapore, papaya atchara, bignay confituur, azijn, gelei van diverse vruchten.

Deze plaats heb ik ontdekt door dit spel en alvast toegevoegd aan mijn bucketlist.

TheDolphin