Raad de plaats Filippijnen streetview quiz

Gestart door Adik, maandag 23 januari 2017, 17:33:00

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Eigenlijk niet. Ik las het topic net en gooide San Vincente in Google. Er zijn meerdere in de  :smiley-philippines: en ik keek op de Engelse Wikipedia. Ilocos Sur is op Luzon en er staat op https://en.wikipedia.org/wiki/San_Vicente,_Ilocos_Sur

Etymology
The municipality's name came from the name of Saint Vincent Ferrer, whose winged statue was found inside a box entangled in fishing nets. The fishermen consulted this matter to the friars in Villa Fernandina (now Vigan), who identified the person depicted by the statue. The statue was carried to the town's center, where a church was built. From then on, the town formerly known as Tuanong (sometimes called Taonan) became San Vicente.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie



Dit gebouw is ondertussen voorzien van een dak. Dat is zichtbaar op Google Earth.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ganda


Geen idee waar te beginnen, buiten dat er tramkabels   :lachen: hangen is er geen enkel knooppunt. Het zal nog efkes duren alvorens we goed kunnen vertrekken met zoeken.   :crazy: :happy2:


TheDolphin

Rechts staat er iets van Okber maar daarop zoeken leverde niet veel op :denk: Ik herken het niet als een plek waar ik eens geweest ben in ieder geval, maar ik ben benieuwd waar we uitkomen straks.

Luc

Lijkt mij iets voor openluchtmis met dus nu een dak. Bedevaartsoord? Anders een podium voor concerten etc...
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie



Enkele meters verder. Daar zie je de kerk op het einde van de weg. De weg voor de kerk is vernoemd naar de kerk.

Het gezochte gebouw is vernoemd naar een voormalig vice-gouverneur op het eiland. Dit eiland maakte rond de voorlaatste eeuwwisseling GEEN deel uit van de  :smiley-philippines: Ervoor en erna wel.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Santo Nino Parish church, Cadiz City, Negros
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Dit dus

Santo Nino Parish church, Cadiz City, Negros

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.


ganda

Op 27 november 1898 de kantonnale Republiek Negros eenzijdig de onafhankelijkheid uitgeroepen , maar dit was van korte duur als het grondgebied werd een protectoraat van de Verenigde Staten op 30 april 1899. De staat werd omgedoopt tot de Republiek Negros ( Spaans : República de Negros ) op 22 juli 1899, en uiteindelijk opgelost door de Verenigde Staten en geannexeerd door de Amerikaanse militaire regering van de Filippijnse eilanden op 30 april 1901.

De leiders van de kortstondige republiek waren: [8]

Aniceto Lacson , 5 november 1898 - 22 juli 1899 (tot 27 november 1898, in Negros Occidental)
Demetrio Larena , 24 november 1898 - 27 november 1898 (in Negros Oriental)
Voorzitter van de Grondwetgevende Vergadering José Luzuriaga , 22 juli 1899 - 6 november 1899
Minister van Oorlog Juan Araneta
Burgergouverneur Melecio Severino , 6 november 1899 - 30 april 1901
Minister van Justitie Antonio Jayme , 24 juli 1854 - 9 oktober 1937