Raad de plaats Filippijnen streetview quiz

Gestart door Adik, maandag 23 januari 2017, 17:33:00

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: Luc op zondag  9 april 2017, 22:16:49
Santo Nino Parish church, Cadiz City, Negros

Men zou haast denken dat de leden steeds vooraan in de kerk zitten. Zo gauw als er een kerk in beeld komt, weten ze het te vinden.  :denk:
Maar of ze daarom ongebiecht ter communie mogen?  :neeneenee:

Citaat van: Luc op zondag  9 april 2017, 22:20:16
Dit dus

Santo Nino Parish church, Cadiz City, Negros

Citaat van: opinie op zondag  9 april 2017, 19:42:11
Enkele meters verder. Daar zie je de kerk op het einde van de weg. De weg voor de kerk is vernoemd naar de kerk.

Het gezochte gebouw is vernoemd naar een voormalig vice-gouverneur op het eiland. Dit eiland maakte rond de voorlaatste eeuwwisseling GEEN deel uit van de  :smiley-philippines: Ervoor en erna wel.

De luchtfoto van Luc toont inderdaad het rode dak dat er op streetview niet is. Het is gevonden maar niet genoemd. De kerk was maar een hint. Je ziet hoe snel men afgeleid is.

De naam is:
DON BENEDICTO COMMUNITY CENTER "Public Plaza" Rizal St Cadiz City Negros Occidental Filipijnen
Salvador Benedicto was vicegouverneur tijdens WOII en betrokken bij het verzet tegen de Japanners.
Streetview was via Cabahug street. Cabahug was dan weer de eerste burgemeester van de stad.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

TheDolphin

Helemaal goed weer Luc :thumb: Dan aan jou weer de eer om ons naar een mooie plaats te brengen.

@Opinie: Bedankt voor de geschiedenis les. Ik zat in Mindanao te zoeken want dat was in 1899 in opstand.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda


The Living Hope Hospital located at Pugaling, Maasin City



opinie

Citaat van: TheDolphin op maandag 10 april 2017, 17:13:38
@Opinie: Bedankt voor de geschiedenis les. Ik zat in Mindanao te zoeken want dat was in 1899 in opstand.

Dat is het leuke aan dit topic. Men leer het land kennen door het zoeken. Vaak hebben (schijnbaar) onbelangrijke dingen en plaatsen een verbinding met mensen en gebeurtenissen die vandaag nog van invloed zijn. Het leven is een opeenstapeling van onbelangrijke gebeurtenissen die echter wel elk voor een deel bijgedragen hebben aan wie men is. Zelfs als ze gebeurden voor men geboren werd.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ganda


@ Luc, soms moet je geluk hebben en weten waar je ongeveer moet zoeken. Alhoewel ik net van eiland wou wisselen, meevaller dat ik nog even doorgezocht heb. Er zijn opgaven geweest waar ik uren gezocht heb en het niet vond. Dit maal ging het super snel.

Allez, een nieuwe opgave die door velen gekend is.




ganda


Hint : Deze tempel kun je op Luzon vinden.  :atyourservice:


TheDolphin

Santiago Chinese Temple, Mabini St, Santiago, Cagayan Valley?