Digos-Tagbilaran-Dumaguete-Bacolod.

Gestart door Digos, vrijdag 23 april 2010, 00:44:18

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: Rich op vrijdag 14 mei 2010, 13:14:11
Goh, dat is ook weer voor mekaar  :jajaja:

En nu rijden maar Ron :thumb: 


Heee Rich ....eerst wachten tot de euro een erectie krijgt ( uitdrukking van Boomerang )   :biggrinn: vooraleer iets aan te schaffen .....en trouwens , zolang ik hier in het centrum woon , heb ik nog geen behoefte aan een eigen vervoermiddel ... huurcontract loopt tot eind september . Ik hoop tegen die tijd een huisje met een tuintje  te vinden .... voor een redelijke aanvaarbare huurprijs  ...

Kano

@Callebaut  Wat staat er precies op je divers license onder restrictions??  Als er namelijk een 2 staat, mag je met het rijbewijs alleen een auto rijden. Als er een 1 staat dan mag je motor rijden en staat er een 1 en een 2 dan mag je zowel met een motor als een auto rijden.  :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

callebaut

#22
Goh .....dan heb ik pech .....staat enkel een 2 vermeld .... :negatief:


[expando]http://img25.imagevenue.com/loc485/th_48927_rijbewijs_122_485lo.jpg[/expando]


Digos

@ callebaut....ik had juist hetzelfde voor met die 1 en of die 2 op men rijbewijs.

Voor de aanvraag aanvaarde ze men internationaal niet. Ook alles maar laten vertalen door de ambassade.

Wij hebben de hele dag bij LTO (Bacolod) gezeten, ze hadden men aanvraag gewoon vanonder in de stapel gestoken en daar bleef die liggen tot ik eens ging horen.

Uiteindelijk ging ik dan buiten met een papieren vodje (een verlopig).

Nadien bij een LTO controle tussen Bacolod en Silay (met de motorbike) kreeg ik te horen dat ik daar niet mee mocht rijden  :ikkeniebegrijp:

Er stond ook maar enkel een 2 op en dat is voor een wagen, hij vertelde me dat er ook een 1 op moet staan. Ik zei hem dat het toch absurd is....met een auto mag ik rijden maar met een brommerke niet.  :mauer:

Ik vertelde hem dat we het in orde zouden brengen en kwamen er met een waarschuwing vanaf.  :floet:

Conclusie is dat LTO eist naar een vertaald rijbewijs door je ambassade....maar op het schijten van de markt lezen ze het nog niet eens deftig.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

callebaut

Dus als ik het goed begrijp .... de eerste 90 dagen na aankomst in de phills is uw Belgish rijbewijs geldig  ( in mijn geval t/m cat D heb medishe schifting t/m 2012 )
Dus ik kan hier 90 dagen  rondtoeren met een moto , auto , vrachtwagen of bus .
Na 90 dagen verblijf val ik op de phills wetgeving en heb een Phills rijbewijs nodig . In mijn geval restriction 2 en kan dan enkel en alleen maar met een auto rijden ... hoe absurd het ook klinkt ....Logica is hier soms héél ver te zoeken ... :jajaja:

gosternokke

Ligt denk ik nog iets gecompliceerder want alleen met je  Belgisch rijbewijs gaan rondrijden mag niet , je bent verplicht om daarnaast ook een internationaal rijbewijs te hebben, en die internationale rijbewijzen zijn dan 1 jaar geldig.

stip66

Yap, in principe is je Belgisch rijbewijs 90 dagen geldig.
Toen ze mij staande hielden werd er niet gechecked wanneer ik aangekomen was  :haha:
Paspoort lag thuis en ik had enkel mijn ID en rijbewijs bij  :haha:

Kano

#27
@Stip66 Zolang er niets bijzonders aan de hand is kom je daar misschien wel mee weg. Maar o wee als je bij een accident betrokken raakt.
  :copte4:  :handenwrijven::prisoner: 
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stip66

Is ook weer waar Kano, dan gaan ze dat kieken eens pluimen  :lachen:

stip66

Citaat van: gosternokke op zaterdag 15 mei 2010, 07:29:38
Ligt denk ik nog iets gecompliceerder want alleen met je  Belgisch rijbewijs gaan rondrijden mag niet , je bent verplicht om daarnaast ook een internationaal rijbewijs te hebben, en die internationale rijbewijzen zijn dan 1 jaar geldig.

Het Belgische rijbewijs is wel degelijk 90 dagen geldig, kijk maar eens op http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/azie/filipijnen/ra_filipijnen.jsp?referer=tcm:314-75799-64#tab5

Daarna doorklikken op " Practische Info "  :atyourservice: