Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

inwonende 'caregiver' Antwerpen

Gestart door Dirk68, zaterdag 2 november 2013, 11:59:36

Vorige topic - Volgende topic

Dirk68

Hallo allemaal

Een gepensioneerde, licht gehandicapte dame is op zoek naar een Filippijnse die bij haar zou willen wonen als 'caregiver'.

Iemand uit de Filippijnen naar hier brengen, ziet ze niet zitten (is misschien zelfs zo goed als onmogelijk?). Het zou dus iemand moeten zijn die zonder al te veel formaliteiten (waarschijnlijk dus op zijn minst al woonachtig in Europa) bij haar zou kunnen intrekken.

Ze woont in een appartement in de stad Antwerpen. Haar man is al vele jaren geleden overleden en van haar kinderen heeft ze niet zo veel hulp. Ze wil liever thuis blijven wonen maar voelt dat ze dat niet goed meer aan kan.

Ze wil iemand van Filippijnse afkomst omdat ze er zo al een paar heeft leren kennen (onder andere via cruises) en ze vindt hen heel lief en geduldig :)

Bedankt alvast voor alle hulp!

a007esprit

Via een au-pair, dit via Nederland. Dat is de enige manier ofwel iemand van hier, maar gaat wel niet goedkoop zijn.
Chris

Amice

Mja, het kan veranderd zijn maar een van de voorwaarden om een AU pair te krijgen is een Au pair buro in te schakelen en dient het gastgezin uit minimaal 2 personen te bestaan.

"caregiving" gaat dan ook nog eens verder dan de doelstelling van AU pair hetgeen een cultuur uitwisselings programma is, waarbij de au pair als wederdienst 'licht' huishoudelijk werk mag verrichten.

Ik denk dus niet dat deze dame in aanmerking komt om een AU pair te krijgen.
maar niet geschoten is altijd mis en vragen staat vrij.

Generaliserend (er zullen best uitzonderingen zijn) zal een filipina die reeds in de  :eu: verblijft niet snel beschikbaar zijn voor een dergelijke baan.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: a007esprit op maandag  4 november 2013, 18:15:19
Via een au-pair, dit via Nederland. Dat is de enige manier ofwel iemand van hier, maar gaat wel niet goedkoop zijn.
Chris


Kosten vallen wel mee , een au-pair ontvangt zo rond de 600 euro in de maand als ik het goed heb?   Eeen echte caregiver die 24 uur per dag inwoond zal aanmerkelijk duurder zijn.

gosternokke

Citaat van: Amice op maandag  4 november 2013, 19:29:21
Mja, het kan veranderd zijn maar een van de voorwaarden om een AU pair te krijgen is een Au pair buro in te schakelen en dient het gastgezin uit minimaal 2 personen te bestaan.

"caregiving" gaat dan ook nog eens verder dan de doelstelling van AU pair hetgeen een cultuur uitwisselings programma is, waarbij de au pair als wederdienst 'licht' huishoudelijk werk mag verrichten.

Ik denk dus niet dat deze dame in aanmerking komt om een AU pair te krijgen.
maar niet geschoten is altijd mis en vragen staat vrij.

Generaliserend (er zullen best uitzonderingen zijn) zal een filipina die reeds in de  :eu: verblijft niet snel beschikbaar zijn voor een dergelijke baan.




  Ik moet altijd lachen als ik het cultureeluitwisselings programma  lees waar het au-pair zijn voor bedoeld is.   Is toch in vele gevallen een wassen neus.

  Ik zie hier in  :nederlandsevlag: zondags in de kerk een aantal aupairs,  geloof mij die komen behalve zondags de hele week de deur niet uit, en maken lange dagen, vinden ze niet erg want ze krijgen daar extra voor betaald cash.     Nou na de kerkdienst gaan ze bij andere filippijnse mensen op vistite of naar verjaardagsfeestje.
  Dus 0,0 culturele uitwisseling

Amice

Citaat van: gosternokke op maandag  4 november 2013, 19:54:42
Citaat van: Amice op maandag  4 november 2013, 19:29:21
Mja, het kan veranderd zijn maar een van de voorwaarden om een AU pair te krijgen is een Au pair buro in te schakelen en dient het gastgezin uit minimaal 2 personen te bestaan.

"caregiving" gaat dan ook nog eens verder dan de doelstelling van AU pair hetgeen een cultuur uitwisselings programma is, waarbij de au pair als wederdienst 'licht' huishoudelijk werk mag verrichten.

Ik denk dus niet dat deze dame in aanmerking komt om een AU pair te krijgen.
maar niet geschoten is altijd mis en vragen staat vrij.

Generaliserend (er zullen best uitzonderingen zijn) zal een filipina die reeds in de  :eu: verblijft niet snel beschikbaar zijn voor een dergelijke baan.




  Ik moet altijd lachen als ik het cultureeluitwisselings programma  lees waar het au-pair zijn voor bedoeld is.   Is toch in vele gevallen een wassen neus.

  Ik zie hier in  :nederlandsevlag: zondags in de kerk een aantal aupairs,  geloof mij die komen behalve zondags de hele week de deur niet uit, en maken lange dagen, vinden ze niet erg want ze krijgen daar extra voor betaald cash.     Nou na de kerkdienst gaan ze bij andere filippijnse mensen op vistite of naar verjaardagsfeestje.
  Dus 0,0 culturele uitwisseling

Hoe dan ook een Au pair is geen caregiver, de taken die daarmee gepaard gaan, gaan veel verder voor een daarvoor onopgeleide au pair. Zeker als de gastpersoon licht gehandicapt is.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ganda


betreft het hier om een ingeschreven functe, met vacantie geld ed?


Dirk68

Dank u voor de reacties. Ik denk ook dat een au pair hier niet voor in aanmerking komt.

Het zal helaas wel geen officiële job zijn. Ik ken deze persoon al 30 jaar behoorlijk goed en help haar af en toe met kleinigheden.


Fail_over

Ik weet iemand die wel geïnteresseerd is. Filipina 28 jaar. Lief hardwerkend meisje die geen relatie of kinderen heeft, maar wel hier in België is (Wel op zoek naar BF ;-)
geef maar een pm voor meer info.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......