Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vermist in Naval Biliran

Gestart door Ronny55, donderdag 14 november 2013, 12:52:49

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Graag wilde ik op vraag van familie en vrienden een oproep doen.

Gerrit Dul  :nederlandsevlag: woonachtig te Naval, Biliran Leyte. 512 vicentellostreet in de buurt van Lomboy Calumpang samen met zijn vrouw Isabel asas en haar dochter Jasmine

Heeft er misschien iemand een teken van leven van Gerrit gekregen of weet misschien iemand waar hij momenteel is?

Ken hem niet persoonlijk...kent hier op het forum iemand Gerrit?

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Ken hem niet, hoorde trouwens hier in  :nederlandsevlag:  op de radio  dat men nog steeds van 23 nederlanders geen levensteken heeft ontvangen in :smiley-philippines:   :negatief:

Amice

Ook onder de Filipino's zijn worden vooral veel mannen vermist.

Het blijft nog een vraag of ze die ooit allemaal terug vinden want het kan maar zo zijn dat ze in zee gesleurd zijn.

Een nederlandser heeft het ternauwernood overleeft in Ormoc, zijn hotelkamer werd volledig opengereten en hij kon zich redden door naar de kelder te vluchten, meer geluk dan wijsheid lijkt me met zoveel flood meldingen, mar goed hij is "veilig" in manila.

Manila is ook al niet meer aan te raden ,veel meer criminaliteit vooral s'avonds en snachts.

Wellicht dat kano er genoeg van heeft en de biezen heeft gepakt. :weetikniet:
Nadeel is, ook al heb je geld op de bank, zonder electriciteit kun je ook niet pinnen,zeker niet met een buitenlandse bankrekening en daar zit je dan want de kosten gaan uiteraard gewoon door.

Helaas ken ik gerrit ook niet, maar ik post het eens op fb naar wat mensen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Ben benieuw hoe de Amsterdammers het er af hebben gebracht . Kan me hun naam niet meer herrineren. Maar zij was lid van het andere filippijnenforum onder de naam ,, Baliktad,,  Zijn in 2010 zoiets naar   :smiley-philippines: vertrokken en runnen in Guiuan hotel Kaishra.

En Guiuan behoord  tot de zwaarst getroffen stad op Samar  :negatief:   

Ze zullen ieder geval wel problemen hebben want die man ging wekelijks voor dialyse naar Tacloban.

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Tis nog steeds stil van de kant van Biliran Island. Alleen via facebook en websites mondjesmaat wat info.
GSM nog steeds down daar, en dat zal ook nog wel ff duren.

Wij hebben inmiddels nieuws dat Nanay en Tatay het goed maken, maar dat het huisje voledig verwoest is.
Tatay kennende is het het alweer aan het opbouwen.
Hoop dat we snel geld kunnen sturen om hem te helpen...
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......


Amice

Mja er zijn er meer waarvan geen levensteken is vernomen nogthans.
Gerrit Visser uit Samar kan ik ook niet bereiken.
van Kano ook nog geen teken van leven.

maar eerlijk gezegd maak ik me niet zo'n zorgen om de nederlanders(buitenlanders in het algemeen) want die hebben sowiezo een betere overlevingspositie dan de filipinos.
Het geval van Rinus Hieselaar die perse op de boot wilde blijven staat daar los van, men moet het noodlot immers niet tarten.

Schrijnender vind ik persoonlijk de foto die er onder aan toegevoegd is


En om met de woorden van een 18 jarig familie lid te besluiten" I have no tears left over to cry" en als maagd en in het donker ging ze op pad om voedsel te krijgen voor de family met alle gevaren van dien voor die meid.

"when hunger appear, proud and dignity goes to the backseat"
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op zondag 17 november 2013, 11:10:48
Mja er zijn er meer waarvan geen levensteken is vernomen nogthans.
Gerrit Visser uit Samar kan ik ook niet bereiken.
van Kano ook nog geen teken van leven.

maar eerlijk gezegd maak ik me niet zo'n zorgen om de nederlanders(buitenlanders in het algemeen) want die hebben sowiezo een betere overlevingspositie dan de filipinos.
Het geval van Rinus Hieselaar die perse op de boot wilde blijven staat daar los van, men moet het noodlot immers niet tarten.

Schrijnender vind ik persoonlijk de foto die er onder aan toegevoegd is


En om met de woorden van een 18 jarig familie lid te besluiten" I have no tears left over to cry" en als maagd en in het donker ging ze op pad om voedsel te krijgen voor de family met alle gevaren van dien voor die meid.

"when hunger appear, proud and dignity goes to the backseat"
:thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.