Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hulp in Cebu

Gestart door Hansy, donderdag 21 november 2013, 14:17:03

Vorige topic - Volgende topic

boldy

zeg het zijn allemaal goed bedoelde adviezen MAAR daar vraagt hansy niet om . hij zegt ook niet dat hij geld stuurt dus die waarschuwingen kunnen jullie ook achterwegen laten (al zijn ze goed bedoeld) hansy vraagt alleen of iemand 1 of andere organisatie weet waar ze terecht kunnen niet meer en niet minder.dus laten we nou eens proberen te leren om iemand een atwoord te geven op zij/haar vraag inplaats van allerlei randzaken erbij te halen  :jajaja:.de vraag is simpel en duidelijk alleen hij krijgt niet echt een antwoord op zijn vraag (van de meeste).
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Als je het antwoord van Ben leest dan is er GEEN algemene hulp-opvang in Cebu. Dat kan hij dan aan de dame mededelen. Ik ben benieuwd wat haar volgende vraag zal zijn  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Paring Belga

1 weg op het scherm, nog 4 erop.


Hansy

#24
Citaat van: gosternokke op vrijdag 22 november 2013, 11:55:54
Hansy,  er zijn duizenden mensen uit Tacloban naar Cebu ge evacueerd, ik neem toch aan dat er daar wel iets van opvang voor al die vluctelingen is geregeld ?

Even aan nemen dat dat ze per boot naar cebu is gegaan, mag je toch veronderstellen dat iemand bij aankomst die vluchtelingen opvangt en gelijk naar een opvang brengt, of denk ik nu helemaal fout ?

Wat ik op TV heb gezien, was zeker de eerste week een grote chaos.
Zeer velen trachten met de veerboot naar Cebu te vluchten, maar er heeft ook transport van mensen plaats gevonden met een boot van de Filipijnse Marine.

Volgens mij mogen deze mensen in Cebu aangekomen het maar zelf uitzoeken.

Wat mij verder opviel:
slechts 3 hercules C 130 toestellen voor transport van Cebu naar Tacloban, die alleen overdags kunnen vliegen, van buitenlandse maatschappijen. Hebben ze die daar niet?
geen vrachtauto's beschikbaar voor transport van goederen van Cebu naar Ormoc per veerboot, particuliere bezitters weigeren te rijden. Idem dito als bij veerboten, vorderen?
te weinig veerboten voor vervoer Cebu-Ormoc. Nog nooit gehoord van vorderen?
geen helicopters, worden nu aangevoerd vanuit buitenland, en Amerikaans marineschip. Hebben ze die daar ook niet?
de weg Ormoc-Tacloban was eerste week onbegaanbaar. Daar heb je toch een leger voor?

Gisteren bij Pauw en Witteman, er is nog steeds een voedseltekort in Tacloban.

Paring Belga

Welcome to the Philippines.  As the saying goes, It Is More Fun In The Philippines.

Laat the mensen hier maar creperen.

Amice

Citaat van: boldy op vrijdag 22 november 2013, 13:07:46
zeg het zijn allemaal goed bedoelde adviezen MAAR daar vraagt hansy niet om . hij zegt ook niet dat hij geld stuurt dus die waarschuwingen kunnen jullie ook achterwegen laten (al zijn ze goed bedoeld) hansy vraagt alleen of iemand 1 of andere organisatie weet waar ze terecht kunnen niet meer en niet minder.dus laten we nou eens proberen te leren om iemand een atwoord te geven op zij/haar vraag inplaats van allerlei randzaken erbij te halen  :jajaja:.de vraag is simpel en duidelijk alleen hij krijgt niet echt een antwoord op zijn vraag (van de meeste).

Het antwoord heb ik al gegeven en benincebu  heeft uit de praktijk bericht, er valt dus niks te zeuren.

Vraag is nu wat doet hansy er mee en meer nog wat doet die meid ermee.

Ik wacht net als Josv maar eens af wat haar reactie is.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

@ Hansy, heb ik mezelf dus ook afgevraagd ,of men het begrip vorderen niet kent ?  Toen de eerstedag van de plunderingen begonnen al.

Tacloban had diverse supermarkenten die de tyfoon overleefd hadden vol met eten. Werd niet gevorderd, maar geplunderd

Idem met de benzinestations later,  niet gevorderd maar onder toezicht van militairen geplunderd,  wel eerlijk ieder 2 lietre en dan wegwezen

Wat die C130 transport toestellen van het  :smiley-philippines: leger betreft: van de 30 toestellen  zijn er slechts 3 in staat te vliegen, andere 27 staan met mankementen aan de grond   :negatief:

boldy

dat benincebu het antwoord al heeft gegeven dat snap ik   ( ikben niet helemaal lomp) dat is er 1  die de vraag snapt en er een antwoord opgeeft en niet zoals de meeste hier allemaal irrelevante  waarschuwingen post  die niks met hansy zijn vraag  te maken heeft  .  tis hier meestal zo dat iemand een vraag stelt en er 20  reply's  op krijgt waarvan er 2 een antwoord zijn en derest  slaat als een tang op een varken   
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Quezonboy

Citaat van: gosternokke op vrijdag 22 november 2013, 16:53:21
@ Hansy, heb ik mezelf dus ook afgevraagd ,of men het begrip vorderen niet kent ?  Toen de eerstedag van de plunderingen begonnen al.

Tacloban had diverse supermarkenten die de tyfoon overleefd hadden vol met eten. Werd niet gevorderd, maar geplunderd

Idem met de benzinestations later,  niet gevorderd maar onder toezicht van militairen geplunderd,  wel eerlijk ieder 2 lietre en dan wegwezen

Wat die C130 transport toestellen van het  :smiley-philippines: leger betreft: van de 30 toestellen  zijn er slechts 3 in staat te vliegen, andere 27 staan met mankementen aan de grond   :negatief:

2 zijn in elk geval actief:
http://www.transport-online.nl/site/41943/transportvliegtuigen-filipijnen-belaagd/
Het is in derde wereld landen en zeker in AziĆ« normaal dat legers een enorm uitrusting hebben maar die slecht wordt onderhouden.  Zo is het vliegdekschip van BraziliĆ« slechts 2 maanden in het jaar inzetbaar.
Vietnam heeft zijn oorlogen mede daardoor gewonnen vooral tegen China en Zuid-Vietnam zo vlogen onderdelen voor gevechtstoestellen uit Amerika direct naar de Zuid-Vietnamese zwarte markt. Het Chinese leger kwam na een paar km tot stilstand, een gemakkelijk prooi voor de Vietnamese  artillerie. 
Een parate goed onderhouden legeruitrusting is een westerse instelling oftewel alleen toepasselijk voor de westerse legers zoals die van Zuid-Korea, Japan, Taiwan en Singapore.