Snellere manier om te trouwen na het verkrijgen van de legal capacity?

Gestart door TranceXL, woensdag 25 december 2013, 09:39:54

Vorige topic - Volgende topic

TranceXL

Snellere manier om te trouwen na het verkrijgen van de legal capacity?

Wie is hier evt. vertrouwd mee heb 2 dagen terug het document opgehaald bij de ambassade, ben op het moment in manilla, misschien kent iemand een betrouwbare persoon die ons tegen betaling van dienst kan zijn, tot 19 jan ben ik nog hier.

Zoals altijd erg bedankt voor jullie reactie's, deze worden zeer op prijs gesteld, hans

daf105paccar

Denk dat je forumlid Amice eens kan raadplegen.
http://www.filippijnen.org/index.php?action=profile;u=98
Als je op zijn profiel klikt zal je zijn website vinden met contactinfo.

Ronny55

Citaat van: TranceXL op woensdag 25 december 2013, 09:39:54
Snellere manier om te trouwen na het verkrijgen van de legal capacity?

Wie is hier evt. vertrouwd mee heb 2 dagen terug het document opgehaald bij de ambassade, ben op het moment in manilla, misschien kent iemand een betrouwbare persoon die ons tegen betaling van dienst kan zijn, tot 19 jan ben ik nog hier.

Zoals altijd erg bedankt voor jullie reactie's, deze worden zeer op prijs gesteld, hans
Begrijp het probleem niet je moet maar 10 dagen wachten.....nadat je op het gemeentehuis geweest zijt voor een trouwlicentie
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

TranceXL

Als ik het goed begrepen heb hebben wij nu het Family Planning Certificate nodig op dit moment is mij nog niet bekend hoe lang dit gaat duren en waneer deze Cursus word gegeven, vandaar eigenlijk mijn vraag. ik ga hier morgenvroeg achteraan, indien er iets open is.
Misschien dat ik iets te zenuwachtig reageer en valt het allemaal wel mee. Maar er kan ook snel iets tegen zitten.
Bedankt voor je reactie, Hans

LMBen

Hier in Cebu kon ik direct na de "cursus familie planning" een deur verder inschrijven.
Moest wel snel zijn want na de cursus sluiten zij ook zo ongeveer.
Vanaf die datum gaat de 10dagen tellen.

Heb hier in Cebu wel een nederlander geholpen die geen engels sprak en eigenlijk al voor de 10dagen om waren een terugvlucht had.
Hij wilde toch nog trouwen voordat hij terugging en met wat geld en chocolade heb ik het kunnen redden voor hem
Moest nu wel de volgende dag na zijn trouwen gelijk in het vliegtuig.

Meestal zit in hetzelfde gebouw van de cityhealt office de baas ergens in een airco kamer.
Daar moet je dus wezen en zo zielig en lief doen als je maar kan.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Citaat van: TranceXL op woensdag 25 december 2013, 14:37:52
Als ik het goed begrepen heb hebben wij nu het Family Planning Certificate nodig op dit moment is mij nog niet bekend hoe lang dit gaat duren en waneer deze Cursus word gegeven, vandaar eigenlijk mijn vraag. ik ga hier morgenvroeg achteraan, indien er iets open is.
Misschien dat ik iets te zenuwachtig reageer en valt het allemaal wel mee. Maar er kan ook snel iets tegen zitten.
Bedankt voor je reactie, Hans
Wij vroegen het huwelijks certificaat aan en hebben dat family plannings certificaat meteen gekregen .....we moeten effe bij een of andere dame wat vragen beantwoorden , en dat was het denk ook 2000 peso maar dat weet ik niet meer precies
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

PHwaarde

als ik jou was, zou ik me maar gewoon netjes aan die 10 dagen houden. *fix the fixers beleid* anders kun je later nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. geduld & eerlijkheid duurt letterlijk het langst. je weet echter dan ook zeker dat alles volgens de regels is gedaan.

Bulldozer

Citaat van: Benincebu op woensdag 25 december 2013, 14:51:33
Heb hier in Cebu wel een nederlander geholpen die geen engels sprak
Zijn vrouw sprak wel Nederlands? Hoe communiceer je dan in godsnaam met elkaar? Of gaat het alleen maar om de sex?

LMBen

Citaat van: Bulldozer op woensdag 25 december 2013, 23:39:00
Citaat van: Benincebu op woensdag 25 december 2013, 14:51:33
Heb hier in Cebu wel een nederlander geholpen die geen engels sprak
Zijn vrouw sprak wel Nederlands? Hoe communiceer je dan in godsnaam met elkaar? Of gaat het alleen maar om de sex?

Eigenlijk een heel zielig verhaal.
Hij werkte bij de sociale werkplaats leek een beetje mongools
Vrouwtje ook niet de slimste en ook bijna geen engels.
Maar ze waren zo gelukkig met elkaar dat ik gewoon vond dat ik moest helpen op dat moment.

Later terugdenkend denk ik dat het heel moeilijk voor hun gaat worden maar misschien krijgen ze toch wel weer hulp van iemand.
Heb verder nooit meer contact gehad jammer genoeg.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Citaat van: Bulldozer op woensdag 25 december 2013, 23:39:00
Citaat van: Benincebu op woensdag 25 december 2013, 14:51:33
Heb hier in Cebu wel een nederlander geholpen die geen engels sprak
Zijn vrouw sprak wel Nederlands? Hoe communiceer je dan in godsnaam met elkaar? Of gaat het alleen maar om de sex?
Wil ze wel niet aantafel hebben die het zo gedaan hebben in den beginne ....dikwijls zelfs met veel succes

In mijn vorig leven bracht "n vriend van mij een poolse mee ...hij geen pools en zij geen nederlands ..met "hete patatten en een paar woorden flink behaard duits" hebben ze zich erdoor geslagen....
Meer nog , 'n 10 tal jaren geleden op hun zilveren bruiloft geweest.... drie kinderen , alle drie met hogere studie  :thumb: :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.