zaterdag 13 aug 2011 om 20.10 uur op BRT 2 (Canvas)

Gestart door sasib, maandag 8 augustus 2011, 18:29:56

Vorige topic - Volgende topic

sasib

Opnieuw een aflevering van Vranckx..(ok een gekochte reportage genaamd: Les routes de l'impossible: Les Philippines van Tony Comiti productions, 2010..maar toch)..wellicht de moeite waard om te kijken..


Voor meer informatie..
http://actua.canvas.be/category/vranckx/vranckx-deze-week/


boldy

tnx . als ik dat zo eens zie op de site  zal ik nooit zo'n route nemen levensgevaarlijk. 
het leven is net een lul keihard en veel te kort

koy

http://actua.canvas.be/category/vranckx/vranckx-deze-week/

Van Bontoc naar Tabuk: "de abortusweg"

Deze keer nemen we de bus van Bontoc naar Tabuk in de Filipijnen. Een route van amper 90 kilometer die meer dan een dag duurt. De weg wordt vaak overspoeld door modderstromen en de bus raast langs diepe ravijnen. De plaatselijke bevolking noemt dit de aburtusroute. 'Zwangere vrouwen die deze bus zouden nemen, verliezen door de schokken zeker hun kind.'

Niet te missen reportage. Kan nadien ook online worden bekeken, enkel als je in België bent.
leven en laten leven...

ganda


Net gekeken.
Het is/was een schitterende reportage. Zo mogen ze er elke dag uitzenden.  :thumb:


amarbolar

Toch erg hé al 100 jaar werken ze er al aan en nog geen weg die naam waardig.
Ook die rijschool voor brommers moest de Filipijnen weeral eens belachelijk doen overkomen.
Om nog niet te spreken over een buseigenaar die geen betere route kent om van te leven.
Waar vinden ze die idioten toch steeds weer?

ganda

Citaat van: amarbolar op zaterdag 13 augustus 2011, 22:26:24
Toch erg hé al 100 jaar werken ze er al aan en nog geen weg die naam waardig.
Ook die rijschool voor brommers moest de Filipijnen weeral eens belachelijk doen overkomen.
Om nog niet te spreken over een buseigenaar die geen betere route kent om van te leven.
Waar vinden ze die idioten toch steeds weer?

Een Filipino leeft van dag tot dag, de ene dag maakt hij winst de andere dag lijdt hij verlies. Het is dus volkomen normaal dat die buseigenaar verder doet. In mijn ogen is het zeker geen idioot, eerder een gedreven man die hoopt dat het ooit beter wordt.


amarbolar

Dus is er geen andere plaats waar hij met zijn bus kan gaan rijden volgens U?
Knap hoor.

kristof19

Citaat van: amarbolar op zondag 14 augustus 2011, 06:47:59
Dus is er geen andere plaats waar hij met zijn bus kan gaan rijden volgens U?
Knap hoor.

Misschien kunt u het de buschauffeur gaan uitleggen dat hij beter een andere route neemt en kunt u daar ezels gaan verhuren om de mensen op hun bestemming te brengen. :floet:

ganda

Citaat van: amarbolar op zondag 14 augustus 2011, 06:47:59
Dus is er geen andere plaats waar hij met zijn bus kan gaan rijden volgens U?
Knap hoor.

Nu je het zegt, ik heb op google map gekeken. Er is een autostrade tot daar, maar dat weten die "idioten" niet.

Bent u ooit op de Filipijnen geweest?