zaterdag 13 aug 2011 om 20.10 uur op BRT 2 (Canvas)

Gestart door sasib, maandag 8 augustus 2011, 18:29:56

Vorige topic - Volgende topic

toyoke

#10
Citaat van: amarbolar op zaterdag 13 augustus 2011, 22:26:24
Toch erg hé al 100 jaar werken ze er al aan en nog geen weg die naam waardig.



Hehe toffen belg zijt gij  :haha: gij rijd zeker me genen dikken bak die 12 liter drinkt
wees gerust die mensen daar ebben VEEEEL minder stress dan ons hier , hoeven zeker niet de
verkeersbelasting te betalen zoals wij hier in  :belgiesmiley: en bij ons vind je ook nog steeds
wegdekoneffeneden VAN 2 WINTERS TERUG  , ??????  :applaus:  :lachen: waar gaat als ons geld dan heen  :weetikniet:
weet jij het dan  :ikkeniebegrijp: , ik wel hehe

:benweg:

amarbolar

Dat onze wegen er zo bijliggen is 1 zaak maar daarmee gaan vergelijken met de Filipijnen gaat iets te ver.
De persoon kan zijn bus gebruiken waar hij wil om te rijden nietwaar?
En als ze op een ezelpad ezels nodig hebben wel dat ze die dan maar gebruiken.
Moesten ze er een telort aan hebben wel ge vind er zelfs op deze side denk ik
Bedankt.

ladgar

Citaat van: amarbolar op woensdag 17 augustus 2011, 07:30:10
De persoon kan zijn bus gebruiken waar hij wil om te rijden nietwaar?

Het is niet zo dat ge overal met uw bus kunt rijden. Buslijnen dat is ook met vergunningen en die zijn moeilijk te krijgen.
En de mensen in de bergen daar  hebben volgens u dus geen recht op een busverbinding

Phille

Weer typisch om van het normale leven in de Phils wat sensatie beelden te maken. Ja het is gevaarlijk, maar je kan niks van de Filipijnen vergelijken met wat wij hier gewoon zijn. Wat mij opviel was dat de beelden die geschoten werden alleen maar de ergste stukken lieten zien, sensatie dus. Men mag niet vergeten dat het een zeer groot land is en de beelden die geschoten zijn, zijn dan nog eens van in de bergen, er wordt aan gewerkt, die 100 jaar die men er zogezegd aan bezig is zal wel eerder uitgesproken zijn om de sensatie wat aan te dikken. De chauffeur zegt zelf dat men er nu wel werk van maakt, dit sinds 2006; ok dat is 5 jaar ... maar met de middelen die men heeft (geld) gaat het daar allemaal wat trager. Men mag niet vergeten dat het in de bergen is, men mag niet vergeten dat de weersomstandigheden het werk niet vereenvoudigen. Maar tja, als men er nooit geweest is en het met een westerse bril bekijkt dan komt het uiteraard zeer erg over. Maar dan denk ik, wij hier in België, met al onze middelen die we hebben, met een land die vlak is als een biljart slagen er nog niet eens in om de wegen putvrij te houden. Dus wat zou het zijn mochten wij hier wat bergen hebben zoals wat te zien is in die reportage  :weetikniet:

Of er een andere weg is, is niet relevant want het is niet het doel van de busrit om in één trek op de eindbestemming te geraken, er zijn mensen die één van de dorpjes als eindbestemming hebben. Dus, respect voor die buschaffeur (is schandalig om die als een idioot af te schilderen) om elke dag die gevaren te willen trotseren om teneerste geld te kunnen verdienen en ten tweede de mensen transport kan aanbieden. Men mag niet vergeten dat ze daar geen publieke busorganisaties kennen zoals bij ons "de lijn" hoofdzakelijk gesponsord met belastingsgeld, neeje, daar moet je er maar eentje kopen en zien dat je er kan van leven. Dus, respect! :jajaja:

Dat ze met slippers en geen helm rondrijden, tja, is absurd; maar is er hier (in Belgie) toevallig net geen nieuwe wet ingevoerd met regels wat het dragen van kledij betreft op een motorfiets; want tot nog niet zo lang geleden zag je hier ook moto's met gasten/vrouwen erop in een shortje (dat zijn pas idioten)... al even absurd dan slippers dragen. Dus onze regelneefjes hebben er dan maar een wet voor gemaakt.

:daag:

amarbolar

Dat de reportage sensatie is dat is normaal voor Panorama.
Ook zo dat die 100 jaar wel overdreven zal zijn ok.
Maar waar rook is is er ook vuur.

Phille

Citaat van: amarbolar op woensdag 17 augustus 2011, 11:59:44
Dat de reportage sensatie is dat is normaal voor Panorama.
Ook zo dat die 100 jaar wel overdreven zal zijn ok.
Maar waar rook is is er ook vuur.

Wat bedoel je met 'waar rook is er ook vuur?" Kan je dit even toelichten aub!

disnoke

Een weg hoog in de bergen aanleggen en zeker in een land waar er typhoons, aardbevingen regelmatig gebeuren is nu eenmaal niet eenvoudig, er werd ook duidelijk aangegeven dat er stukken met asfalt waren maar dat die door de extreme weeromstandigheden regelmatig wegspoelden.  Dit is niet enkel in de Filippijnen zo maar in veel andere landen of het nu via weg of zee is.  Het blijft nu eenmaal een kwestie van geld voorhanden.

Indien het om olie of gasgebieden te bereiken is zijn er massas meer geld voorhanden, denk maar aan het programma ice road truckers waar ze elk jaar pakken geld in een wegsteken die maar voor een paar maanden gaat bestaan omdat die gewoon daarnaar wegspoeld en ook de mooie lonen die die chauffeurs opstrijken.

Misschien is die chauffeur ook veel zekerder van een normaal loon op die route juist omdat er niet zoveel chauffeurs die weg nemen.  Ik heb ook alle respect voor de man en bijrijder die tenminste proberen om hun gezin te onderhouden (bij de uitzending had hij verlies gemaakt maar de programmamakers zullen ook wel een fooi gegeven hebben).  Bussen en jeepneys rijden er genoeg rond dus concurrentie op de normale routes is vrij groot

Ik vond het wel spijtig dat ze zoveel aandacht besteden aan die moterrijschool en niet meer aan de wijze van begraven (doodskisten aan de wand van de berg met stoel voor de geesten) of andere aspecten.

kristof19

Citaat van: Phille op woensdag 17 augustus 2011, 09:39:10
Weer typisch om van het normale leven in de Phils wat sensatie beelden te maken. Ja het is gevaarlijk, maar je kan niks van de Filipijnen vergelijken met wat wij hier gewoon zijn. Wat mij opviel was dat de beelden die geschoten werden alleen maar de ergste stukken lieten zien, sensatie dus. Men mag niet vergeten dat het een zeer groot land is en de beelden die geschoten zijn, zijn dan nog eens van in de bergen, er wordt aan gewerkt, die 100 jaar die men er zogezegd aan bezig is zal wel eerder uitgesproken zijn om de sensatie wat aan te dikken.

Sensatie? wat sensatie? Het programma gaat over de gevaarlijke route die de buschauffeur telkens dient te ondernemen en niet over een ander deel van de Filipijnen.
Van Bontoc naar Tabuk: "de abortusweg" Enkel specifiek over dit traject.

En natuurlijk gaan ze alleen maar de ergste stukken van het traject laten zien. Het programma duurde ook slechts 25 of 30 minuten. Een aflevering van 18 uur van begin tot einde wil niemand zien. Wit u de reportage zien waarbij de buschauffeur 25 minuten op een asfaltweg rijdt?


Ik vond het een heel geslaagde reportage en gaf mij een mooi beeld hoe die buschauffeurs telkens opnieuw de gevaren dienen te trotseren en dit programma heeft dan ook niks met sensatie te maken.


:daag:

koy

Citaat van: amarbolar op woensdag 17 augustus 2011, 07:30:10
Dat onze wegen er zo bijliggen is 1 zaak maar daarmee gaan vergelijken met de Filipijnen gaat iets te ver.
De persoon kan zijn bus gebruiken waar hij wil om te rijden nietwaar?
En als ze op een ezelpad ezels nodig hebben wel dat ze die dan maar gebruiken.
Moesten ze er een telort aan hebben wel ge vind er zelfs op deze side denk ik
Bedankt.

Wat ben jij voor een onbeschofte pummel???

Eerst ga je een chauffeur effe beledigen die een zelfstandig beroep uitoefent en dienstbetoon doet aan de bevolking in de bergen en elke dag zijn leven riskeert ('k zou wel eens willen weten wat jij voor job doet...)
en dan ga je hier ons leden ook nog eens beledigen, man toch je snapt er niets van, kruip terug in je hok...
leven en laten leven...

Pieter-Jan

Citaat van: ladgar op woensdag 17 augustus 2011, 08:34:42
Citaat van: amarbolar op woensdag 17 augustus 2011, 07:30:10
De persoon kan zijn bus gebruiken waar hij wil om te rijden nietwaar?

Het is niet zo dat ge overal met uw bus kunt rijden. Buslijnen dat is ook met vergunningen en die zijn moeilijk te krijgen.
En de mensen in de bergen daar  hebben volgens u dus geen recht op een busverbinding

Klopt als een bus :lachen: