Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

fianceee visa

Gestart door tom39D, donderdag 2 mei 2013, 14:05:59

Vorige topic - Volgende topic

tom39D

Wie is hier in België getrouwd met een Filippijnse ik had graag wat meer info daarover

Ronny55

Citaat van: tom39D op donderdag  2 mei 2013, 14:05:59
Wie is hier in België getrouwd met een Filippijnse ik had graag wat meer info daarover
Dat het je een hoop kopzorgen gaat bezorgen. Maar je kan best op de webside van DVZ kijken , daar is alles te vinden daarover.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

joeryenivy

ni direkt alles geloven wa ze zeggen tom ;-)

regenwolkje

Citaat van: Ronny55 op donderdag  2 mei 2013, 14:35:13
Citaat van: tom39D op donderdag  2 mei 2013, 14:05:59
Wie is hier in België getrouwd met een Filippijnse ik had graag wat meer info daarover
Dat het je een hoop kopzorgen gaat bezorgen. Maar je kan best op de webside van DVZ kijken , daar is alles te vinden daarover.

Is het echt zoveel meer kopzorgen dan in de Filipijnen trouwen?
Niet dat het voor mij veel uitmaakt, want ik ga wegens de '>21j' vereiste toch niet in België kunnen trouwen denk ik...

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

daf105paccar

Huwen in Belgie heeft 1 voordeel.................je kan scheiden. :happy:

Ronny55

Citaat van: regenwolkje op maandag  2 december 2013, 15:40:15
Citaat van: Ronny55 op donderdag  2 mei 2013, 14:35:13
Citaat van: tom39D op donderdag  2 mei 2013, 14:05:59
Wie is hier in België getrouwd met een Filippijnse ik had graag wat meer info daarover
Dat het je een hoop kopzorgen gaat bezorgen. Maar je kan best op de webside van DVZ kijken , daar is alles te vinden daarover.

Is het echt zoveel meer kopzorgen dan in de Filipijnen trouwen?
Niet dat het voor mij veel uitmaakt, want ik ga wegens de '>21j' vereiste toch niet in België kunnen trouwen denk ik...

Zoals het er tegenwoordig aan toe gaat is het fianceevisum bekomen al een extra kopzorg  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Fail_over

Citaat van: daf105paccar op maandag  2 december 2013, 21:56:31
Huwen in Belgie heeft 1 voordeel.................je kan scheiden. :happy:


Met een huwelijk in de  :smiley-philippines: kan je ook scheiden hoor. Kost je alleen wat. Geld moeite, veel ergenis aan corruptie. Papier werk en heel heel veel tijd.

Misschien dat ze daarom in de  :smiley-philippines: meer aandacht besteden aan het feit waarom je trouwt.
........

Met de komst van het internet wordt de wereld kleiner.
De bijzonderheid van de verworven pareltjes ook.....
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

joeryenivy

maar nee, fiancee visum is eigelijk totaal ni zo moeilijk ... al is het een beetje afhankelijk van ieders zijn situatie.

het geeft stress ja, je zit ver van elkaar, je moet beiden bezig zijn met het dossier, en het dossier moet je gewoon goed voorbereiden en alles uitpluizen, en wachten wachten wachten met een hoofd vol vragen, dat is het moeilijkste.

enkele zaken die je dossier makkelijker/moeilijker maken zijn vooral : als er voordien iemand van de 2 reeds gehuwd is geweest, en te groot leeftijdsverschil (+10j worden ze achterdochtig, +12j krijg je automatisch de stempel mogelijk schijnhuwelijk en gaan ze meer 'zoeken' en vragen stellen. (wat me persoonlijk ook een beetje logisch lijkt)

ik zal je verder ons verhaaltje vertellen om je toch een beetje moed te geven :)

mijn vrouwtje is 24, ik 33. wij hebben elkaar oktober vorig jaar leren kennen toen ik op zakenreis was in singapore. in december ben ik naar de filipijnen geweest om kerst en nieuw samen met haar door te brengen, en heb ik haar gevraagd of ze met me wilde trouwen.
op 7 januari zijn wij op de belgische ambassade in manilla fiancee visum gaan aanvragen waarna we al onze documenten zijn beginnen in orde brengen.
op 25 juli is ze toegekomen in belgie, op 30 augustus zijn we in belgie gehuwd, sinds 1 september loopt ons dossier gezinsherreniging (6m) en einde februari krijgt ze haar 5j verblijfsvergunning.
wij zijn dolgelukkig samen en is men vrouwtje 15 weekjes zwanger :)
verder is in belgie alles even zoeken, wij zitten ook nog met een deel vraagjes etc maar alles op t gemakske, rome is ook niet in 1 dag gebouwd hoor :)

wees gewoon behulpzaam en vriendelijk met de bevoegde instanties, heb geduld, volg alles goed op en grijp in wanneer nodig.

doen ze soms moeilijk? natuurlijk. maar begrijp ook dat er in het verleden al veel problemen geweest zijn dus ze mogen het simpelweg niet te makkelijk maken.

ik kan persoonlijk geen kwaad woord geven over de instanties, wij hebben van alle diensten (gemeentehuis, parket, ambassade, vreemdelingenzaken, consulaat, ... ) altijd goede samenwerking gekregen :)

ga er maar voor :)

Ronny55

Zo simpel kan het zijn  :jajaja: maar ook in de  :smiley-philippines: kan het simpel zijn , mijn Neefje hij toen 43 zij 30 , januari 2012 gehuwd in de  :smiley-philippines: , April 2012 was ze bij hem in  :nederlandsevlag: met gezinshereniging. 4 maanden alles bijeen  :thumb: :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.