Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ons pensioen

Gestart door westhoek, vrijdag 16 december 2011, 17:37:59

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Ik moet eerlijk zeggen dat de pensioenhervorming ik iets rechtvaardiger vind. Voor mij kan het niet ver genoeg gaan. Zeker in dat brugpension gedoe.
Voor mij (gemengde loopbaan) zal het huilen met de pet worden, "k zal mogen werken tot de laatste dag, of ik kan gaan beginnen sparen voor mijn eigen brugpensioen. Ik kies voor de laatste, ik ga niet werken tot die volledige loopbaan, tegen dan zitten ze er weer aan te klungelen.

Herbie

Ja jongen hoe oud ben je. Ik dacht 47 klopt dat. Werken tot je er bij neer valt zal je doen. Als het mijn beurt zal zijn zal ik moeten werken tot mijn 70 of 75. :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Raftie

Wat met de geruchten dat het pensioen zal uitbetaald worden volgens het gemiddeld inkomen van het land waar men verblijft? Blijkbaar heeft men dit reeds in Nederland en Duitsland geprobeerd maar is dit niet gelukt.
Hopelijk lukt het ook in België niet.


innka3

Citaat van: Raftie op zaterdag 17 december 2011, 02:43:22
Wat met de geruchten dat het pensioen zal uitbetaald worden volgens het gemiddeld inkomen van het land waar men verblijft? Blijkbaar heeft men dit reeds in Nederland en Duitsland geprobeerd maar is dit niet gelukt.
Hopelijk lukt het ook in België niet.



als het zo door gaat,welke pensioenen in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: :benweg:


Moody's verlaagt rating van België

Laatste update:  16 december 2011 23:32 info.

WASHINGTON - De internationale kredietbeoordelaar Moody's heeft de kredietwaardigheid van België met twee stappen verlaagd. De beoordeling ging van 'Aa1' naar 'Aa3'.

Als reden noemde de kredietbeoordelaar onder meer de verslechterende voorwaarden van de eurolanden om te lenen.
Eerder vrijdag kwam Fitch, een andere kredietbeoordelaar, met een waarschuwing aan het adres van België, Spanje, Slovenië, Italië, Ierland en Cyprus.
Volgens Fitch lopen de landen het risico dat ze een slechtere beoordeling krijgen van hun kredietwaardigheid.
Hogere rente
Dat kan ertoe leiden dat ze op den duur een hogere rente moeten betalen op staatsleningen. Volgens Fitch zal een afwaardering beperkt blijven tot een of twee stappen en zal eind januari een besluit worden genomen.

Fitch verlaagde de outlook van Frankrijk naar negatief, maar bevestigde de Franse AAA-rating.
www.nu.nl

westhoek

Citaat van: Herbie op vrijdag 16 december 2011, 19:36:39
Ja jongen hoe oud ben je. Ik dacht 47 klopt dat. Werken tot je er bij neer valt zal je doen. Als het mijn beurt zal zijn zal ik moeten werken tot mijn 70 of 75. :jajaja:
47 ja. Een gemengde loopbaan, privé, aan de staat, en nu zelfstandige. Werkloos geweest, legerdienst, 3 maandjes tijdskrediet genomen. Enkel op de ziekenkas ben ik nooit geweest, anders had ik het allemaal.

Ik tel zeker niet op een 1000 euro pensioen, eerder een 800 ofzo. Er zijn van die berekeningssites, en daar kom ik boven de 1200 uit, maar beter dat ik van het slechtste vanuit ga, doe ik altijd.

Ik ga zeker niet werken tot mijn 65ste. Toch niet op het tempo van nu. Ik spaar nu voor mijn eigen 'brugpensioen', zonder te raken aan mijn latere pensioenrechten. Dat kan ik, met een voortgezette verzekering, indien dit later niet meer mogelijk zou zijn, laat ik mijn zaak open voor de show en betaal ik de SZ gewoon door, ook dat is te doen (met de cijfers van nu natuurlijk, wie weet wat ze nog gaan veranderen).

Stel dat ik op 55 wil stoppen, en stel de pensioenleeftijd op 67. Is 12 jaar. Ik wil een 1100 euro/maand. Een snelle berekening : 158.400 euro om te overbruggen. 1100 euro : heb ik nu ook niet nodig, en is nog de bedoeling van er uit te sparen.
Ruwe berekeningen natuurlijk, geen interesten, ook geen inflatie enzo.

Ik ken nog mensen die al eerder gestopt zijn en gaan low-budget rentenieren, en gelijk hebben ze.

Herbie

Ja dat is zeker te doen, nu nog, wie weet wat staat ons nog te wachten in de komende jaren. Huisje verkopen en verhuizen is de beste oplossing momenteel. Liever op 25cm over dan 15cm.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

ganda

Citaat van: westhoek op zaterdag 17 december 2011, 13:57:58
Citaat van: Herbie op vrijdag 16 december 2011, 19:36:39
Ja jongen hoe oud ben je. Ik dacht 47 klopt dat. Werken tot je er bij neer valt zal je doen. Als het mijn beurt zal zijn zal ik moeten werken tot mijn 70 of 75. :jajaja:
47 ja. Een gemengde loopbaan, privé, aan de staat, en nu zelfstandige. Werkloos geweest, legerdienst, 3 maandjes tijdskrediet genomen. Enkel op de ziekenkas ben ik nooit geweest, anders had ik het allemaal.

Ik tel zeker niet op een 1000 euro pensioen, eerder een 800 ofzo. Er zijn van die berekeningssites, en daar kom ik boven de 1200 uit, maar beter dat ik van het slechtste vanuit ga, doe ik altijd.

Ik ga zeker niet werken tot mijn 65ste. Toch niet op het tempo van nu. Ik spaar nu voor mijn eigen 'brugpensioen', zonder te raken aan mijn latere pensioenrechten. Dat kan ik, met een voortgezette verzekering, indien dit later niet meer mogelijk zou zijn, laat ik mijn zaak open voor de show en betaal ik de SZ gewoon door, ook dat is te doen (met de cijfers van nu natuurlijk, wie weet wat ze nog gaan veranderen).

Stel dat ik op 55 wil stoppen, en stel de pensioenleeftijd op 67. Is 12 jaar. Ik wil een 1100 euro/maand. Een snelle berekening : 158.400 euro om te overbruggen. 1100 euro : heb ik nu ook niet nodig, en is nog de bedoeling van er uit te sparen.
Ruwe berekeningen natuurlijk, geen interesten, ook geen inflatie enzo.

Ik ken nog mensen die al eerder gestopt zijn en gaan low-budget rentenieren, en gelijk hebben ze.


U had ook aan de staat kunnen blijven, dan had u recht op een dik pensioen.


klootzakken (voorheen Jens)

vanmorgen bij ons in de courant . er word weer gekort op de :nederlandsevlag: pensioenen. tsja ,t is rot hardt werken en dan kapot.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.