verkeersreglement

Gestart door rony, woensdag 29 juni 2011, 13:27:47

Vorige topic - Volgende topic

rony

weet er mss iemand een link naar een boek over het verkeersreglement in de  :smiley-philippines: ? k zou er graag wa veilig rondrijden in september...
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

xav

ik zou zeggen... als je dat boek vind, lees het dan gewoonweg niet... en vertrouw op je instinct... de meeste chauffeurs zijn daar van de mening dat regels er zijn om gebroken te worden  :floet: :happy2: ... verder zijn de verkeersborden misschien het belangrijkste om te volgen...

balikbayan

#2
Ik denk dat het volgende voldoende uitleg is over de filippijnse verkeersregels:

- Als niemand aanwezig is om te zeggen dat iets illegaal is dan is het toegestaan.

- Op een kruising staat een groot kruis op de weg dat betekend: Parkeer hier tot het licht groen is

- Herhaaldelijk krabben aan willekeurige lichaamsdelen als je gestopt word door LTO of politie is een duidelijk teken dat je welwillend bent de boete op een andere manier te regelen.

- Altijd rijden met je licht liefst groot licht en gericht op de tegemoetkomende bestuurder.

- Geef je medeweggebruikers een signaal als je links of rechts gaat of omdraait op de weg ....MAAR ALLEEN ALS JIJ DAAR ZIN IN HEBT.

- Bouw altijd een plus of min in van 40km op de gelden snelheidsverplichting Simpel 80 word dan 40 of 120 ?

- Het telefoneren, texten, het nuttigen van een complete Jollibee maaltijd en het opdoen van makeup is ten allen tijden VERBODEN .......... zonder rijbewijs.  Als je een rijbewijs hebt dan maakt het allemaal niet meer uit dus ga je gang.

Het internationale symbool voor een gehandicapte parkeerplaats betekend in de PH " Vlug parkeer hier voordat een of andere kreupele idioot zijn auto er neer zet

- Een rijbewijs in de PH kost ongeveer 400-500 Peso ? Als je hem nou vergeten bent kost je dat als je betrapt word 500 Peso in een handshake behalve op de greenbelt daar is het 1000P

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje inzicht hebt gegeven van de mysterieuze cultuur van het PH verkeer en wens je een voorspoedige reis toe

:atyourservice:



Verder

Tricycles zijn kakkerlakken
Taxis en AUV zijn ongedierte,
Jeepneys zijn het schuim der aarde,
Trucks en bussen zijn de grootste klootzakken jackholes.

Hou afstand tot de bovenstaande en het komt allemaal goed. Rij er contineu dichtbij .... Een begravenis valt ook best goedkoop uit daar kost minder dan de motor waarop je verongelukt

Kano

#3
De regels en verkeerstekens wijken in principe niet zoveel af van de Nederlandse/Belgische.
Echter, als je in de Filipijnen wilt gaan rijden volgens het boekje, dan kun je het volgens mij beter niet gaan doen want de regels lijken in de praktijk hoogstens op suggesties    :jajaja:

http://drivinglawsphilippines.wordpress.com/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Ik denk dat dit (1990) de enigste "traffic-code" in Dumaguete city is  :happy: :happy:

Was normaal verkrijgbaar bij de National Bookstore (afd Lawbooks)
Toch nog even kijken morgen



Zelfs de politie heeft het niet :atyourservice:

balikbayan

#5
Nog een hele belangrijke



Maar men heeft in elk land een andere opvatting hoe je je op de weg gedraagt een voorbeeld:









bananacreek

Citaat van: rony op woensdag 29 juni 2011, 13:27:47
weet er mss iemand een link naar een boek over het verkeersreglement in de  :smiley-philippines: ? k zou er graag wa veilig rondrijden in september...

Hier worden alleen de regels van de meest brutalen toegepast en als je gewoon meedoet zoals hun dan heb je een overlevingskans.

Ga je op z'n Nederlands rijden op de  :smiley-philippines:???????????
Neem dan wel eerst een goede internationale begravenis verzekering :thumb: :thumb: :thumb:








Dreamer1975

Holy crap,mijn vriendin heeft dus haar rijbewijs gekregen enkele weken terug.......werkelijk gekregen,want veel examen heeft ze er niet voor moeten doen,beetje geld onder tafel en het was in orde.MAAR......het was er verdorie GOED aan te zien dat ze nooit heeft leren rijden ! Shit man,da's net hetzelfde als tegen je 7 jarige zoontje zeggen "hier zijn de sleutels,ga nou maar snel even in het centrum van brussel rondrijden".....

Na enkele bijna doodervaring heb ik het stuur overgenomen,want anders kroop ik echt niet meer in die wagen.Dan lekker de aso afgeven,rondrijden alsof er niemand anders is en gewoon lekker je zin doen en alle regels aan je laars lappen en.........je valt absoluut niet meer op tussen het andere verkeer  :lachen:

Wat was me dat een ervaring zeg die eerste keer rijden in de phils ! Heb me rot geamuseerd  :happy:
Vooral veel toeteren,jouw grootlichten gebruiken,plaats maken voor jeepneys (heel belangrijk) en zeker NIET meteen doorrijden als het licht op groen springt voor jou !!!! Meestal rijden ze ginder door ,zelfs al is het al een paar seconden rood  :biggrinn:

Koen

Hebben jeepneys voorrang, of is dit uit 'beleefdheid'...

Groeten,
Koen

Kano

@ Koen,  Een Jeepney is een hard ongeleid projectiel op wielen, dat je maar beter kan ontwijken dan proberen de voorrangsregels te volgen  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn