verkeersreglement

Gestart door rony, woensdag 29 juni 2011, 13:27:47

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Yep jeepneys zijn de king of the road en duwen je gewoon van de weg af. Enkel taxies en bussen daar kijken ze dan nog een beetje voor uit. De bus omdat die te groot is en de taxies omdat die net zo slecht of slechter zijn dan de jeepeny drivers. Die laten zich niet zomaar van de baan drukken.

Oh ja 1 cm speling blijkt genoeg ruimte te zijn om n ander in de veronderstelling te laten verkeren dat je hem voor laat gaan he.
Wees gerust ook al was je dat niet van plan dan doen ze het toch. :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Dreamer1975

M'n toekomstig schoonpa zei gewoon tegen mij "if they're bigger than you......move out of the way ! If you're bigger,step on the gas,they'll move and if equal in size and you don't want to move,honk the horn,the first one to honk has right of way."
Heb het dus zo'n beetje opgevolgd en blijkt idd zo ongeveer wel te werken.....gewoon vertragen aan kruispunten en gas geven als er een tricycle aankwam en stoppen als het een truck,bus of jeepney was.Als het een gewone auto was een beetje drummen en als je toeterde stopten ze wel,als de ander eerst toeterde heb ik netjes gestopt en voorrang gegeven..... Blijkbaar zit er ergens een systeem in .......maar om dat te snappen moet je een echte filipino zijn denk ik  :lachen:

yepyep

Hier belangrijke links die gebruikt worden door buitenlandse vrienden van mij hier in Manila:

1. http://tintin9.multiply.com/journal/item/286/Ten_things_every_Metro_Manila_driver_should_know

QUEZON CITY, METRO MANILA – For first-time drivers in the metro, here are some helpful tips that you ought to know to drive wisely in the road, according to Metropolitan Manila Development Authority (MMDA) chairman Francis Tolentino.
The list is published by MMDA to educate drivers and motorists of their rights and to know what an enforcer must or must not do. The MMDA encourages drivers to print out a copy and place it in the vehicle for easy reference.

1. MMDA enforcers are not allowed two work in groups of two, especially when apprehending a motorist, except for special operations like running after colorum buses.
2. Swerving or changing lanes is not a traffic violation. But it becomes a reckless offense if done carelessly and without the use of hand signals. A list of traffic violations and penalties is also available at the MMDA website.
3.    Private vehicles cannot use the yellow lanes in EDSA except when they are about to turn, provided that they started shifting lanes using the transition lanes some 50 meters away from an intersection. Only city buses are allowed to use the yellow lanes (first and second lanes in EDSA) while provincial buses must use the third lane.
4. Before apprehending, the traffic enforcer should flag down the vehicle and lead it to the roadside where it will not obstruct traffic. The traffic enforcers should courteously inform the driver of his violation.
5. Traffic Enforcers are not allowed to ask drivers to alight from their vehicles during apprehension for a violation. Most importantly, traffic enforcers must not ask or receive bribe money.
6. A driver's license cannot be confiscated by a traffic enforcer during apprehensions unless you commit administrative violations or are involved in a traffic accident that require attending a minimum two-hour of seminar at the Traffic Academy. When your license is confiscated, the enforcer must inform you of the reason and ticket validity. Refusal to surrender your driver's license can result in the detachment of your plate.
7. Apprehended drivers can ask the traffic enforcer's mission order from the MMDA Central Admin Office. The order includes his area of responsibility, time of duty, official function and whether he is authorized to issue tickets.
8. Traffic enforcers should issue a traffic violation receipt (TVR) in complete uniform, with visible nameplates, and without delay or argument on the road.
The enforcer can issue another TVR for the towing fee. If the owner of the impounded vehicle fails to release his vehicle after payment of the fine, the officer shall issue a separate TVR indicating the number of days the vehicle remained at the impound area.
9. When apprehended, a driver can show these valid IDs: plastic card ID, temporary driver's license, temporary operator's permit, international driver's license, and foreign license.
10. Know the MMDA hotlines and contact details to report erring personnel. To report duty violations of MMDA traffic enforcers, report his name and submit a complaint within five days of the apprehension to the Traffic Adjudication Board (TAB), MMDA Bldg. Edsa cor. Orense St. Guadalupe Nuevo, Makati City. You can also e-mail complaints against erring enforcers to email@mmda.gov.ph and attach photos or videos and details of the incident.
When involved in an argument with an enforcer, call or text the MMDA hotline 136. Or contact the Metrobase at 0917-5618711 to send inspectors where the argument is occurring for investigation.

2. http://www.mmda.gov.ph/penalties.html

Uitprinten en meenemen als je in Metro Manila rondrijdt, zodat ze je niet kunnen bedonderen:





bananacreek

Op dit moment ligt er waarschijnlijk iemand te kreunen in het ziekenhuis????
Recht op de flank :negatief: :negatief:


Vraag: Wie had er voorrang?
In Nederland of Belgie normaal degene die van rechts komt zonder een voorrangs-kruising te naderen?
In de  :smiley-philippines: De meest brutale  :jajaja: :jajaja:



Dan maar hopen voor de man voor de motor dat hij registratie/insurance en rijbewijs had, zo niet dan moet hij zelf alles uit eigen zak betalen naast zijn ziekenhuisrekening welke meestal niet beter verzekerd is dan "Philhealth"

bananacreek

Citaat van: xav op woensdag 29 juni 2011, 13:43:52
ik zou zeggen... als je dat boek vind, lees het dan gewoonweg niet... en vertrouw op je instinct... de meeste chauffeurs zijn daar van de mening dat regels er zijn om gebroken te worden  :floet: :happy2: ... verder zijn de verkeersborden misschien het belangrijkste om te volgen...

Juist, ik heb dat gekocht en nog nooit opengedaan



bananacreek

Naast de Jeepney's zij dit ook gevaarlijke jongens en stoppen voor NIETS
De V-Hire  :negatief: :negatief: :negatief:



Raftie

Die zogenaamde express diensten zijn het ergst van alles want die kunnen in tegenstelling tot de jeepneys ook nog snelheid ontwikkelen. Menige driepoot-hond zal zich de VanVan (zo noemen ze in Samar) herinneren. Ook binnenin geen cadeau, het zijn busjes gemaakt voor het vervoer van een 12-tal mensen. Hier duwen ze er 17 man in, er worden speciaal gemaakte banken in de gangen geschoven. Voor de langbeense foreigner een mishandeling.

bananacreek

Citaat van: Raftie op vrijdag 19 augustus 2011, 14:41:25
Die zogenaamde express diensten zijn het ergst van alles want die kunnen in tegenstelling tot de jeepneys ook nog snelheid ontwikkelen. Menige driepoot-hond zal zich de VanVan (zo noemen ze in Samar) herinneren. Ook binnenin geen cadeau, het zijn busjes gemaakt voor het vervoer van een 12-tal mensen. Hier duwen ze er 17 man in, er worden speciaal gemaakte banken in de gangen geschoven. Voor de langbeense foreigner een mishandeling.

Ja, dat zijn hier de V-Hire en sommigen noemen ze "varkensvervoer" en anderen noemen het de "doodsrijders" :negatief: :negatief:

Kano

#18
Klopt Raftie, zat de afgelopen dagen ook in zo'n VanVan. Man man wat een ellende, 17 man als sardines in een blikje, geen ruimte voor je benen en geen mogelijkheid om je te bewegen. En dan met hoge snelheid in de bergen inhalen in bochten waar een dubbele streep is en waar het dus echt niet kan. Maar ja,  de chauffeur had een paar rozenkransjes om de spiegel die hij af en toe aanraakte; misschien dat ik daarom nog leef ??  :biggrinn:

Onderweg overigens  drie ongelukken gezien, een motorcycle met een klapband tegen een boom geknald, resultaat 2 doden. Daarna een afgeladen tricycle die een verkeerde inhaalmanoeuvre inzet en frontaal botste tegen een tegenligger, doden of gewonden onbekend want de VanVan driver ging er als een haas vandoor. Tenslotte een overstekende jongen aangereden door een Star-bus.De jongen overleed ter plekke. De Star-bus reed door naar de dichtstbijzijnde politiepost want de bestuurder was bang gelyncht te worden. Later gehoord dat het Star-bus bedrijf Php 80000 overeenkwam te  betalen aan de ouders, maar dat het bedrijf dat heeft opgehoogd tot Php 100000 omdat het wel erg arme mensen waren.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Waarschijnlijk hier niet al teveel last van in de bergen? :lachen:
[yt=640,505]3lzLgGtPJTc [/yt]