verkeersreglement

Gestart door rony, woensdag 29 juni 2011, 13:27:47

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Lichten op de wagens/motos zijn blijkbaar ook totaal overbodig :-)

Bij dit alles nog een kleine opmerking : enkele jaren terug was ik in Calcutta in India, hierbij vergeleken is het verkeer op de filippijnen heel erg braaf en zijn de tutters nog niets.


Bulldozer

A1 Driver's manual is een leuk boek met de Filippijnse verkeers regels. Staat niet on line dus je zal het ter plekke moeten kopen. Verkrijgbaar bij A1 branches. Zie website voor locaties: http://www.a-1driving.com/

Staat ook boordevool handige tips:
Driving in bad weather conditions
Flash Floods
- Find out how deep the water is, let other vehicles pass first.
- If the water is just below the flooring, changes are you'll make it.
...

:applaus:

rony

na mijn vakantie van 5 weken ( waarvan 4 met de auto rondgereden ) toch een goede indruk gekregen van de situatie aldaar
Alhoewel ik rij-instrukteur ben als bij beroep heb ik mij daar eens goed kunnen uitleven in het omgekeerde van wat ik hier aan de jongeren probeer te leren ..
Het komt er eigenlijk dus op neer van lef te tonen en te laten zien dat je voor niks uit de weg gaat en voor de rest wat verkeers - strategie gebruiken ; in de negatieve zin dan .. bvb zorg dat je elk gaatje benut om te vermijden dat ze je van rechts van de weg drukken en zorg ervoor dat je steeds wat sneller bent dan je TEGENSTANDER  .. althans zo heb ik het ondervonden .... en ... ik heb er eigenlijk zelfs lol in gehad om ze te laten zien dat onze westerse rijstijl aangevuld met ph onkunde wat betreft rijvaardigheid ... resulteerd in .... toch wat sneller vooruitkomen in het verkeer dan de gemiddelde philipijn ....  :lachen: :lachen: :lachen:  en wat betreft de politie ... nog dommer dan ik me voorgesteld had want der was er ene die het klaarspeelde mijn belgisch rijbewijs te verkiezen boven mijn internationaal ondanks mijn verwoede pogingen hem uit te leggen dat hij het toch niet kon lezen ... doel van de controle was eigenlijk de witneus ne keer te vertellen dat hij zn gordel moest dragen ... de witneus echter had een vrijstelling van gordelplicht die in de ph niet geldig is maar hij trapte er toch maar in .... dan maar verwoede poging gedaan omdat mijn vrouw haar gordel niet droeg ... maar na een gesprekje van mijn vrouw in tagalog dan ... trapte hij er voor 500 peso ( toevallig stak die nog in mijn internationaal rijbewijs dat hij naderhand toch ne keer wou lezen omdat dat nederlands hem toch wat onduidelijk leek ) toch in om ons te laten vertrekken ... :applaus: :applaus: :lachen: :lachen: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
enfin alles bijeen genomen kwam ik ervanaf met nog geen tien euro en hij kon s avonds met de ganse familie naar de jollibee  :happy: :happy:
Wat betreft de verkeersborden .. als je ze al ziet staan ... niet teveel op letten ... kijk eerder of er geen flik in de buurt is en doe dan wat je wilt ...
Om het in het kort samen te vatten ... een oude rakker als ik voelde zich terug 18 jaar ... volle gas en lol trappen ...
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care