aanrader

Gestart door pvgossum, donderdag 20 oktober 2011, 10:46:49

Vorige topic - Volgende topic

pvgossum

http://www.belspo.be/belspo/home/publ/pub_ostc/AP/rAP12_nl.pdf

Geeft inzicht in:

Waarom worden ze verliefd op ons? Waarom is geld toesturen belangrijk? Zijn er echt meer vrouwen dan mannin in de Filipijnen?

josv

Even gekeken maar kreeg een acute aanval van woordblindheid. :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

balikbayan

Buikpijnregel uit de lijvige tekst.

Vanaf de zestiende eeuw zijn ze meer dan 300 jaar lang door de Spanjaarden gekoloniseerd.

Vervolgens hebben ze vijftig jaar onder Amerikaans bewind geleefd.

Een van de bevoorrechte getuigen die negen jaar op de Filippijnen heeft gewoond  typeert hun geschiedenis als volgt:

" Ze hebben 300 jaar in een klooster geleefd en 50 jaar in Hollywood "

spo0n

Denk dat hiermee alles gezegd is, ik heb het gelezen en denk wel dat het voor 99% de waarheid inhoud.

kristof19

Citaat van: spo0n op donderdag 27 oktober 2011, 19:17:26
Denk dat hiermee alles gezegd is, ik heb het gelezen en denk wel dat het voor 99% de waarheid inhoud.

Inderdaad spoon, ik ben het er ook mee eens.
Als u goed gelezen hebt is dus niet altijd zo negatief als jij hier wel eens laat uitschijnen.

spo0n

Citaat van: kristof19 op dinsdag  1 november 2011, 16:22:23
Citaat van: spo0n op donderdag 27 oktober 2011, 19:17:26
Denk dat hiermee alles gezegd is, ik heb het gelezen en denk wel dat het voor 99% de waarheid inhoud.

Inderdaad spoon, ik ben het er ook mee eens.
Als u goed gelezen hebt is dus niet altijd zo negatief als jij hier wel eens laat uitschijnen.

Het is ook zeker geen rozengeur en maneschijn hoor Kristof, wake up!
Ik kan moeilijk een positieve ervaring neerschrijven na tweemaal een negatieve ervaring gehad te hebben.

En er staat trouwens heel duidelijk dat Thaise en Filipijnse vrouwen moeten huwen om het land uit te geraken! Dat ze het in de eerste plaats doen om economische redenen, noem ik geen liefde hoor.
En btw, ben jij al eens in de Filippijnen geweest?

Ik hoor meer negatieve verhalen dan positieve rondom mij. Al moet het gezegd dat ik een paar koppeltjes weet die nog steeds samen zijn en waar het schijnbaar goed met gaat :)

Budgie

Citaat van: spo0n op dinsdag  1 november 2011, 18:40:45
Citaat van: kristof19 op dinsdag  1 november 2011, 16:22:23
Citaat van: spo0n op donderdag 27 oktober 2011, 19:17:26
Denk dat hiermee alles gezegd is, ik heb het gelezen en denk wel dat het voor 99% de waarheid inhoud.

Inderdaad spoon, ik ben het er ook mee eens.
Als u goed gelezen hebt is dus niet altijd zo negatief als jij hier wel eens laat uitschijnen.

Het is ook zeker geen rozengeur en maneschijn hoor Kristof, wake up!
Ik kan moeilijk een positieve ervaring neerschrijven na tweemaal een negatieve ervaring gehad te hebben.

En er staat trouwens heel duidelijk dat Thaise en Filipijnse vrouwen moeten huwen om het land uit te geraken! Dat ze het in de eerste plaats doen om economische redenen, noem ik geen liefde hoor.
En btw, ben jij al eens in de Filippijnen geweest?

Ik hoor meer negatieve verhalen dan positieve rondom mij. Al moet het gezegd dat ik een paar koppeltjes weet die nog steeds samen zijn en waar het schijnbaar goed met gaat :)

@ Spoûn Niet zo negatief denken. Je kent toch het gezegde 3 maal is scheepsrecht Ik heb nu mijn 3e en ik moet zeggen het klopt Ik zou mijn huidige asawa die ik nu 4 jaar ken voor geen geld willen missen
Ze is lief en zorgzaam en we houden echt van elkander Natuurlijk merk je wel eens cultuur verschillen maar ik verwacht dat deze relatie stand houd tot ons einde
Het enige verschil met de vorige 2 is dat ik deze zelf op de Filippijnen tegen kwam en niet via datingsite of bemiddeling ontmoette.
En ik heb daar wel ontdekt dat er veel goede zijn daar maar dat je gewoon de tijd moet nemen om elkander te leren kennen En dan ook zorgen moet dat ze uit een normaal milieu daar komen en niet de nachtvlinders daar zijn
Getting older beats the alternative -dying young

spo0n

@ Budgie: Als je iemand plaatselijk leert kennen is het altijd beter. Op het internet zijn de verwachtingen meestal te hoog, als je dan elkaar in't echt ziet is het meestal een telleurstelling.
Wanneer je iemand daar plaatselijk ontmoet heb je een klik.

kristof19

#8
Citaat van: spo0n op donderdag 27 oktober 2011, 19:17:26
Denk dat hiermee alles gezegd is, ik heb het gelezen en denk wel dat het voor 99% de waarheid inhoud.


Inderdaad spoon, ik ben het er ook mee eens.
Als u goed gelezen hebt is dus niet altijd zo negatief als jij hier wel eens laat uitschijnen.

Citaat
Het is ook zeker geen rozengeur en maneschijn hoor Kristof, wake up!
Ik kan moeilijk een positieve ervaring neerschrijven na tweemaal een negatieve ervaring gehad te hebben.

Uhum, en denkt u dat uw 2 negatieve ervaringen representatief zijn voor alle relaties en voor alle pinays? wordt jij maar eens wakker!!!

Citaat
En er staat trouwens heel duidelijk dat Thaise en Filipijnse vrouwen moeten huwen om het land uit te geraken! Dat ze het in de eerste plaats doen om economische redenen, noem ik geen liefde hoor.

ja dat heeft o.a. te maken met ons europees migratiebeleid dat niet eu-burgers zich niet zomaar vrij kunnen bewegen binnen de schengenlanden en is niet enkel voor Thaise of Filipijnse vrouwen  :neeneenee:. Dat er veel huwen met een Belg om uit hun land weg te geraken is correct. Dat er daarom geen sprake van liefde, respect en eerlijkheid kan zijn is niet correct. Opnieuw, uw frustraties over uw negatieve ervaringen zijn niet represtatief voor iedereen.

Citaat
En btw, ben jij al eens in de Filippijnen geweest?
Nu reeds 3 maal en overmorgen vertrek ik voor de 4de keer :cheerleader:  :daag:

Citaat
Ik hoor meer negatieve verhalen dan positieve rondom mij. Al moet het gezegd dat ik een paar koppeltjes weet die nog steeds samen zijn en waar het schijnbaar goed met gaat :)

ja, wat moet ik hier op zeggen?  :shhh:


spo0n

Citaat
Uhum, en denkt u dat uw 2 negatieve ervaringen representatief zijn voor alle relaties en voor alle pinays? wordt jij maar eens wakker!!!

Ik denk dat jij problemen hebt met lezen en begrijpen! Ik heb niet gezegd dat alle Pinays of Thaise of Afrikaanse vrouwen slecht zijn! Zeker niet. Het is een feit dat er in deze landen het leven heel anders wordt bekeken.
De meeste arme mensen zijn natuurlijk van oordeel hun eigen zelf te redden, dus waarom geen buitenlandse man huwen. De meest eenvoudige manier! Zo hebben ze een ticket naar het buitenland.
Vooral op het internet met Filipijnsevrouwen, jonge jonge... 8 op de 10 beginnen over geld of na een uurtje elkaar leren kennen zeggen ze al van je te houden... We gaan toch niet naïef zijn?
Liefde is geen virtueel gegeven, liefde moet bewezen worden in de realiteit.

Ik kan van jou ook zeggen: "wordt jij maar eens wakker!!!"

Het is maar hoe we het bekijken en welke ervaringen we gehad hebben.
Voor ik wist dat mijn laatste vriendin me bedrogen had, had ik zoiets van... Ik heb de ware eindelijk gevonden, wat een goed karakter, eindelijk eentje dat eerlijk lijkt te zijn.... Zelfs mijn ouders stonden deze keer achter me wat enorm moeilijk was om ze zo ver te krijgen. De vooroordelen over de Filippijnen en Thailand, iedereen kent ze wel!

Citaat
ja dat heeft o.a. te maken met ons europees migratiebeleid dat niet eu-burgers zich niet zomaar vrij kunnen bewegen binnen de schengenlanden en is niet enkel voor Thaise of Filipijnse vrouwen  :neeneenee:. Dat er veel huwen met een Belg om uit hun land weg te geraken is correct. Dat er daarom geen sprake van liefde, respect en eerlijkheid kan zijn is niet correct. Opnieuw, uw frustraties over uw negatieve ervaringen zijn niet represtatief voor iedereen.

En maar goed ook dat niet iedereen hier zomaar binnen kan!
Er is soms degelijk sprake van liefde, maar als het leeftijdsverschil enorm groot is, dan heb ik er toch mijn twijfels bij hoor!
Is dan meer een verstandshouding wat ik totaal niet afkeur, het is maar wat we zelf verlangen en waar we zelf gelukkig bij zijn!

Citaat
Nu reeds 3 maal en overmorgen vertrek ik voor de 4de keer :cheerleader:  :daag:

Dan wens ik je nog een prettige reis :)

Citaat
ja, wat moet ik hier op zeggen?  :shhh:

Zwijgen is goud, iedereen denkt er het zijne van natuurlijk :)
Wat voor de ene zwart is, is voor de andere wit en andersom. We maken of proberen er maar het beste van te maken ;)