Is er een verschil tussen de Thaise of Filippijnse vrouwen ?

Gestart door Jommeke, maandag 25 april 2011, 11:07:44

Vorige topic - Volgende topic

Hansy

Citaat van: callebaut op dinsdag 26 juli 2011, 07:31:44

@ Phille ...de meeste Thaise vrouwen leveren gewoon géén inspanning om zich aan te passen ... het is buigen of barsten ... als men de vraag stelt aan 100 personen die ooit eens met een Thaise gehuwd zijn geweest ... of zij een tweede Thais huwelijk wensen het antwoord = +/- 95 % NEEN .
Heb ooit een zaak gehad met tewerk gestelde Thaise vrouwen ...dus ik ken honderden koppels en spreek mee uit ervaring ...
Er is een wezenlijk groot verschil tussen beide groepen ....  :atyourservice:

Ik herken dit, ze verwachten gewoon dat je een Thai bent, alleen met een portemonnee uit het westen.
Bij een conflict leggen zij niets bij, het is idd buigen of barsten, of je moet hun cultuur meester zijn.
Een conflict lossen zij namelijk heel anders op (denk aan gezichtsverlies)

Overigens heb ik alleen maar ervaring met vrouwen uit Isan, en ik krijg steeds meer het idee dat er toch ook weer een behoorlijk verschil is tussen "de Thai" en de mensen uit Isan.

Overigens kijken de "overige" Thai neer op de mensen uit Isan, en beschouwen hun ook niet als echte Thai.

Maar ik ben wel benieuwd hoe Philippijnse vrouwen een conflict oplossen en/of zij zich wel aanpassen.

Phille

Citaat van: Digos op dinsdag 26 juli 2011, 13:09:27

CitaatDit is interessant, is dit echt zo?   en hoe spring je daar dan mee om?

Blijkbaar heb je een probleem nu, madam zit alle dagen thuis en verveeld zich hier, en dat is ook zo, niet goed.

Maar ja, wat kan je nu verwachten.....wanneer ze hier juist in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: arriveren.

Je moet ergens beginnen, en ze kunnen niet direct in een goede job beginnen.

Er komt na een tijdje wel iets uit de bus.

Ik ken hier geen één filipina die lang uit op de zetel ligt.

Madam uithangen in de phils is natuurlijk iets anders als de, madam in  :belgiesmiley:

:daag:

Digos, waarom heb ik een probleem? Leg is uit aub!

Phille

Citaat van: Hansy op dinsdag 26 juli 2011, 14:14:30
Citaat van: callebaut op dinsdag 26 juli 2011, 07:31:44

@ Phille ...de meeste Thaise vrouwen leveren gewoon géén inspanning om zich aan te passen ... het is buigen of barsten ... als men de vraag stelt aan 100 personen die ooit eens met een Thaise gehuwd zijn geweest ... of zij een tweede Thais huwelijk wensen het antwoord = +/- 95 % NEEN .
Heb ooit een zaak gehad met tewerk gestelde Thaise vrouwen ...dus ik ken honderden koppels en spreek mee uit ervaring ...
Er is een wezenlijk groot verschil tussen beide groepen ....  :atyourservice:

Ik herken dit, ze verwachten gewoon dat je een Thai bent, alleen met een portemonnee uit het westen.
Bij een conflict leggen zij niets bij, het is idd buigen of barsten, of je moet hun cultuur meester zijn.
Een conflict lossen zij namelijk heel anders op (denk aan gezichtsverlies)

Overigens heb ik alleen maar ervaring met vrouwen uit Isan, en ik krijg steeds meer het idee dat er toch ook weer een behoorlijk verschil is tussen "de Thai" en de mensen uit Isan.

Overigens kijken de "overige" Thai neer op de mensen uit Isan, en beschouwen hun ook niet als echte Thai.

Maar ik ben wel benieuwd hoe Philippijnse vrouwen een conflict oplossen en/of zij zich wel aanpassen.

Zoals in de Filipijnen die dat Tagalog spreken neerkijken op de rest (visaya bijvoorbeeld), die van manilla kijken neer op die van de provincies, enzovoort ...

Hansy

Citaat van: Phille op dinsdag 26 juli 2011, 15:15:54
Citaat van: Hansy op dinsdag 26 juli 2011, 14:14:30
Overigens heb ik alleen maar ervaring met vrouwen uit Isan, en ik krijg steeds meer het idee dat er toch ook weer een behoorlijk verschil is tussen "de Thai" en de mensen uit Isan.

Overigens kijken de "overige" Thai neer op de mensen uit Isan, en beschouwen hun ook niet als echte Thai.

Maar ik ben wel benieuwd hoe Philippijnse vrouwen een conflict oplossen en/of zij zich wel aanpassen.

Zoals in de Filipijnen die dat Tagalog spreken neerkijken op de rest (visaya bijvoorbeeld), die van manilla kijken neer op die van de provincies, enzovoort ...

Ik weet niet, of je dit kan en mag vergelijken.
Mensen uit de Isan hebben hun eigen taal, die meer verwantschap heeft met het Laos dan het Thai.

Luc

#74
Citaat van: pierrevanwies op dinsdag 26 juli 2011, 16:41:53
Citaat van: Phille op dinsdag 26 juli 2011, 15:15:54
Zoals in de Filipijnen die dat Tagalog spreken neerkijken op de rest (visaya bijvoorbeeld), die van manilla kijken neer op die van de provincies, enzovoort ...

Phill ,wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt ????  Of hebt u dat zelf ondervonden ????


Dat is wel degelijk zo en ook al zelf ondervonden met de vrouw in Manila.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Phille

#75
Citaat van: pierrevanwies op dinsdag 26 juli 2011, 16:41:53
Citaat van: Phille op dinsdag 26 juli 2011, 15:15:54


Zoals in de Filipijnen die dat Tagalog spreken neerkijken op de rest (visaya bijvoorbeeld), die van manilla kijken neer op die van de provincies, enzovoort ...

Phill ,wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt ????  Of hebt u dat zelf ondervonden ????



Dat is wat mijn vrouw beweert ... ik ga ervanuit dat zij met kennis van zaken praat.

Luc

For example, calling someone "Bisaya" carries with it several negative connotations, not the least of which is that we are all uncultured and stupid. Whenever someone in a Pinoy movie or television show speaks Cebuano, Hiligaynon, or anything other than Tagalog as it is spoken in Manila, it is already understood that the writers intend it to be funny. Even people who aren't Tagalog but are simply from Luzon have learned to be relieved that they are not from the Visayas. This kind of backwardness had already been abandoned DECADES ago in other countries, yet it lives on here.

http://ihategameswithballs.blogspot.com/2009/02/being-filipino-and-imperialism-at-home.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Digos

#77
@ pierewies...het is wel degelijk zo.

Discriminatie is hoger in de phils dan hier, dan klappen we nog niet over hoofddoeken.

We hadden ooit een taxidriver van Dumaguete en die sprak cebuano, die was altijd de kop van jut als ie binnen kwam met de andere drivers. Hij sprak cebuano met men vrouw en dat zinde de andere drivers niet.

Tagalog is een beetje overheven, wel de algemene taal maar enkel voor de Manilla bewoners, van het het moment dat ze zich in de provincie begeven, verstaan ze niks meer.

Mensen uit de provincie echter begrijpen meer, dan enkel het tagolog.

CitaatDat is wat mijn vrouw beweert ... ik ga ervanuit dat zij met kennis van zaken praat]

@ phille, zij heeft de kennis en ervaring en uit men eigen gevoel is het correct.
LIVE ONCE - LIVE IT

Johan En Elvie

Citaat van: Phille op dinsdag 26 juli 2011, 16:44:29
Citaat van: pierrevanwies op dinsdag 26 juli 2011, 16:41:53
Citaat van: Phille op dinsdag 26 juli 2011, 15:15:54


Zoals in de Filipijnen die dat Tagalog spreken neerkijken op de rest (visaya bijvoorbeeld), die van manilla kijken neer op die van de provincies, enzovoort ...

Phill ,wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt ????  Of hebt u dat zelf ondervonden ????



Dat is wat mijn vrouw beweert ... ik ga ervanuit dat zij met kennis van zaken praat.

Awel ik kan dat goed geloven wij ondervinden dit ook.
Onze dozen voor Manila en Luzon worden heel goed en snel gelverd, deze voor visayas en mindanao hebben steeds vertraging omdat ze dit maar minder vinden, het zal wel goed zijn ook als het wat later aankomt?
Ik heb dit al aangekaart dat ik wil dat ze dit ook onmiddellijk verhandelen en die dozen niet nodeloos dagen lang in hun magazijn moeten laten staan maar ze zijn echt hardleers, als ik dit hier dan zeg tegen ingewijden dan krijg ik dezelfde reakties als ik hierboven lees, het is maar visayas en mindanao en dat is toch minder van belang.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Anakin

Citaat van: Digos op dinsdag 26 juli 2011, 17:09:20
@ pierewies...het is wel degelijk zo.

Discriminatie is hoger in de phils dan hier, dan klappen we nog niet over hoofddoeken.

We hadden ooit een taxidriver van Dumaguete en die sprak cebuano, die was altijd de kop van jut als ie binnen kwam met de andere drivers. Hij sprak cebuano met men vrouw en dat zinde de andere drivers niet.

Tagalog is een beetje overheven, wel de algemene taal maar enkel voor de Manilla bewoners, van het het moment dat ze zich in de provincie begeven, verstaan ze niks meer.

Mensen uit de provincie echter begrijpen meer, dan enkel het tagolog.

CitaatDat is wat mijn vrouw beweert ... ik ga ervanuit dat zij met kennis van zaken praat]

@ phille, zij heeft de kennis en ervaring en uit men eigen gevoel is het correct.

Mijn vrouw is van Bohol en spreek zowel tagalog als visaya ,ze woont al 20 jaar in manila zegt, dat meeste van laaste generatie alleen engels en tagalog spreken maar je met visaya zowat overal terecht kan.
heeft ze mij dit weekend pas verteld .