07-08-12 Manila voor de helft onder water

Gestart door PHwaarde, dinsdag 7 augustus 2012, 13:03:36

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Kan een land natuurlijk wel een jaarlijkse economische groei hebben van 10% zoals elders in een ander topic gemeld, maar droge voeten houden is daar helaas niet bij in begrepen :denk:.

josv

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag  7 augustus 2012, 13:59:43
Kan een land natuurlijk wel een jaarlijkse economische groei hebben van 10% zoals elders in een ander topic gemeld, maar droge voeten houden is daar helaas niet bij in begrepen :denk:.

Droge voeten.... och. Maar ik las in weer een ander topic dat Amice al natte billen heeft opgelopen, het mot niet gekker worden  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Dreamer1975

Marikina city zou ook redelijk hard getroffen zijn.Bij mijn vrouw hebben ze alles naar de eerste verdieping moeten verhuizen en staat het water er al goed binnen nu :(

Fail_over

Vandaag gebeld met schoonzusje in Tandang Sora. Tussen Novalices en Farview maar alleen het stroompje zou een rivier geworden zijn, verder geen meldingen van grote overstromingen in hun wijk (chanties).

Schoonouders in BiliranIsland hadden al 2 dagen zon.  :ikkeniebegrijp:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Mawibata





De schoonzus woont in ParaƱaque, en daar zouden tot nu nog geen grote problemen zijn.   :thumb:     :thumb:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

SaginBanana

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag  7 augustus 2012, 13:59:43
Kan een land natuurlijk wel een jaarlijkse economische groei hebben van 10% zoals elders in een ander topic gemeld, maar droge voeten houden is daar helaas niet bij in begrepen :denk:.

Da's allemaal onderdeel van het plan. Veel schade levert weer werkgelegenheid en economische groei op...

Fail_over

Citaat van: SaginBanana op dinsdag  7 augustus 2012, 20:13:45
Da's allemaal onderdeel van het plan. Veel schade levert weer werkgelegenheid en economische groei op...

:crazy:     :ikkeniebegrijp:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Citaat van: Mawibata op dinsdag  7 augustus 2012, 20:06:47




De schoonzus woont in ParaƱaque, en daar zouden tot nu nog geen grote problemen zijn.   :thumb:     :thumb:

Er zit toch duidelijk verschil tussen deze hoosbuien en het debacle van Ondoy n paar jaar geleden.
Bij ondoy zette men de sluizen van de dam open met als gebolg dat grote delen onder water kwamen te staan en ook brownout tot gevolg had.

Nu is het door natuurlijke regenval, waarbij ze de dam laten overstromen omdat het vol is. maar de delen die toen ook onder water stonden zijn nu nog begaanbaar en we hebben nog steeds (drink)water en licht.

Opvallend is dat het gebied waar ik woon er veel beter van af is dan toen en het water loopt ook snel weg.
Met dank(maar geen hulde) aan Mayor Lim want de werkelijke reden daarvoor is dat hij geinvesteerd heeft in 3 torenflats hier op de hoek, die nu af zijn en ja dat moet natuurlijk wel netjes zijn.

Zolang ze dus met hun poten van die dam afblijven, gaat het allemaal beter, want ook paranaque is er beter vanaf nu.

@SaginBanana
Volgens mij kost schade enkel geld, aldus om dat weer goed te maken zal er eerst weer iets verdient moeten worden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

joost



Hallo.
Ik ben op dit moment in Malabon , Manila. We kwamen eergisteravond ( 06-08-2012 ) van Bustos af en toen is de pleuris losgebroken. Des te korterbij we bij Monumento ( Manila ) kwamen des te meer water kwamen we tegen. De gigantische hoosbuien bleven maar regen aanvoeren. Gistermorgen ( 07-08-2012 ) viel de electriciteit uit in een groot gedeelte en nu ( 08-08-2012 ) om 13:15 uur hebben we weer electriciteit en zodoende kan ik jullie dit nu melden. Ik heb net tv gekeken en wat een ellende. Ik ben gistermiddag met m'n vriendin hier in Malabon rond gelopen. Hele wijken onder water. Vanmorgen was het redelijk goed weer maar op dit moment blijft de regen weer met bakken naar beneden komen.

Groeten Joost en Lourdes.