Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Op het internet is de koers onder de 51 gekomen . Er zal dus rekening moeten worden gehouden dat de koers bij pinnen e.d. rond de 49 zal uitkomen.  :negatief: Gaat wel hard zo en bij de stijgende prijzen in de Filipijnen en de verwachte afstempeling van de pensioenen wordt het gras menuutje van Creek straks nog een realiteit  :evil:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Citaat van: vvjoris op maandag 16 juli 2012, 06:06:01
en denken aan die idioten die 227 miljard euro op spaarrekeningen zetten aan 0.75 %, op een half jaar zijn ze ongeveer 12.7 miljard kwijt....
Als ik een idioot zou zijn met genoemd bedrag op een spaarrekening zou ik daar niet echt wakker van liggen.

Luc



De zwakte van de euro is uiteraard het gevolg van de schuldencrisis in Europa en het wantrouwen van de beleggers tegenover de bereidheid  van de Europese leiders om tot een eensgezinde aanpak te komen.

Het Amerikaanse financiële magazine Barron's verwacht overigens dat de euro binnenkort nog ongeveer een dollar waard zal zijn omdat de EU een grootscheeps relanceplan voor de economie zal lanceren, waardoor veel geld in omloop zal komen.

Het is van december 2002 geleden dat de euro en de dollar op gelijke hoogte stonden. Sindsdien is de euro altijd meer waard geweest dan een dollar met als hoogtepunt juli 2008 toen de euro noteerde op 1,58 dollar. In juni 2010 dook de euro tot 1,20 dollar om daarna weer te stijgen.

Sinds april vorig jaar is de Europese eenheidsmunt evenwel opnieuw in een duikvlucht gekomen door de aanhoudende heisa rond Griekenland, Ierland, Portugal, maar nu ook Spanje en Italië. Een zwakke euro kan op zich de economie en de uitvoer van de eurozone een duwtje in de rug geven. Anderzijds wordt import en dan vooral olie -dat in dollarprijzen wordt verhandeld- dan weer duurder.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/120716_euro_dollar
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Quezonboy

Volgens het nieuws heeft Nederland nu een positief handelbalans van 16,9 miljard, dat was in mei vorige jaar een negatieve handelsbalans van 16 miljard. De positieve handelsbalans komt voor een groot deel door de goedkope euro waar wij van profiteren als exporterend land. Dat een eigen munt geen magisch wondermiddel is kun je wel zien aan Groot Brittanie die heeft een eigen munt en een negatieve handelsbalans van 51,9 miljard.

PHwaarde

Italië staat ook al aan de deur te kloppen. Volgens het nieuws is namelijk ook Sicilië zo goed als failliet. Op dit Zuid-Italiaanse eiland blijken bijvoorbeeld alleen al 30000 boswachters te "werken".  :weetikniet: 1 op de 18 mensen is ambtenaar  :confused2:


PHwaarde

18-07-12 14:13uur: 1.00 EUR  = 50.9588 PHP 
Aan de flappentap waarschijnlijk ruim onder de 50 PHP

Digos


Vandaag 20-07-2012

1â,¬ = 50,62 peso bij Moneytrans.

Drie dagen geleden nog 50,77 voor een â,¬.

Gaat langzaam maar zeker omlaag.

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata




Er komt duidelijk geen einde aan.   :negatief:    :negatief:








Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

vvjoris

#528
Gisteren werd de grens overschreden...in SM Cebu City bij cash wisselen....49,66 pesos voor 1 euro....

Wisselen van cash in Colonade, Cebu City: exact 50 pesos voor 1 euro

En bij betaling met Master Card: 51,28 pesos voor 1 euro (in restaurant)

Maar afhaling aan ATM met Master Card: ook 51.28 pesos voor 1 euro, maar bank neemt 200 pesos extra, + transactiekost wegens 'foreign' ATM 3 euro....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Gaat echt goed met de euro, maar niet heus. Na de berichten over Griekenland dat ze, als het aan het IMF ligt, de geldkraan zullen dicht draaien, is het wachten op een verdere glijvlucht, met welke snelheid (lees verdere koersdaling) dat zal gaan gebeuren nog even afwachten.