naamsverandering , wanneer het beste doorvoeren?

Gestart door gammaracer, zondag 27 januari 2013, 07:08:11

Vorige topic - Volgende topic

gammaracer

hallo mensen


wanneer is het best de naamsverandering door te voeren , ik heb al begrepen dat sommige mensen problemen hadden odat ze nu met verschillend namen zitten bij de visa aanvraag , bij ééntje deden ze moeilijk in cebu daarover !

misschien nog andere meningen of ervaringen aub ? :thankyoufw5:

ladgar


gosternokke

Nou   NOOIT  ben ik niet eens mee.   Wij zijn bijna 15 jaar getrouwd ,en men vrouw heeft nu nog steeds haar eiegn achternaam in haar paspport staan.

  Op zich geen probleem,  BEHALVE   als je in Manila op de airport aankomt, en een balikbayan visum vraagd.     Dan gaan ze echt moeilijk doen want na  15 jaar huwelijk nog steeds een paspoort met je eigen achternaam hebben snappen ze echt niet.

Rich

Na het huwelijk uiteraard en als ze de marriage licence in handen heeft.
Rich de Nederbelg.

ladgar

Het kan zijn dat bij immigration ze soms moeilijk doen , wij hebben daar nog nooit problemen mee gehad voor het balikbayan visum te krijgen.
Als ze haar naam verandert in die van haar belgische ( of nederlandse ) echtgenoot zijn er echter ook ongemakken , bvb bijkomende documenten en kosten vereist voor nationaliteitsverkaring , en ook constant reakties tegen haar van wat is nu uw naam als ze met een vlaamse naam afkomt en ze duidelijk pas hier is.
Op facebook gebruiken de dames die van naam veranderd zijn hier in Belgie toch meestal enkel hun originele filipijnse naam.
En voor diegenen die denken dat als ze haar naam veranderd in die van haar echtgenoot dat ze dan onderdaniger of trouwer zijn , die hebben ijdele hoop.

ladgar

Door een naamsverandering vertraagt het verloop van de visum-aanvraag met ongeveer een maand ( kan sterk variëren).

LMBen

Na ons trouwen gelijk haar mijn achternaam laten aannemen was echt niet zoveel werk.
Denk dat zij er alleen maar profijt van heeft later als ik er niet meer ben.
Dan heeft ze doen met ned. Instancies voor nabestaande pensioen etc. denk dat het wel helpt als ze dezelfde naam heeft. Kan het verkeerd hebben natuurlijk maar zij wou het ook.
En ook de bankrekening staat op een naam
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

innka3


LMBen

Alleen de phil bank hehe zo dom is deze oude jongen niet  :lachen: van de ned bank heeft ze wel de pin maar geen pas  :confused2:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Cosyns Guy

Citaat van: innka3 op zondag 27 januari 2013, 12:15:33
Citaat van: Benincebu op zondag 27 januari 2013, 10:28:24
.
En ook de bankrekening staat op een naam
tja,das misschien niet zo slim  :biggrinn:
Wat is het nut dan om te huwen als je je eigen vrouw geen toegang geeft tot je bankrekening ?
Eigenlijk betekend dat zoveel als ik vertrouw haar niet.
Mijn vrouw heeft een Elektron Visa bankkaart en tot heden heeft ze de kaart nog nooit gebruikt.
Daarbij als er ooit iets mocht gebeuren met mij heb ik haar gezegd dat de bankrekening leeghalen het eerste is wat ze moet doen.  :biggrinn:

innka3

Citaat van: Cosyns Guy op zondag 27 januari 2013, 20:14:08

Wat is het nut dan om te huwen als je je eigen vrouw geen toegang geeft tot je bankrekening ?

Daarbij als er ooit iets mocht gebeuren met mij heb ik haar gezegd dat de bankrekening leeghalen het eerste is wat ze moet doen.  :biggrinn:
eeh,eerdere ervaring  :hoedjeaf:
ja dat deed ex bij mij,alleen had ik er niet om gevraagd  :floet:

Luc

Citaat van: innka3 op zondag 27 januari 2013, 22:19:14
Citaat van: Cosyns Guy op zondag 27 januari 2013, 20:14:08

Wat is het nut dan om te huwen als je je eigen vrouw geen toegang geeft tot je bankrekening ?

Daarbij als er ooit iets mocht gebeuren met mij heb ik haar gezegd dat de bankrekening leeghalen het eerste is wat ze moet doen.  :biggrinn:
eeh,eerdere ervaring  :hoedjeaf:
ja dat deed ex bij mij,alleen had ik er niet om gevraagd  :floet:

voorzichtigheid is de moeder der wijsheid  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.