Kijken ze alleen maar inkomen of ook naar vermogen?

Gestart door Quezonboy, dinsdag 4 december 2012, 16:21:15

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Hoi

Ik wil mijn vriendin naar Nederland laten overkomen in eerste instantie op een toeristenvisum, helaas ben ik zelf nog steeds werkloos, zoals je weet moet je minimum een minimumsalaris verdienen met een jaarcontract om garant te staan voor iemand.
Mijn moeder ontvangt een AOW van 650 euro zoook mijn vader maar die woont sinds januari in een verpleegtehuis, veel te weinig natuurlijk, maar ze bezit verder een huis en 2 vakantiehuisjes die ze verhuurt, verder zit ze in maatschap met mijn broer daarvoor natuurlijk met mijn vader. Zou dat voldoende zijn om garant te staan voor mijn Filipijnse vriendin? Of help alleen veel geld naar toe te sturen?

Fail_over

Citaat van: Quezonboy op dinsdag  4 december 2012, 16:21:15
Zou dat voldoende zijn om garant te staan voor mijn Filipijnse vriendin?

Je zou het voor kunnen leggen aan de IND, maar ik vrees dat er toch echt een maandelijks inkomen van jou vereist is, met een contract van minimaal 1 jaar. Of je moet een x bedrag aan euries stortten op haar rekening zodat zij kan aantonen over eigen kapitaal te beschikken.

Ik ken er die het zo gedaan hebben.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bloem

antwoord is heel simpel...  NEE

wie haar uitnodigt moet meer dan 30% dan het minimum loon verdienen.


zelfs met geld op haar rekening (Ze moet rekening overzichten van de laatste 3 maanden overleggen) moet ze nog steeds een huis op haar naam bezitten, en/of voldoen aan alle voorwaarden.


weinig kans als werkloze, een ''vriendin'' uit te nodigen.....

antzan

Officieel moet je GARANT staan voor haar ,
als ze hier komt  en ze gaat weg bij je [ dat gebeurt ook ]
moet je 2 jaar alles betalen , bvb uitkeringen of dergelijke .
Dat kan aardig oplopen .
Zelf ben ik al 28 jaar getrouwd , maar bvb familie hier laten komen
kan veel geld kosten .
Ook bij onze kennissen zijn er die "  op de koffie zijn gekomen "
soms meteen ,maar ook pas na een hele tijd .
antzan
Foodmaster

Quezonboy

#4
Je hoeft dus maar 30 % van het minimumloon te verdienen dan ken ik er wel genoeg, het is slechts voor een visa van een kort verblijf? Aan de overige eisen van het kort verblijf voldoet ze volgens mij wel.

vvjoris

Citaat van: Quezonboy op woensdag  5 december 2012, 09:19:37
Je hoeft dus maar 30 % van het minimumloon te verdienen dan ken ik er wel genoeg, het is slechts voor een visa van een kort verblijf? Aan de overige eisen van het kort verblijf voldoet ze volgens mij wel.

30 % MEER dan het minimumloon! In België is het geloof ik een â,¬ 1250 netto dat je moet hebben, anders gaat het gewoon niet.

:belgiesmiley: :Het is voor elk soort visum waar een garant-stelling voor gevraagd wordt.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Quezonboy

#6
Nee volgens hoef je alleen maar het minimumloon te verdienen maar daar heb ik niks aan.
Moet dat geld worden gestort op een bankrekening 3 maanden lang of kan het worden gestuurd? Oftewel moet er een bankrekening worden gemaakt?
Mijn vriendin heeft wel al de afschriften van het geld dat ik heb gestuurd bewaard.

vvjoris

In BE moet je uw inkomen bewijzen (loonfiches of laatste belastingaanslag)
Ik heb een garantstelling voor Janice, maar ik ga liever zelf naar daar, mooier weer....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Quezonboy

Citaat van: vvjoris op woensdag  5 december 2012, 12:38:38
In BE moet je uw inkomen bewijzen (loonfiches of laatste belastingaanslag)
Ik heb een garantstelling voor Janice, maar ik ga liever zelf naar daar, mooier weer....
Hmmm :denk:... Al vandaag het nieuws gezien?

vvjoris

Citaat van: Quezonboy op woensdag  5 december 2012, 12:55:29
Citaat van: vvjoris op woensdag  5 december 2012, 12:38:38
In BE moet je uw inkomen bewijzen (loonfiches of laatste belastingaanslag)
Ik heb een garantstelling voor Janice, maar ik ga liever zelf naar daar, mooier weer....
Hmmm :denk:... Al vandaag het nieuws gezien?
Nee, ik kijk pas om 19u, wel naar  :belgiesmiley: nieuws...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.