Etiquette for Expats, Tourists and Other Visitors to the Philippines

Gestart door yepyep, woensdag 3 augustus 2011, 03:59:21

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Welcome to the Philippines! You've probably noticed that Filipinos are friendly, accommodating, and nice all around. For starters we are always smiling. It is not true that we are always smiling, but it is likely we do it more than your people. This is because it is so much more pleasant than frowning or scowling.

And people generally look better when they're smiling, no? Here in Manila there is so much aggravation to put up with. It's sweltering even when it's rainy, the traffic is horrendous, it's noisy and poverty is widespread. Smiling is the last thing one feels like doing under these circumstances. If you think about it, smiling in these conditions is a form of protest. It is a way of rising above the situation. It is not, as you might think, a vapid reflex.

Your people probably have a lot more to smile about than we do. They should smile more, it would make them look younger.

Right now we're smiling at you because we are curious as to what you, a foreigner, are doing in our country. Are you a corporate executive, a chef, a diplomat? A retired soldier fetching your fiancée whom you met online, or a Brazilian model? A Peace Corps volunteer or an NGO worker? A tourist drawn by our famous beaches, or just looking to get laid? Filipino curiosity is insatiable. We have to be in the know. We don't even have to do anything with the knowledge, we just have to know.

No doubt you have been told that we pride ourselves on our hospitality. Our hospitality is not a PR thing; it is genuine. We are glad that you've come all the way here–we like having guests. You are someone new to talk about.  Entertaining others entertains us. And since you've taken the trouble to come all this way, we figured the least we could do is prepare this basic guide to help you get acclimatized.

1. Our beaches are renowned the world over for their powdery white sands, brilliant sunshine, and the spectacular biodiversity in the water. Beaches, as far as we know, are on the seashore. When you are more than ten kilometers from the sea, say, in the shopping and office complexes of Makati and Mandaluyong, don't feel compelled to dress for the beach.

We assure you that we natives won't feel ill at ease if you don't wear your loosest tank top, ratty board shorts and crumbling flip-flips while walking around the mall. Don't dress down on our behalf; we do like to dress up. We think it is a way of showing respect not just for the occasion and the setting, but for yourself.

2. It is hot and humid in Manila so we sweat a lot. In order to stay cool and refreshed we take baths or showers every day, if not two or three times a day. If those of us who were born and raised here find it hot, it must be positively infernal for those of you from America, Europe, Australia-NZ and the temperate zone!

You must shower every day, if not several times a day. For maximum refreshment we recommend generous applications of soap, shampoo, and antiperspirants. Just dousing yourself in cologne is not enough to cool you down. Take a shower every day, you'll feel so much better.

We insist.

3. The Philippines is a former colony of the United States, and English is taught in our schools. We watch Hollywood movies and American television programs, sing popular songs in English, and visit websites in English. Plus millions of us have relatives in English-speaking countries, and we are the world number one in voice-based call centers.

So there is no need to express profound surprise when we speak to you in English. Please don't tell us, "But your English is so good!" Yes, we have English. And indoor plumbing, electricity and wi-fi, and we don't actually live in that treehouse, it's decorative.

4. From childhood we have been trained to do things for each other. We do this without thinking–our programming is so thorough. For instance if the friend of a friend is looking for a particular type of bread that is not available in stores, and we know someone who lives near a baker who produces that bread and sells it at an organic market, we will obtain that bread for the one who's looking. It's no big deal, it's the way we were brought up. We are not currying favor, we are not sucking up, we are just being helpful. It's our culture.

So if we go out of our way for you, it's not because we think you are the Big Kahuna or because we want something from you or we think you are wonderful. We do it because we were brought up to be caring and considerate, and it is considered selfish and unfriendly for us not to do it. Plus if our mothers find out that we did not help when we could have, we'll never hear the end of it. If you are suspicious about accepting our generosity, know that we're really doing it for ourselves. It is not a sign of weakness; it is one of our strengths.

5. If you consider the Philippines a shithole cesspit backwater, please do not feel compelled to grace us with your presence. Certainly we will miss the pleasure of your company, but we will manage somehow. We were born here and have lived here all our lives; this is our home. We presume your homeland is not a shithole cesspit backwater, so we are mystified as to why you would choose to be here when you could be there.  Surely someone of your magnificent qualities and impressive qualifications would be appreciated and rewarded in your own country?

6. It is true that lots of Filipina women prefer foreigners over their own countrymen. For some it is a matter of true love triumphing over ethnic and cultural differences. For others it is a matter of economic necessity. It may be useful to remember this when you are swarmed in red-light districts by exotic women cooing at your manliness. We are bound by very strong family ties–children are duty-bound to give financial support not just to their parents but to entire villages of relatives.

7. Your dollar/pound/euro/other foreign currency goes a long way in the Philippines, allowing you to enjoy a higher standard of living than what you would have back home. You can afford a lifestyle that is luxurious compared to the average Filipino's. We hope you will not confuse the foreign exchange rate with personal merit. Unfortunately the Philippines is not a meritocracy. 

Bron : http://www.interaksyon.com/article/9881/jessica-zafra-etiquette-for-expats-tourists-and-other-visitors-to-the-philippines

JFK

Die dame doet m.i. haar land hiermee geen echte dienst.
Als je dit leest als geplande expat, tourist .... dan moet je wel echt meer zin krijgen om naar dit land te gaan met die fantastische cultuur.  :ikkeniebegrijp:
Men mag terecht op vele goede dingen wijzen maar dan NIET op een zo subjectieve manier.
Ik zou over Nederland bv zeker niet zo'n eenzijdig stuk maken al moet ik bekennen dat ik na 5 jaar hier op de Philippijnen te wonen toch een aantal dingen in NL meer ben gaan waarderen dan ik tevoren deed (c.q. me voorheen niet realiseerde).
En waarom ? Omdat ik in die 5 jaren ook de vele voor ons minder aangename kanten van de Philippijnen heb ervaren.
Een kwestie van voor- en nadelen afwegen.
Ik vergeet gelukkig de vele nadelen van NL niet ......anders zou ik waarschijnlijk snel retour-plannen maken.
Madame Jessica is waarschijnlijk nooit langere tijd van huis geweest (Amerika, Europa, Australie...) en heeft dus moeite te relativeren over diverse aspekten van haar eigen cultuur.
Ik denk dat de meerderheid van de in het buitenland wonende Filipina's en Filipino's niet staan te dringen om weer in hun land van oorsprong blijvend te gaan wonen.
JFKJFK

Amice

Op ieder punt is uiteraard weer antwoord te geven maar ik zal me tot 1 beperken.

CitaatYou must shower every day, if not several times a day. For maximum refreshment we recommend generous applications of soap, shampoo, and antiperspirants. Just dousing yourself in cologne is not enough to cool you down. Take a shower every day, you'll feel so much better.

We insist.

Laat ik het bij eigen ervaring houden met de wetenschap dat veel vooral jongere meiden zich soms dagen niet wassen in de province. Nog te zwijgen van de besmettelijkheid in het genoemde red light district.
Het zal wel haar eigen ervaring zijn met meerdere mannen om tot de conclusie te komen dat westerse mannen zich wellicht niet dagelijks wassen. Dit fenoneem is mij iig vreemd en weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat hygiene in het westen beter is dan in de filippijnen. Wij hebben in ieder geval geen last van sore eyes door de troep op straat omdat filipino's in het openbaar pissen en willekeurig waar op  de grond spugen.

Zo ongediciplineerd als ze zelf zijn wensen ze dat de buitenlanders juist het tegenovergestelde zijn. Daar staat dan nog tegenover dat de meeste toch de voorkeur geven aan n filipino als partner.Zeker als haar eerste.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Op basis van mijn persoonlijke ervaringen en indrukken opgedaan tijdens mijn aanwezigheid in de Filipijnen kan ik niet anders zeggen dat dit artikel helaas de door de gemiddelde Filipino gangbare manier van denken weerspiegelt.


En dit vind ik een giller van formaat ... "children are duty-bound to give financial support not just to their parents but to entire villages of relatives" ... het hele dorp financieel steunen  :lachen:




opinie

Citaat van: Phille op donderdag  4 augustus 2011, 07:53:22
En dit vind ik een giller van formaat ... "children are duty-bound to give financial support not just to their parents but to entire villages of relatives" ... het hele dorp financieel steunen  :lachen:

entire villages of relatives  :denk: eerder inteelt.

Citaat van: yepyep op woensdag  3 augustus 2011, 03:59:21
Unfortunately the Philippines is not a meritocracy.

Zo ze weten wat een meritocratie[nb]Meritocratie (vrij vertaald: geregeerd door degenen die het verdienen) is een maatschappijmodel waarin de sociaal-economische positie van elk individu is gebaseerd op zijn of haar verdiensten (merites). Hierbij gaat het dus niet direct om de aanleg die men heeft, maar wat men met die aanleg doet. Andere factoren, zoals afkomst, grond- of geldbezit, ras en geslacht mogen er (in principe) geen rol bij spelen.

Naast deze veelgebruikte sociale betekenis, heeft meritocratie ook een politieke inslag. Een meritocratie als bestuursvorm impliceert een politieke elite die aan de macht is op basis van de som van individuele verdiensten. Deze verdiensten worden veelal ontleed in indicatoren als capaciteiten, politieke ervaring en diploma's. In deze visie staat een meritocratie als antipode van een aristocratie.[/nb] is?

Factoren als afkomst, grond- of geldbezit spelen een grote rol in politiek en machtstructuren.

Het is eerder een plutocratie[nb]Een plutocratie is een bestuursvorm waarin geld ervoor zorgt dat de macht en de wetten door een groep kunnen worden bepaald. De naam is een samenstelling van de Griekse woorden πλοÏ...Ï,,οÏ, (rijkdom) en κραÏ,,ειν (regeren, de macht hebben).[/nb] maar dat paste niet in het zinnetje.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Citaat van: Amice op donderdag  4 augustus 2011, 06:17:54
Op ieder punt is uiteraard weer antwoord te geven maar ik zal me tot 1 beperken.

CitaatYou must shower every day, if not several times a day. For maximum refreshment we recommend generous applications of soap, shampoo, and antiperspirants. Just dousing yourself in cologne is not enough to cool you down. Take a shower every day, you'll feel so much better.

We insist.

Laat ik het bij eigen ervaring houden met de wetenschap dat veel vooral jongere meiden zich soms dagen niet wassen in de province. Nog te zwijgen van de besmettelijkheid in het genoemde red light district.
Het zal wel haar eigen ervaring zijn met meerdere mannen om tot de conclusie te komen dat westerse mannen zich wellicht niet dagelijks wassen. Dit fenoneem is mij iig vreemd en weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat hygiene in het westen beter is dan in de filippijnen. Wij hebben in ieder geval geen last van sore eyes door de troep op straat omdat filipino's in het openbaar pissen en willekeurig waar op  de grond spugen.

Zo ongediciplineerd als ze zelf zijn wensen ze dat de buitenlanders juist het tegenovergestelde zijn. Daar staat dan nog tegenover dat de meeste toch de voorkeur geven aan n filipino als partner.Zeker als haar eerste.

Een zakdoek is ook niet nodig op straat. Een vinger tegen je neusgat en goed blazen. Laat al die snot maar vliegen.

Een broek dient daarna om je handen aan af te vegen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pieter-Jan


boldy



Een zakdoek is ook niet nodig op straat. Een vinger tegen je neusgat en goed blazen. Laat al die snot maar vliegen.

Een broek dient daarna om je handen aan af te vegen.
[/quote]

nou dan pas ik daar goed thuis want een zakdoek gebruik ik ook niet  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

kristof19

Citaat van: Amice op donderdag  4 augustus 2011, 06:17:54
Op ieder punt is uiteraard weer antwoord te geven maar ik zal me tot 1 beperken.

CitaatYou must shower every day, if not several times a day. For maximum refreshment we recommend generous applications of soap, shampoo, and antiperspirants. Just dousing yourself in cologne is not enough to cool you down. Take a shower every day, you'll feel so much better.

We insist.

Laat ik het bij eigen ervaring houden met de wetenschap dat veel vooral jongere meiden zich soms dagen niet wassen in de province. Nog te zwijgen van de besmettelijkheid in het genoemde red light district.
Het zal wel haar eigen ervaring zijn met meerdere mannen om tot de conclusie te komen dat westerse mannen zich wellicht niet dagelijks wassen. Dit fenoneem is mij iig vreemd en weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat hygiene in het westen beter is dan in de filippijnen. Wij hebben in ieder geval geen last van sore eyes door de troep op straat omdat filipino's in het openbaar pissen en willekeurig waar op  de grond spugen.

Zo ongediciplineerd als ze zelf zijn wensen ze dat de buitenlanders juist het tegenovergestelde zijn. Daar staat dan nog tegenover dat de meeste toch de voorkeur geven aan n filipino als partner.Zeker als haar eerste.

En ik ben ervan overtuigd dat aziaten veel hygiënischer zijn dan de blanken. Heel vele mannen/vrouwen douchen zich dagenlang niet in Belgie terwijl ze wel de mogelijkheid hebben om een bad of douche thuis te nemen. Aziaten die deze voorzieningen niet hebben kunnen zich natuurlijk niet iedere dag wassen maar diegenen die het wel hebben maken er ook gebruik van in tegenstelling tot vele westerlingen.
Ook de toiletgebruiken in Azie vind ik veel hygiënischer. (nl. o.a. het wassen/spoelen van de flamouche met water na het urineren  :applaus:) :lachen:

En met de rest wat deze aangename dame schrijft ben ik het niet zo eens. ( waarschijnlijk heeft ze in het verleden een verkeerd vriendje gehad zodat ze nu dient te veralgemenen - de frustratie druipt eraf).

Phille

CitaatEn ik ben ervan overtuigd dat aziaten veel hygiënischer zijn dan de blanken. Heel vele mannen/vrouwen douchen zich dagenlang niet in Belgie terwijl ze wel de mogelijkheid hebben om een bad of douche thuis te nemen. Aziaten die deze voorzieningen niet hebben kunnen zich natuurlijk niet iedere dag wassen maar diegenen die het wel hebben maken er ook gebruik van in tegenstelling tot vele westerlingen.
Ook de toiletgebruiken in Azie vind ik veel hygiënischer. (nl. o.a. het wassen/spoelen van de flamouche met water na het urineren  applaus) lachen

@ Kristof, alleen maar 5 sterren hotels bezocht misschien?  :weetikniet:

Pieter-Jan

Nee Phille dit klopt wel degelijk. Op vlak van lichaamshygiene ligt de lat hier wel iets hoger. Ik moet toegeven dat ik ook niet elke dag 2x een bad neem. Hier wordt dit over het algemeen wel gedaan. In belgie zijn er inderdaad mensen die zich 1x per week wassen, bvb elke zaterdag. Dit komt nog uit onze cultuur. Het is in belgie zo warm niet en vroeger hadden de mensen geen bad. Een zinken kuip en daarin werd de hele familie gewassen. Nu nemen de meesten wel dagelijks een bad. Hier op de filippijnen nemen alle mensen dagelijks 1 of 2 douches. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar die zijn schaarst. Ik heb bvb hier op de bus nog nooit naast een mens gezeten die letterlijk zit te stinken. In belgie kom je wel regelmatig iemand tegen met een geurtje. Ik denk dat dit ook met hun cultuur te maken heeft. Als je u hier een week niet wast dan vang je zeker 1 of ander huidziekte of infectie.
Op vlak van algemene hygiene ligt de lat dan weer hoger in belgie en nederland. Onze huizen zijn netter, wij koken netter... Op de straten is het netter. Wij snuiten ons neus niet op de grond. Onze markten zijn proper. Voor de rest verkoopt ze in dit artikel een hoop larie. De meeste filipijnen (die het land nog niet uit geweest zijn) geloven niet veel van andere culturen. Hun cultuur is de beste, zij doen alles best. Als je hen bvb in de constructie een techniek wil aanleren moet er er de ganse dag blijven naast staan of ze doen het terug op hun eigen middeleeuwse manier want dit doen ze al honderden jaren zo en dit is het beste. uiteindelijk geloven ze dat dan wel maar het duurt gewoon enkele dagen.
@opinie, een plutocratie is het zeker. Wat me wel opvalt is dat ze witneuzen altijd gaan lastig vallen met dit en dat probleem maar rijke (hele rijke) Filipijnen worden met rust gelaten. Ze zijn bang van de .45 die zich meestal in hun broek bevindt en de rijken hebben hier meestal ook naast hun illegale business, export bedrijf een functie als mayor, congresslid of iets anders. Vele zaken zijn hier zo absuurd als ze groot zijn. Ik ben hier maar iets meer dan 3 jaar en ik zou een boek kunnen schrijven. Als je hier een maandje of langer op reis komt leer je veel maar de cultuur leer je niet kennen. Dat besef komt maar na meer dan een jaar. Ik denk dat mensen zoals bananacreek, die hier al 30 jaar wonen hier al een en ander meegemaakt hebben. Het is nog een gedacht, een boek schrijven...

Pieter-Jan

Citaat van: Amice op donderdag  4 augustus 2011, 06:17:54
Op ieder punt is uiteraard weer antwoord te geven maar ik zal me tot 1 beperken.

CitaatYou must shower every day, if not several times a day. For maximum refreshment we recommend generous applications of soap, shampoo, and antiperspirants. Just dousing yourself in cologne is not enough to cool you down. Take a shower every day, you'll feel so much better.

We insist.

Laat ik het bij eigen ervaring houden met de wetenschap dat veel vooral jongere meiden zich soms dagen niet wassen in de province. Nog te zwijgen van de besmettelijkheid in het genoemde red light district.
Het zal wel haar eigen ervaring zijn met meerdere mannen om tot de conclusie te komen dat westerse mannen zich wellicht niet dagelijks wassen. Dit fenoneem is mij iig vreemd en weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat hygiene in het westen beter is dan in de filippijnen. Wij hebben in ieder geval geen last van sore eyes door de troep op straat omdat filipino's in het openbaar pissen en willekeurig waar op  de grond spugen.

Zo ongediciplineerd als ze zelf zijn wensen ze dat de buitenlanders juist het tegenovergestelde zijn. Daar staat dan nog tegenover dat de meeste toch de voorkeur geven aan n filipino als partner.Zeker als haar eerste.

Naar welke province ben jij dan geweest Amice? Ik ben dat hier nog niet tegengekomen hoor. Zit hier nochtans in het uiterste zuiden. Veel verder kan ik niet kruipen.

Op vlak van dicipline. 100%gelijk. Dat woord bestaat voor hen niet. Op geen enkel vlak. Wij moeten dan wel perfect zijn :happy2:


Amice

#12
Neuva ecij, iloilo,cebu , manila. Ga waar je wil ik weet zeker dat je het tegen zal komen. Kijk maar eens naar de foto's van Bananacreek, waar n jong gewoon op straat pist(is alweer n tijdje geleden dat hij dat plaatste)

Vanmorgen nog stond n buurman tegen de poort te zeiken ondanks dat ze n CR in huis hebben en dat is niet de eerste keer en vreemd genoeg is dit ook n ander filippijns gezin die er nu woont maar de habit blijft hetzelfde.Die poort moet een of andere aantrekkingskracht hebben bij filipino's.
Dan nog even dit: Loop 'smorgens rond 9 uur langs harrison plaza aan de adriaticozijde en je weet niet wat je ruikt. Tegen die tijd komt er ook iedere dag n knaap om de hoeken en pilaren te besprenkelen met n sopwatertje,zodat de zeikgeur weer voor n dag is verdwenen, iedereen pist daar maar wat aan.

Dat dacht wijlen gerard vos ook te doen als buitenlander maar kreeg meteen n bekeuring wegens wildplassen, dat is enkel toegestaan voor filipino's blijkt wel.
Ik kom nog wel eens ergens hier en zo kwam ik ook n yaya tegen van 15 jaar die zich 3 dagen niet gewassen had, verleden week was dat nog en wat ik eerder neerpende was n geval van een zelfde dalakita uit neuva ecija.

Je zou ze de kost overigens niet willen geven die met n worminfectie o.id. rondlopen in de province, nog te zwijgen van de vlooien die eigenlijk nooit echt bestreden worden binnen n gezin.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

CitaatIk heb bvb hier op de bus nog nooit naast een mens gezeten die letterlijk zit te stinken.

@Pieter-Jan, ik weet dat jij er woont en dus uit veel meer ervaring kan spreken; ik ben er nog maar een keer of 7 geweest en toch heb ik een andere indruk wat de hygiëne betreft. Ik heb vaak een bus genomen, bijvoorbeeld Manila - Batangas, of in Mindanao (CDO - Balingasag) en het is mij elke keer weer opgevallen dat veel mensen niet fris ruiken, ofwel werkt mijn reukorgaan misschien te goed. Ik ben de tel al kwijt van het aantal taxi's waar ik niet in ben gaan zitten wegens de stank, en van de taxi en van de taxi chauffeur. En in de Jeepney's stap ik al helemaal niet in, als men op elkaar gepropt zit dan valt het nog meer op. Dan gaan we het nog niet hebben over de toestand van alles waar men eten in maakt, bijvoorbeeld BBQ's, of kijk eens naar de plaatselijke markten; ik weiger daar iets te kopen. Er heersen heel andere normen wat hygiëne betreft Pieter-Jan, dat is althans de indruk die ik heb. Maar ik herhaal mezelf even, ik spreek alleen maar uit ervaring van een aantal bezoeken, ik woon er niet.

klusser

Citaat van: Pieter-Jan op donderdag 18 augustus 2011, 01:18:17
Wij snuiten ons neus niet op de grond.

Hahaha PJ, heb je al eens gezien hoe ze je aankijken als je je sneus snuit in een zakdoek die je vol snot terug in je broekzak propt ?  :lachen:

bananacreek

#15
Wat gaan we nou krijgen?????? :negatief:

Jow-jow-jo??? Katten????? :negatief:

Kijk wij nemen twee maal per dag een heerlijk verfrissend bad met Johnson Babysoap en Rejoice shampoo en conditioner!!!!!! :jajaja: :jajaja: :jajaja:
























Gisteren een nieuwe onderbroek van de Klootzak gekregen :thumb: :thumb: :happy: :happy:


Vandaag was er geen water zoals gewoonlijk en daar moeten jullie mij niet voor aankijken, en ik ben een Amerikaans staatsburger en ik heb mijn rechten :jajaja: :jajaja:


Wij nemen elke dag twee keer een bad in het zand :lachen: :lachen: :lachen:


Ook wij de borecats nemen een bad elke dag en zelfs in de hotelkamer als we klaar zijn met onze blanke klanten :thumb: :thumb:


Zes keer per dag :floet: :floet:


Minstens achtien keer per dag :jajaja: :jajaja: :jajaja:


Soms één keer, soms twee keer per dag :thumb: :thumb: :happy:


twee keer per dag


Net een bad genomen een uurtje geleden voordat ik naar het werk ging, maar mijn shampoo is op en de Klootzak gaf me alleen maar 5 pesos voor deze foto :negatief: :negatief: :negatief:


Twee keer in 30 jaar, en Joo (tweede van rechts) heeft een leesbril nodig :floet: :floet: :ontopic: :ontopic:


Als ik wakker wordt dan neem ik een douche voordat ik naar werk ga zoeken :jajaja: :jajaja:


Als wij klaar zijn met Junior dan neemt hij ook een bad met speciale vlooienshampoo :lachen:


Wij ook :lachen:


Zelfs nadat ik vermoord werd heb ik ook een bad gekregen :jajaja:


Als je hier achter hebt gereden dan heb je ook wel een bad nodig :jajaja: :lachen:


Ik ook elke dag twee keer :applaus: :applaus: :applaus:


Deze Klootzak maakt altijd tussen zijn tenen schoon als hij met andere mensen eet :crazy: :crazy: :crazy: :denk:


Elke dag


Drie keer per week


Twee keer per jaar


Kijk, ik heb een excuse, want ik ben net circumsized :negatief: :negatief: :negatief:


Een bad nemen???/Wat is dat :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Every day Joe  :lachen: :lachen:


Twee keer per dag


Ugma na lang :jajaja:


Elke dag


Samen met de Klootzak onder de douche :thumb: :thumb: :thumb:


Als mijn broek klaar is dan neem ik een bad in zee :applaus: :applaus: :happy: :biggrinn:


Ik zal er over nadenken :jajaja: :jajaja: :floet:


Ok, ik heb een besluit genomen :jajaja: :jajaja: Na twintig peukjes ga ik een douche nemen :atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:


Geef me een uur of zo ok????


Ik zei alleen maar: "HANG DIE HANDOEK BUITEN OP OM TE DROGEN KLOOTZAK"  :moord: :moord: :moord:


Hij beloofde me voor dat we trouwden dat hij elke dag een bad zou nemen


Als ik klaar ben dan gebruik ik een bidet :lachen: :jajaja:


Wij nemen nooit een bad samen want we zijn niet getrouwd :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:





bananacreek

#16
Vervolg: twee keer per dag een bad nemen? :weetikniet:
Ik heb gisteren een bad in zee genomen :thumb: :thumb:


Natuurlijk neem ik elke dag een bad na zoveel dansen en uitlaatgassen :jajaja: :jajaja:


Ik denk dat ik straks ook maar een bad ga nemen????????


Ja, nou ja, nou je het daar toch over hebt....tsja...tsa..... toch wel minstens één keer per dag :thumb: :thumb:


Zeker weten 7 x per week


De man die zijn wijnglas en servetten en zijn bord op straat gooide en toen niet wilde betalen: "I will take bad in jail, if there is any water????????????"


Morgenochtend na lang :jajaja: :jajaja:


Volgende week misschien?


Ook elke dag, want dat moet toch wel in ons vak :thumb: :thumb: :applaus:


Hoop dat ik ook een bad kan nemen in het ziekenhuis misschien :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:


Ok, net een bad genomen en nu even rustig aan doen :lachen:


Na de lunch in het Bethelhotel neem ik een bad :thumb: :thumb: :happy:


Onze haren zijn nog nat :lachen: :lachen: :thumb:


Geef me een half uur ok?


Morgenochtend ben ik de eerste :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Ik zit even te wachten op de Klootzak :lachen: :lachen: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Twee keer per jaar is genoeg? :crazy: :crazy: :crazy:





boomerang

Is het jullie eigenlijk wel bekend dat vissen sex hebben in water ???  Water waar wat wij gebruiken voor een bad !!! Of soms zelfs drinken.....
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

kristof19

#18
Citaat van: kristof19 op donderdag 18 augustus 2011, 21:48:32
Citaat van: Phille op woensdag 17 augustus 2011, 22:52:06


@ Kristof, alleen maar 5 sterren hotels bezocht misschien?  :weetikniet:

Wel, eerlijk gezegd vindt ik die 5-sterren hotels wat te minnetjes voor mij. Ik prefereer wat meer luxe. Met al die jan modaals die dit tegenwoordig ook kunnen bekostigen.

Hier was ik op een exclusieve locatie aanwezig met butler en prive-pool van 200 vierkante meter. Ik moest zelfs de moeite niet doen om mij naar het restaurant  te begeven. De maaltijden werden bereid door mijn persoonlijke butler vlakbij mijn slaapplaats en waar ik het ook maar wilde. Water werd voor mij gehaald en overal door mijn butler meegebracht en mij aangeboden.





Aja Phille, Ik moet toegeven dat ik ook enkele dagen verbleven heb in de 5-sterren hotels in Balingasag waar uw vrouwtje van afkomstig is. Dit was wanneer ik mijn vriendin haar familie bezochtte
:thumb:

Budgie

Citaat van: boomerang op donderdag 18 augustus 2011, 15:09:24
Is het jullie eigenlijk wel bekend dat vissen sex hebben in water ???  Water waar wat wij gebruiken voor een bad !!! Of soms zelfs drinken.....

Zal het je nog erger vertellen Het water wat wij in Nederland drinken en voor het baden gebruiken komt meestal uit de Rijn Het open riool van Duitsland en alle vuiligheid van de industrie komt ook bij Lobith ons land binnen Dat maken wij een beetje schoon en komt dan hier uit de kraan gemengd met wat grondwater

Maar wat betreft hygiene is het op de Filipijnen net zo als hier De meeste zijn wel schoon op hun lichaam maar af en toe kom je een viespeuk tegen Wat betreft de hygiene op straat is het hier een stuk beter als daar maar vergis je niet want in de uitgaanscentra pist men als het donker is ook overal
Heb jaren vlakbij een busopstap van de disco gewoond en daar gebruikte ik altijd smorgens een gieter  bleekwater voor de geur Totdat de politie het een keer te erg werd na veel gejank van de buurt en ze bonnen gingen schrijven Toen was het zo over.   
Dat het hier veel schoner is komt denk ik door de opvoeding en het feit dat je je rommel meestal wel ergens in kan gooien En dat is daar niet want daar word alles wat los en vastzit vaak gestolen of simpel meegenomen En kinderen worden daar meestal groot gemaakt maar niet opgevoed

Een mooi voorbeeld van dat wij hier gewoon alles laten staan van iemand anders vind ik elke keer als ik met asawa wandel Zij snapt niet dat je van alles in je voortuin heb staan aan prularia en dat niet gestolen word En als we samen door het bos wandelen vind ze het nog steeds vreemd dat alle takken en zelfs hele stammen daar gewoon liggen en door niemand worden meegenomen (Its a pitty all that firewood nobody use it) Onze zorg voor dieren en de natuur waardeert ze erg maar kan nog steeds niet geheel begrijpen dat we dat doen
Getting older beats the alternative -dying young

Hansy

Citaat van: Amice op donderdag 18 augustus 2011, 05:12:46

Vanmorgen nog stond n buurman tegen de poort te zeiken ondanks dat ze n CR in huis hebben e

Wat betekent CR?

Wellicht handig dit lijstje aan te vullen?
http://www.acronymfinder.com/CR.html

Tinulang_Manok

Citaat van: Hansy op vrijdag 19 augustus 2011, 00:40:10
Citaat van: Amice op donderdag 18 augustus 2011, 05:12:46

Vanmorgen nog stond n buurman tegen de poort te zeiken ondanks dat ze n CR in huis hebben e

Wat betekent CR?

Wellicht handig dit lijstje aan te vullen?
http://www.acronymfinder.com/CR.html
CR=Comfort Room=Toilet
Hoewel in menige CR op de Filippijnen weinig Comfort te vinden is
Amare et sapere vix deo conceditur

Hansy

Citaat van: Tinulang_Manok op vrijdag 19 augustus 2011, 00:58:51
Citaat van: Hansy op vrijdag 19 augustus 2011, 00:40:10
Citaat van: Amice op donderdag 18 augustus 2011, 05:12:46

Vanmorgen nog stond n buurman tegen de poort te zeiken ondanks dat ze n CR in huis hebben e

Wat betekent CR?

Wellicht handig dit lijstje aan te vullen?
http://www.acronymfinder.com/CR.html
CR=Comfort Room=Toilet
Hoewel in menige CR op de Filippijnen weinig Comfort te vinden is

Ik had natuurlijk al enig idee uit de kontekst, dat het toilet moest zijn, ik kon echter de letters CR niet plaatsen, waarvoor :thankyoufw5:

Amice

Citaat van: Budgie op donderdag 18 augustus 2011, 23:00:53
Citaat van: boomerang op donderdag 18 augustus 2011, 15:09:24
Is het jullie eigenlijk wel bekend dat vissen sex hebben in water ???  Water waar wat wij gebruiken voor een bad !!! Of soms zelfs drinken.....

Zal het je nog erger vertellen Het water wat wij in Nederland drinken en voor het baden gebruiken komt meestal uit de Rijn Het open riool van Duitsland en alle vuiligheid van de industrie komt ook bij Lobith ons land binnen Dat maken wij een beetje schoon en komt dan hier uit de kraan gemengd met wat grondwater

Maar wat betreft hygiene is het op de Filipijnen net zo als hier De meeste zijn wel schoon op hun lichaam maar af en toe kom je een viespeuk tegen Wat betreft de hygiene op straat is het hier een stuk beter als daar maar vergis je niet want in de uitgaanscentra pist men als het donker is ook overal
Heb jaren vlakbij een busopstap van de disco gewoond en daar gebruikte ik altijd smorgens een gieter  bleekwater voor de geur Totdat de politie het een keer te erg werd na veel gejank van de buurt en ze bonnen gingen schrijven Toen was het zo over.  
Dat het hier veel schoner is komt denk ik door de opvoeding en het feit dat je je rommel meestal wel ergens in kan gooien En dat is daar niet want daar word alles wat los en vastzit vaak gestolen of simpel meegenomen En kinderen worden daar meestal groot gemaakt maar niet opgevoed

Een mooi voorbeeld van dat wij hier gewoon alles laten staan van iemand anders vind ik elke keer als ik met asawa wandel Zij snapt niet dat je van alles in je voortuin heb staan aan prularia en dat niet gestolen word En als we samen door het bos wandelen vind ze het nog steeds vreemd dat alle takken en zelfs hele stammen daar gewoon liggen en door niemand worden meegenomen (Its a pitty all that firewood nobody use it) Onze zorg voor dieren en de natuur waardeert ze erg maar kan nog steeds niet geheel begrijpen dat we dat doen


:confused2:
De Rijn komt nederland niet binnen bij Lobith maar bij Tolkamer. Lobith zelf ligt nl.niet eens aan de Rijn.
Dat wetende hebben ze in In de Liemers waar Tolkamer en Lobith deel van uit maken dan ook water van de montferlandse heuvels. :jajaja:

Citaat van: Hansy op vrijdag 19 augustus 2011, 01:28:36
Citaat van: Tinulang_Manok op vrijdag 19 augustus 2011, 00:58:51
Citaat van: Hansy op vrijdag 19 augustus 2011, 00:40:10
Citaat van: Amice op donderdag 18 augustus 2011, 05:12:46

Vanmorgen nog stond n buurman tegen de poort te zeiken ondanks dat ze n CR in huis hebben e

Wat betekent CR?

Wellicht handig dit lijstje aan te vullen?
http://www.acronymfinder.com/CR.html
CR=Comfort Room=Toilet
Hoewel in menige CR op de Filippijnen weinig Comfort te vinden is

Ik had natuurlijk al enig idee uit de kontekst, dat het toilet moest zijn, ik kon echter de letters CR niet plaatsen, waarvoor :thankyoufw5:

Een lijst met filippijnse afkortingen hadden we al hier op het forum, dacht ik te menen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

CitaatEen mooi voorbeeld van dat wij hier gewoon alles laten staan van iemand anders vind ik elke keer als ik met asawa wandel Zij snapt niet dat je van alles in je voortuin heb staan aan prularia en dat niet gestolen word En als we samen door het bos wandelen vind ze het nog steeds vreemd dat alle takken en zelfs hele stammen daar gewoon liggen en door niemand worden meegenomen (Its a pitty all that firewood nobody use it) Onze zorg voor dieren en de natuur waardeert ze erg maar kan nog steeds niet geheel begrijpen dat we dat doen

Dat klopt, mijn vrouwtje is daar ook steeds over verbaast, zoals tijdens een van de vorige wandelingen, de zon was eens van de partij  :floet:



Ze snapte niet goed dat die boomgaard onaangeroerd bleef, die staat in de velden, geen omheining, vrij toegankelijk. In de Filipijnen zou iedereen de last van het oogsten met veel plezier uit den handen van de fruitboer nemen, van onze egoistische maatschappij kan je dit natuurlijk niet verwachten  :floet: trek uw plan meneer de fruitboer ...


bananacreek

Citaat van: Phille op vrijdag 19 augustus 2011, 07:58:23
CitaatEen mooi voorbeeld van dat wij hier gewoon alles laten staan van iemand anders vind ik elke keer als ik met asawa wandel Zij snapt niet dat je van alles in je voortuin heb staan aan prularia en dat niet gestolen word En als we samen door het bos wandelen vind ze het nog steeds vreemd dat alle takken en zelfs hele stammen daar gewoon liggen en door niemand worden meegenomen (Its a pitty all that firewood nobody use it) Onze zorg voor dieren en de natuur waardeert ze erg maar kan nog steeds niet geheel begrijpen dat we dat doen

Dat klopt, mijn vrouwtje is daar ook steeds over verbaast, zoals tijdens een van de vorige wandelingen, de zon was eens van de partij  :floet:



Ze snapte niet goed dat die boomgaard onaangeroerd bleef, die staat in de velden, geen omheining, vrij toegankelijk. In de Filipijnen zou iedereen de last van het oogsten met veel plezier uit den handen van de fruitboer nemen, van onze egoistische maatschappij kan je dit natuurlijk niet verwachten  :floet: trek uw plan meneer de fruitboer ...

Juist, hier zorgen de buren of zelfs vreemdelingen er wel voor dat je niet te laat bent met je oogst..... :jajaja: :jajaja:
Speciaal als je een aantal bananenplanten langs de weg of een open gebied hebt groeien, dan komen ze of overdag of s'avonds en helpen ze je met de oogst :negatief: :negatief:

Luc

Die tijd is hier ook voorbij in de fruitstreek.

Diefstal van fruit is plaag in Haspengouw

SINT-TRUIDEN - De fruitsector trekt aan de alarmbel en wil dat er harder wordt opgetreden tegen fruitdiefstal. De telers verliezen duizenden euro's aan omzet.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=173BD1LS

Dieven stelen hommelkasten bij fruittelers

http://www.hbvl.be/limburg/bilzen/dieven-stelen-hommelkasten-bij-fruittelers.aspx

Grote kersendiefstal in Sint-Truiden

Op een fruitplantage in Sint-Truiden hebben onbekenden 1,5 ton kersen gestolen. De politie van de zone Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken is met een onderzoek begonnen.

http://www.limburg-actueel.be/index.php?option=com_content&task=view&id=11641&Itemid=40

enz...



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Budgie

@ Luc
Dan zullen ze het bij ons druk hebben die dieven want hier heeft de gemeente in alle uitbreidingsplannen veel fruitbomen en dan vaak kersen, kweeen en dergelijke geplant en dat ligt nu vaak onder de bomen te rotten

Heb vandaag maar eens een 20 kg opgezocht voor vergisting zodat we wat likeur kunnen stoken

Die anderhalve ton was wel handig geweest Hoef ik niet zoveel werk meer te doen
Getting older beats the alternative -dying young