Etiquette for Expats, Tourists and Other Visitors to the Philippines

Gestart door yepyep, woensdag 3 augustus 2011, 03:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Hansy

Citaat van: Amice op donderdag 18 augustus 2011, 05:12:46

Vanmorgen nog stond n buurman tegen de poort te zeiken ondanks dat ze n CR in huis hebben e

Wat betekent CR?

Wellicht handig dit lijstje aan te vullen?
http://www.acronymfinder.com/CR.html

Tinulang_Manok

Citaat van: Hansy op vrijdag 19 augustus 2011, 00:40:10
Citaat van: Amice op donderdag 18 augustus 2011, 05:12:46

Vanmorgen nog stond n buurman tegen de poort te zeiken ondanks dat ze n CR in huis hebben e

Wat betekent CR?

Wellicht handig dit lijstje aan te vullen?
http://www.acronymfinder.com/CR.html
CR=Comfort Room=Toilet
Hoewel in menige CR op de Filippijnen weinig Comfort te vinden is
Amare et sapere vix deo conceditur

Hansy

Citaat van: Tinulang_Manok op vrijdag 19 augustus 2011, 00:58:51
Citaat van: Hansy op vrijdag 19 augustus 2011, 00:40:10
Citaat van: Amice op donderdag 18 augustus 2011, 05:12:46

Vanmorgen nog stond n buurman tegen de poort te zeiken ondanks dat ze n CR in huis hebben e

Wat betekent CR?

Wellicht handig dit lijstje aan te vullen?
http://www.acronymfinder.com/CR.html
CR=Comfort Room=Toilet
Hoewel in menige CR op de Filippijnen weinig Comfort te vinden is

Ik had natuurlijk al enig idee uit de kontekst, dat het toilet moest zijn, ik kon echter de letters CR niet plaatsen, waarvoor :thankyoufw5:

Amice

Citaat van: Budgie op donderdag 18 augustus 2011, 23:00:53
Citaat van: boomerang op donderdag 18 augustus 2011, 15:09:24
Is het jullie eigenlijk wel bekend dat vissen sex hebben in water ???  Water waar wat wij gebruiken voor een bad !!! Of soms zelfs drinken.....

Zal het je nog erger vertellen Het water wat wij in Nederland drinken en voor het baden gebruiken komt meestal uit de Rijn Het open riool van Duitsland en alle vuiligheid van de industrie komt ook bij Lobith ons land binnen Dat maken wij een beetje schoon en komt dan hier uit de kraan gemengd met wat grondwater

Maar wat betreft hygiene is het op de Filipijnen net zo als hier De meeste zijn wel schoon op hun lichaam maar af en toe kom je een viespeuk tegen Wat betreft de hygiene op straat is het hier een stuk beter als daar maar vergis je niet want in de uitgaanscentra pist men als het donker is ook overal
Heb jaren vlakbij een busopstap van de disco gewoond en daar gebruikte ik altijd smorgens een gieter  bleekwater voor de geur Totdat de politie het een keer te erg werd na veel gejank van de buurt en ze bonnen gingen schrijven Toen was het zo over.  
Dat het hier veel schoner is komt denk ik door de opvoeding en het feit dat je je rommel meestal wel ergens in kan gooien En dat is daar niet want daar word alles wat los en vastzit vaak gestolen of simpel meegenomen En kinderen worden daar meestal groot gemaakt maar niet opgevoed

Een mooi voorbeeld van dat wij hier gewoon alles laten staan van iemand anders vind ik elke keer als ik met asawa wandel Zij snapt niet dat je van alles in je voortuin heb staan aan prularia en dat niet gestolen word En als we samen door het bos wandelen vind ze het nog steeds vreemd dat alle takken en zelfs hele stammen daar gewoon liggen en door niemand worden meegenomen (Its a pitty all that firewood nobody use it) Onze zorg voor dieren en de natuur waardeert ze erg maar kan nog steeds niet geheel begrijpen dat we dat doen


:confused2:
De Rijn komt nederland niet binnen bij Lobith maar bij Tolkamer. Lobith zelf ligt nl.niet eens aan de Rijn.
Dat wetende hebben ze in In de Liemers waar Tolkamer en Lobith deel van uit maken dan ook water van de montferlandse heuvels. :jajaja:

Citaat van: Hansy op vrijdag 19 augustus 2011, 01:28:36
Citaat van: Tinulang_Manok op vrijdag 19 augustus 2011, 00:58:51
Citaat van: Hansy op vrijdag 19 augustus 2011, 00:40:10
Citaat van: Amice op donderdag 18 augustus 2011, 05:12:46

Vanmorgen nog stond n buurman tegen de poort te zeiken ondanks dat ze n CR in huis hebben e

Wat betekent CR?

Wellicht handig dit lijstje aan te vullen?
http://www.acronymfinder.com/CR.html
CR=Comfort Room=Toilet
Hoewel in menige CR op de Filippijnen weinig Comfort te vinden is

Ik had natuurlijk al enig idee uit de kontekst, dat het toilet moest zijn, ik kon echter de letters CR niet plaatsen, waarvoor :thankyoufw5:

Een lijst met filippijnse afkortingen hadden we al hier op het forum, dacht ik te menen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

CitaatEen mooi voorbeeld van dat wij hier gewoon alles laten staan van iemand anders vind ik elke keer als ik met asawa wandel Zij snapt niet dat je van alles in je voortuin heb staan aan prularia en dat niet gestolen word En als we samen door het bos wandelen vind ze het nog steeds vreemd dat alle takken en zelfs hele stammen daar gewoon liggen en door niemand worden meegenomen (Its a pitty all that firewood nobody use it) Onze zorg voor dieren en de natuur waardeert ze erg maar kan nog steeds niet geheel begrijpen dat we dat doen

Dat klopt, mijn vrouwtje is daar ook steeds over verbaast, zoals tijdens een van de vorige wandelingen, de zon was eens van de partij  :floet:



Ze snapte niet goed dat die boomgaard onaangeroerd bleef, die staat in de velden, geen omheining, vrij toegankelijk. In de Filipijnen zou iedereen de last van het oogsten met veel plezier uit den handen van de fruitboer nemen, van onze egoistische maatschappij kan je dit natuurlijk niet verwachten  :floet: trek uw plan meneer de fruitboer ...


bananacreek

Citaat van: Phille op vrijdag 19 augustus 2011, 07:58:23
CitaatEen mooi voorbeeld van dat wij hier gewoon alles laten staan van iemand anders vind ik elke keer als ik met asawa wandel Zij snapt niet dat je van alles in je voortuin heb staan aan prularia en dat niet gestolen word En als we samen door het bos wandelen vind ze het nog steeds vreemd dat alle takken en zelfs hele stammen daar gewoon liggen en door niemand worden meegenomen (Its a pitty all that firewood nobody use it) Onze zorg voor dieren en de natuur waardeert ze erg maar kan nog steeds niet geheel begrijpen dat we dat doen

Dat klopt, mijn vrouwtje is daar ook steeds over verbaast, zoals tijdens een van de vorige wandelingen, de zon was eens van de partij  :floet:



Ze snapte niet goed dat die boomgaard onaangeroerd bleef, die staat in de velden, geen omheining, vrij toegankelijk. In de Filipijnen zou iedereen de last van het oogsten met veel plezier uit den handen van de fruitboer nemen, van onze egoistische maatschappij kan je dit natuurlijk niet verwachten  :floet: trek uw plan meneer de fruitboer ...

Juist, hier zorgen de buren of zelfs vreemdelingen er wel voor dat je niet te laat bent met je oogst..... :jajaja: :jajaja:
Speciaal als je een aantal bananenplanten langs de weg of een open gebied hebt groeien, dan komen ze of overdag of s'avonds en helpen ze je met de oogst :negatief: :negatief:

Luc

Die tijd is hier ook voorbij in de fruitstreek.

Diefstal van fruit is plaag in Haspengouw

SINT-TRUIDEN - De fruitsector trekt aan de alarmbel en wil dat er harder wordt opgetreden tegen fruitdiefstal. De telers verliezen duizenden euro's aan omzet.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=173BD1LS

Dieven stelen hommelkasten bij fruittelers

http://www.hbvl.be/limburg/bilzen/dieven-stelen-hommelkasten-bij-fruittelers.aspx

Grote kersendiefstal in Sint-Truiden

Op een fruitplantage in Sint-Truiden hebben onbekenden 1,5 ton kersen gestolen. De politie van de zone Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken is met een onderzoek begonnen.

http://www.limburg-actueel.be/index.php?option=com_content&task=view&id=11641&Itemid=40

enz...



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Budgie

@ Luc
Dan zullen ze het bij ons druk hebben die dieven want hier heeft de gemeente in alle uitbreidingsplannen veel fruitbomen en dan vaak kersen, kweeen en dergelijke geplant en dat ligt nu vaak onder de bomen te rotten

Heb vandaag maar eens een 20 kg opgezocht voor vergisting zodat we wat likeur kunnen stoken

Die anderhalve ton was wel handig geweest Hoef ik niet zoveel werk meer te doen
Getting older beats the alternative -dying young