Wat is nou eigenlijk de leukste buurt in Manila? Waar moet je zijn?

Gestart door TheDolphin, vrijdag 25 december 2015, 00:52:56

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Wat is nou eigenlijk de leukste buurt in Manila om enkele dagen of langer te verblijven?  :denk:
Makati heeft wel goede restaurants heb ik gelezen en is geloof ik relatief veilig om 's avonds en
's nachts over straat te gaan maar is ook prijzig. Quiapo heeft veel markten met gunstig geprijsde waar en is goedkoper, maar ik hoorde dat het 's avonds daar niet veilig is voor toeristen zelfs al als het begint te schemeren dus als het donker wordt moet je  :benweg:. Quezon City heeft ook veel restaurants en eetgelegenheden en veel shopping malls. Bij Ali Mall op de bovenste verdieping hebben ze een rubbershoe market (sportschoenen voor een habbekrats) en een bag market (luxe tassen voor een prikkie) bijvoorbeeld. En de mensen in Quezon City zijn over het algemeen vriendelijk en je hoort daar ook niet zo vaak Hey Joe bijvoorbeeld. In Malate en Ermita zijn ook wel aardig wat goede en minder goede eetgelegenheden en shopping malls, massage salons en je bent dichtbij het officiële ticketoffice van Cebu Pacific bij Robinsons maar de straatverkopers en zakkenrollers heb je er ook bij in die buurten.

Mijn vraag is dus: heeft iemand nog aanraders in welke buurt het goed toeven is en waar wat te beleven is in Metro Manila?

yepyep

Voor de goede restaurants en uitgaansgelegenheden vind ik Bonifacio Global City en Makati de beste plaatsen. Hier kun je terecht voor high end restaurants en bars. Restaurants:
VASK, Las Flores (beiden spaans/baskisch), Aubergine (leuk voor de kerst), Reserve Tavern (Bar/restaurant), Tipsy Pig (Bar/restaurant), Bank bar (ingang via de 7-11 in de RCBC building - Speak Easy Bar) en in Maart openent Shangri-La de Fort, SEDA (Rooftop bar - onbeperkt wijn voor P680 tussen 4pm-8pm), CAV (wijnbar - happy hour van 5pm-7pm ). Daarnaast zijn er nog vele buffets (NIU in SM Aura - P1388 pesos onbeperkt vlees, caviaar en wijnen en cocktails), Yaki Mix in High street en alle cafe's/restaurants in Serendra zijn ook leuk.

Market Market mall heeft een cebu pacific office.

Makati heeft daarnaast ook Handle bar, HJ Bar; bars waar veel expats komen en waar de prijzen niet al te duur zijn.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat zoek je precies?









Lenn

HJ bar??????
Onbeperkt vlees, caviaar, wijn en cocktails voor nog geen 30 euro bij NIU??Vraag ik mij toch af wat voor vlees, caviaar, wijn ze serveren.

Rich

Wij waren in sept nog bij HJ. Gezellig en lekker eten  :thumb:

Maar zat HJ vroeger niet op een andere lokatie in Burgos? Meen dat die vroeger ergens op een hoek zaten in die buurt  :weetikniet:
Ik vind Burgos de beste plaats in Manila. Veel terrasjes en leuk om de boel te bekijken.
Rich de Nederbelg.

yepyep

Citaat van: Lenn op zaterdag 26 december 2015, 12:06:14
HJ bar??????
Onbeperkt vlees, caviaar, wijn en cocktails voor nog geen 30 euro bij NIU??Vraag ik mij toch af wat voor vlees, caviaar, wijn ze serveren.

Goed vlees en de kaviaar dat laat ik aan jou over.

* Moderator

Waarom een citaat van juist 2 postings terug.

Let op de forum regels.

:thumb:

ganda

 Inplaats van een citaat kunt u een rechtstreekse aanspreking gebruiken, zoals:

@ Moderator: yepyep heeft forumregel 13 correct toegepast.
Er is wel een aanbeveling door de admin in de topic Filippijnenforum 2 en ik vermoed dat u daar naar verwijst in uw post.
http://www.filippijnen.org/index.php?topic=15494.msg143244#msg143244

op deze manier wordt de database niet eindeloos groot en kunt u toch uw boodschap overbrengen.
Het gebruik van Ctrl +C en Ctrl+V is ook een handig middel.

  :thumb:


Rich

 :thumb: en vooral het eindeloos herhalen van dezelfde foto's is puur belasten van de database en trouwens nergens voor nodig.
Rich de Nederbelg.


TheDolphin

Citaat van: yepyep op vrijdag 25 december 2015, 04:58:19

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat zoek je precies?

Bedankt voor je reactie YepYep. De volksbuurten vind ik interessant en de chique buurten zoals Makati en Quezon City trekken mij minder aan. Maar ik vind een levendige buurt waar veel mensen komen wel leuk met goede keuze uit verschillende eetgelegenheden waar je buiten kunt zitten en het buitenleven van Manila kunt gadeslaan. Winkels en markten met koopwaar die je niet of niet snel vind in west  :eu: of met goede Philippijnse producten. Zo had ik in Quezon City bij Cubao Expo een schoenenwinkel met voornamelijk Marikina schoenen ontdekt. Marikina schoenen hebben een goede naam en zijn handgemaakte Philippijnse kwaliteitsproducten  :hoedjeaf:. https://marikinashoes.theshop.ph/marikinashoes/about Prachtige schoenen gekocht daar en is authenthiek  :smiley-philippines:.

En kun je in die buurt als foreigner dan 's avonds en in de vroege nacht relatief veilig over straat? Je moet natuurlijk altijd op je hoede zijn maar welke buurten moet je 's avonds echt niet komen als je leven je lief is? In Ermita dronken over straat gaan om 3 uur 's nachts lijkt mij levensgevaarlijk, maar met slechts één biertje op tot een uutje of 1 's nachts lijkt mij nog wel verantwoord. Ik heb het idee dat het in Makati of Quezon minder gevaarlijk laat in de nacht over straat te gaan. 

jiggy

Al ben ik zelf geen stadsmens, bij iedere reis zal ik proberen de hoofdstad of een belangrijke stad van dat land te bezoeken. En.. als het kan, met een stadsplan in de hand, ook te ontdekken.
Een stedelijk weefsel is immers een weerspiegeling en graadmeter van de cultuur en ontwikkeling van een land, een volk.
Uiteraard bekijk ik dit een beetje gekleurd vanuit mijn opleiding als stedenbouwkundige en landschapsarchitect, maar ook het sociale, authentieke aan het stadsweefsel boeit me.
Voor mij zijn dus niet prioritair de uitgangsbuurten of shopping centers (commercieel gezien), maar plekken die de ziel en de begeestering van een volk weerspiegelen.

Ik ken Manilla niet helemaal, uiteraard, doch was er reeds voldoende keren om (voor mij althans) volgende highlights te onthouden :
- Quiappo met de gezellige kleurrijke drukte van het oude Manilla
- Quezon Circle , toch wel een verademing, een open ruimte midden de metropool, met kleurrijke dansende fonteinen 's avonds
- La Mesa dam: een andere oase van rust, op amper een paar minuten van de drukte van SM Fairview
- Intramuros : ademt nog de de beslotenheid en authenticiteit van de spaanse periode, met historische achtergrond over Rizal in het daar te bezoeken museum.
- Baywalk : is ook steeds een bezoekje waard, al heb ik er nog nooit "de wereldberoemde zonsondergang" meegemaakt. Steeds pech wegens (zwaar) bewolkt. Als afsluiter dineren in "Harbor View", op een pier met een heerlijke bries is voor mij steeds zeer verkwikkend.
- Global City : een ultramoderne stadsontwikkeling volgens westerse normen van opbouw en afwerking.
Hier doet geen enkel detail vermoeden dat je in Manilla bent. Al is Manilla (zoals vele metropolen) een aaneenschakeling van volkse tot zelfs armenbuurten (squatters), toch lijken dergelijke ontwikkelingen erop te duiden dat er progressie is in het land. Een groeiende midden- en bovenklasse die op termijn het algemene peil van het land op economisch en sociaal gebied mee omhoog trekken.

- toch commercieel, doch vanuit het vakgebied bekeken : SM NORTH en TRINOMA in Quezon North.
Pareltjes van stedelijke commerciële weefsels waar met meer dan gewone zorg aandacht werd besteed aan de beleving, de omgeving. En een mooie verweving is met functionaliteit en transport. (Bvb netjes ontworpen terminals voor Jeepneys onder een daktuin/dakterras, een centrale hall die 's zondags dienst doet voor de misviering, vooraleer SM opent). Concepten/ creatieve oplossingen die ik hier in Europa nog niet zag...
Als het positief is mag het ook gezegd worden, niet waar ?  :thumb:


Lenn

Citaat van: yepyep op zondag 27 december 2015, 05:37:59
@Lenn: wat reviews: https://looloo.com/p/niu-by-vikings-sm-aura-premier
Ja dat zijn allemaal reviews van pinoys.We hebben hier in Davao dus ook Vikings de goedkopere versie.Ben er 1 keer geweest en dat was genoeg.Een zeer ruime keuze buffet maar alles smaakte middelmatig.
Was geen enkel gerecht tegengekomen waarvoor ik terugging.De pinoys zijn er helemaal blij mee en er staan dan ook vaak lange wachtrijen.Het maakt die pinoys dan ook niks uit hoe of dat het smaakt, zolang het maar veel is.Je zal verders zelf wel begrijpen dat een buffet met wijn, cocktails, caviar en dat onbeperkt, dat alles wel van een zeer lage kwaliteit dient te zijn.Anders komen ze niet uit de kosten.
Hetzelfde geld ook voor yakimix.Een japans buffet.Moet je weten dat de japanse keuken geen buffet heeft omdat alles vers gemaakt word.En zo hebben we hier ook thais buffet, terwijl ze dat in TH ook niet kennen.
Nee, geef mij dan maar 1 gerecht dat echt lekker smaakt.Maar smaken verschillen.

Fail_over

Juist, net wat je zegt. Ik heb ong een jaar in Quezon City gewoond. Memorial circle, mega mall edsa en trinoma, de Mesa dam, enz enz. In wat lijkt op een buitenwijk van het drukke Manilla.
Natuurlijk moet je je als kano overal low profile houden. Maar dat is regel no. 1 weten we inmiddels.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

jiggy

Ja, "low profile"...
Ik ben niet vlug bang, maar zoek ook   en zeker 's avonds geen verlaten plekken of "nachtvertier" op.
heb nooit een portefeuille op zak en draag een simpel digitaal uurwerk. Ook qua kledij eerder vrijetijds/pinoy style.
Uiteraard blijf ik steeds een kano die alleen al door mijn lengte er gemiddeld toch 1 kop bovenuit steek.

Ben nog nooit in een benarde situatie beland, bedreigd of wat. Maar een beetje alert zijn helpt uiteraard.
Vrienden en familie van mij hebben al mindere ervaringen in Europese toeristische grootsteden...

TheDolphin

Citaat van: Rich op zaterdag 26 december 2015, 12:36:16
Wij waren in sept nog bij HJ. Gezellig en lekker eten  :thumb:

Maar zat HJ vroeger niet op een andere lokatie in Burgos? Meen dat die vroeger ergens op een hoek zaten in die buurt  :weetikniet:
Ik vind Burgos de beste plaats in Manila. Veel terrasjes en leuk om de boel te bekijken.

Bedankt voor je reactie Rich. Met Burgos bedoel je Padre Burgos Ave in Ermita? Ik heb daar wel eens gelopen en langsgereden maar ik zal het nog eens beter checken daar. HJ Bar is Heckle and Jeckle bar, Bel-Air Ground Level Villa Bldg. Polaris St., Bel-Air, Makati ? Ik heb even Google maps geraadpleegt voor meer informatie. Ik zal eens kijken daar als ik in Makati ben.  :thumb:

TheDolphin

@Fail_over: Trinoma in Quezon City is het grootste shopping centre dat ik tot nu toe gezien heb en in één dag kun je niet alles zien. Ik begon bij Landmark Department Store waar ik voor php2500,-- zeer mooie New Balance hardloopschoenen kocht, daarna Trinoma verkennen en wat gegeten in de Rooftop Garden erg mooi daar. Daarna via de loopbrug North Ave over naar SM City waar mijn vriendin een officiele SKK winkel vond en een tablet kocht daar die precies één jaar heeft gewerk net als de SKK smartphone dus ik kan dat merk niet aanbevelen. Uiteindelijk kom ik niet naar de Phils voor de grote steden en de shopping malls maar als ik dan toch een paar dagen in een grote stad ben vind ik het wel leuk om zo'n mall te verkennen. Maar aan winkels waar de prijzen hoger zijn dan in  :eu: heb je ook niet veel dus vooral de markten met imitatie spul vind ik leuk en de koopjes  :biggrinn:

TheDolphin

Citaat van: jiggy op zondag 27 december 2015, 11:44:49

- Baywalk : is ook steeds een bezoekje waard, al heb ik er nog nooit "de wereldberoemde zonsondergang" meegemaakt. Steeds pech wegens (zwaar) bewolkt. Als afsluiter dineren in "Harbor View", op een pier met een heerlijke bries is voor mij steeds zeer verkwikkend.


Bedankt voor je reactie. Ik zet het op mijn lijstje.  :thumb: Die wereldberoemde zonsondergang klinkt goed en Harbor View staat genoteerd.

gertve

Hoe staat Pasig eigenlijk bekend?

Jackie heeft daar een condo gekocht die in januari opgeleverd zal gaan worden in de nieuwbouw Arezzo Place. Gelegen aan de Alfonso Sandoval Ave.

Bulldozer

Ik ken de locatie niet helemaal Gertve, maar het was je wel bekend dat er een breuklijn dwars door Pasig loopt?

Mocht je nog een locatie in Quezon City zoeken is Eastwood misschien wat? Helaas nu wel helemaal volgebouwd. Krijg een beetje klaustrofobisch gevoel als ik er nog eens kom. Gelukkig woon ik er niet meer. Wel veilig voor buitenlanders daar.

gertve

Huis is al zo goed als opgeleverd, dus een alternatief zoeken wordt lastig  :biggrinn:

Ik heb trouwens ook wat huiswerk gedaan over Pasig, ik heb er geen negatieve verhalen verder over gehoord (buiten de breuklijn wat je net noemde :negatief: )

Luke

De Pasig rivier treed nogal eens uit zijn oevers in het regenseizoen.
Dit jaar was de regenval beduidend minder dan ander jaren.
De site van uw condo kan wel op een "droge" plaats zijn maar rondom kan alles onder water staan.
Ik heb die ervaring met Paranaque in de jaren 90; geraakte niet meer thuis omdat alle toegangswegen afgesneden waren.
Als ik de website van de development bekijk is het naar mijn mening een "Kazerne". Niet mijn ding.
Heb ook al veel van die sites bezocht voor eventueel aankoop maar het valt me steeds tegen.
Ik woon al jaren in een ruim losstaand huis ergens in Makati en wisselen met een klein appartementje gaat me niet goed.