belgen zouden massaal zakken op het nederlandse inburgerings examen

Gestart door her, zondag 19 mei 2013, 01:23:32

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Citaat van: Quezonboy op zondag 19 mei 2013, 10:03:41
Is dat slecht nieuws dat Belgen  :belgiesmiley: massaal zouden zakken? :confused2:  :lachen:Direct invoeren als het waar is.  :biggrinn:
Ik denk niet dat zoveel Belgen in NL willen wonen om tal van redenen.
Omgekeerd is echter wel waar, scholen worden bevolkt door NL'ers, ook de SZ heeft er mee te maken, fiscaal, woningen worden opgekocht, enzovoorts,...
't Zijn feiten hoor, op de boodschappers schieten, niet op mij plies  :neeneenee:.

Zo las ik onlangs op een juridisch forum van een NL'er die naar Antwerpen was afgezakt en een leefloon wou, in NL hadden ze hem al overal de deur gewezen. Raar, want heb een reportage gezien van Bulgaren en dat soort die de NL-kassen aan het plunderen waren. Even inschrijven, leefloon vragen, en ze waren weer weg naar hun k*tland.

Bedankt Europa ! En dat we met onze BeNeLux zo goed waren.

westhoek

Citaat van: polowonder op zondag 19 mei 2013, 23:07:11
Citaat van: her op zondag 19 mei 2013, 01:23:32


ALs ik alleen al hier op het forum kijk dan zie ik zulke grote verschillen in schrijfstijlen tussen onze belgische vrienden en nederlanders.
Een vlaming zou denken: vlaams is hetzelfde als nederlands dat hoef ik niet te leren en de nederlandse cultuur zal wel een een beetje op de belgische lijken.
Ik weet haast wel zeker dat een vlaming zakt op de toets gesproken nederlands en de cultuur vragen.



Wel, als wij Vlamingen dan zo dom zijn als jij hier afschildert, hoe komt het dan dat wij jullie wel, en jullie ons niet begrijpen? En, waarom winnen de Vlamingen dan keer op keer 'het grote dictee der Nederlanden'?

Nog erger is dat Nederland ooit verloren heeft van een land dat nog niet eens bestond. Uniek.

Nou,nou welk land zou dat zijn geweest  :denk:  :lachen:

Ronny55

Citaat van: polowonder op zondag 19 mei 2013, 23:07:11
Citaat van: her op zondag 19 mei 2013, 01:23:32


ALs ik alleen al hier op het forum kijk dan zie ik zulke grote verschillen in schrijfstijlen tussen onze belgische vrienden en nederlanders.
Een vlaming zou denken: vlaams is hetzelfde als nederlands dat hoef ik niet te leren en de nederlandse cultuur zal wel een een beetje op de belgische lijken.
Ik weet haast wel zeker dat een vlaming zakt op de toets gesproken nederlands en de cultuur vragen.



Wel, als wij Vlamingen dan zo dom zijn als jij hier afschildert, hoe komt het dan dat wij jullie wel, en jullie ons niet begrijpen? En, waarom winnen de Vlamingen dan keer op keer 'het grote dictee der Nederlanden'?
Oei daar voelt zich ene in zijn kont gebeten.  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

her

Nee hoor ik vind Belgen niet dom. Wat ik bedoel te zeggen is dat de uitspraak anders klinkt. Als mijn vrouw Vlaams zou spreken tijdens de toets gesproken Nederlands dan zou ze als een baksteen gezakt zijn. Puur omdat de apparatuur niet ingesteld is op Vlaams

polowonder

Citaat van: her op maandag 20 mei 2013, 11:42:30
Nee hoor ik vind Belgen niet dom. Wat ik bedoel te zeggen is dat de uitspraak anders klinkt. Als mijn vrouw Vlaams zou spreken tijdens de toets gesproken Nederlands dan zou ze als een baksteen gezakt zijn. Puur omdat de apparatuur niet ingesteld is op Vlaams

Bedoelt u met Vlaams het hier geldende AN (Algemeen Nederlands), of eerder wanneer iemand dialect spreekt?

Ik kan mij ook niet voorstellen dat een Zeeuw en een Fries elkaar begrijpen mochten beiden hun dialect praten. En dan zijn er wellicht nog enkele voorbeelden.

Net zoals hier in Vlaanderen, men steeds een West-Vlaming moet ondertitelen wegens onverstaanbaar voor de rest.

Rich

Citaat van: polowonder op maandag 20 mei 2013, 13:05:09
Citaat van: her op maandag 20 mei 2013, 11:42:30
Nee hoor ik vind Belgen niet dom. Wat ik bedoel te zeggen is dat de uitspraak anders klinkt. Als mijn vrouw Vlaams zou spreken tijdens de toets gesproken Nederlands dan zou ze als een baksteen gezakt zijn. Puur omdat de apparatuur niet ingesteld is op Vlaams

Bedoelt u met Vlaams het hier geldende AN (Algemeen Nederlands), of eerder wanneer iemand dialect spreekt?

Ik kan mij ook niet voorstellen dat een Zeeuw en een Fries elkaar begrijpen mochten beiden hun dialect praten. En dan zijn er wellicht nog enkele voorbeelden.

Net zoals hier in Vlaanderen, men steeds een West-Vlaming moet ondertitelen wegens onverstaanbaar voor de rest.

Nou, dat valt nogal mee hoor. Ik heb geen ondertiteling nodig in ieder geval  :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

polowonder

Citaat van: Rich op maandag 20 mei 2013, 13:21:31


Nou, dat valt nogal mee hoor. Ik heb geen ondertiteling nodig in ieder geval  :neeneenee:

Ik heb er een aantal jaren gewerkt, en heb er ook enkele vrienden, dus mij lukt het ook wel ze te begrijpen

LMBen

Zolang ze nog steeds "poepen" ipv lekker neuken moet het voor mij ondertiteld worden  :lachen:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

polowonder

Citaat van: Benincebu op maandag 20 mei 2013, 14:10:51
Zolang ze nog steeds "poepen" ipv lekker neuken moet het voor mij ondertiteld worden  :lachen:
Maar... dat is net zo lekker hoor (in elk geval lekkerder dan het Nederlandse 'poepen') ;)

Ketelbinkie

Ben ook een Ollander van boven de Moerdijk zo gezegd, maar "poepen" kan toch best wel lekker zijn, heb ik geen ondertiteling bij nodig, maar wel een onderlegger (hoewel upside down vind ik ook niet verkeerd), smaken en wat al niet meer kunnen verkeren.