Armoede in de Filipijnen: Mythe of realiteit

Gestart door Phille, maandag 21 juni 2010, 11:49:20

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Ik lees hier dat zo'n beetje iedereen zijn vrouw of vriendin (ik spreek nog niet eens over familie) in de Filippijnen geld stuurt om haar te steunen. Zijn we er dan niet gewoon uit dat ze arm zijn op de Filippijnen?

Amice

Nee, aangezien de steun die zij krijgen een afgedongen zaak is. Dat heeft niets met arm of rijk te maken aangezien ook de rijken hetzelfde zullen verlangen.

voorbeeldje:
knappe dochter leert rijke buitenlander kennen.
Buitenlander geeft dochter P40000 per maand,dochter geeft het meeste aan familie.
Dochter vraagt buitenlander meer geld voor haar zelf, buitenlander geeft dochter P70000 per maand,dochter geeft P40000 aan familie,
familie is kwaad op dochter dat ze P30000 voor haar zelf houdt want zij hoeft niet alleen van de weelde te genieten.
Buitenlander hoort ervan,geeft dochter P40000 voor haarzelf en wil niets meer met de familie te maken hebben.

Geloof mij maar dat het nog echt gebeurt is ook en niet een zo maar uit de lucht gegrepen voorbeeld
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stip66

Citaat van: Bulldozer op zondag 27 juni 2010, 23:22:40
Ik lees hier dat zo'n beetje iedereen zijn vrouw of vriendin (ik spreek nog niet eens over familie) in de Filippijnen geld stuurt om haar te steunen. Zijn we er dan niet gewoon uit dat ze arm zijn op de Filippijnen?

:lachen: :lachen: :lachen: Bulldozer, ne nagel MET kop !!!!

Amice

Citaat van: Bulldozer op zondag 27 juni 2010, 23:22:40
Ik lees hier dat zo'n beetje iedereen zijn vrouw of vriendin (ik spreek nog niet eens over familie) in de Filippijnen geld stuurt om haar te steunen. Zijn we er dan niet gewoon uit dat ze arm zijn op de Filippijnen?

Hoe zit het dan met een vriendin in het westen? Die leeft van de lucht en kost geen geld?

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Die vriendin het westen haar familie verwacht geen steun, wat haarzelf betreft is het haar keuze, de een kiest voor werk, de andere voor het gezin, is niet te vergelijken en opnieuw, het vrouwtje ondersteunen in alle mogelijke manieren, dus ook financieel hoort bij het huwelijk; de familie ondersteunen is niet vanzelfsprekend in onze westerlijke cultuur, dus hier knopje omdraaien is een must!

Die steun aan de schoonfamilie is een deel van de package, zoveel is duidelijk, maar regelmatig lees ik hier dat men steeds meer verlangt, hopelijk gaat het maar over een paar geisoleerde gevallen en is dit eerder uitzondering dan regel.

Amice

Citaathopelijk gaat het maar over een paar geisoleerde gevallen en is dit eerder uitzondering dan regel.
keep on dreaming then. :jajaja:

Stel die buitenlander is er niet, hoe betaald men dan al die zaken?

Juist ja dat doen ze zelf en wel door het besodemieteren van hun eigen landgenoten.

Het enige motief is dat al het geld van het buitenland gratis voor niets naar de filippijnen moet. van mij mag dat cultuur heten aangezien het erin gebakken zit en zoals ze zelf zeggen "its a game", trap je erin dan lachen ze,trap je er niet in dan zeggen ze misschien sorry en blijven ze lachen om hun eigen "streken".

Filipino's zijn aardig en de filipina's lief maar het zijn echt geen lieverdjes, dat leer je vanzelf als je hier woont hoor.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Robert

Ik ga een heel eind mee met de verhalen van Amice, heb het zelf meegemaakt met 2 gasten die ik ken, meer en meer naar de familie, totdat de bom zeg maar barst. 1 daarvan heeft ook de familie geholpen, stuurde elke maand 250 euro naar zijn vriendin, die stuurde dan wat naar familie. Let wel, die familie heeft 4 dochters die allemaal een buitenlander hebben, die sturen allemaal geld. Doet men er iets verstandigs mee, ben je gek, uiteraard niet, op is op.
Nu is het dus lachen, 1 relatie is voorbij, daarvan krijgen ze geen geld meer, van de rest krijgt men nog wel geld, maar die kennis van mij en die anderen in eurotjes, ja dan krijgen ze nu in pesos een stuk minder.
Familie is nu toch wat minder aardig naar de dochters toe, want men is gewend geraakt aan de maandelijkse inkomsten. Is uiteraard niet slim van zo een familie, maar wij zelf doen er vaak ook aan mee.
Het klinkt hard, maar duidelijkheid moet je gewoon geven, anders gaat het van kwaad tot erger.
Let wel, er zijn natuurlijk wel hele goede dames, dus is niet zo dat ik generaliseer, ben echter wel van mening dat als je iemand hebt die meer en meer wil je je al moet afvragen of dat wel de geschikte partner voor je is.



Phille

Dan heb ik de volgende vraag aan jullie heren, ik hoor dat er hier veel zijn die centen opsturen of ze daar ter plaatse geven, maar wat van zodra onze lieve mooie schone deerne in ons land gekomen is; zou het dan niet zo moeten zijn, de logica zelf, dat zij gaat werken en een deel van haar inkomen deelt met haar familie?

Voor ik lid was van dit forum was dacht ik dat de interesse van een Filipina om met een westerling een relatie te beginnen er uit bestond om haar en haar familie een beter leven te kunnen verschaffen, een manier om zich toegang tot de westers wereld te verschaffen, om dat er meer opportuniteiten zijn en dus er meer kan verdiend worden, beetje wat de overseas workers doen, maar dan binnen een huwelijk (of samenwonen).

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb geen problemen met financiële steun, dit voor alle duidelijkheid.

Indien wij als westerling beslissen daar te gaan wonen dan heeft het niet veel zin voor haar om uit te gaan werken, die habbekrats zal het nu ook niet bepaald veel toevoegen, echter wanneer er beslist wordt dat zij zich in onze regio komt vestigen dan spreken we toch over iets geheel anders.

Hier heb ik eigenlijk nog niet veel over gehoord, de teneur is dat de westerling geld opstuurt naar de familie, maar ik hoor zelden dat de betreffende dame gaat uitwerken en zelf voor de financiële steun voor haar familie zorgt.









Rich

Citaat van: Phille op maandag 28 juni 2010, 10:47:44
Dan heb ik de volgende vraag aan jullie heren, ik hoor dat er hier veel zijn die centen opsturen of ze daar ter plaatse geven, maar wat van zodra onze lieve mooie schone deerne in ons land gekomen is; zou het dan niet zo moeten zijn, de logica zelf, dat zij gaat werken en een deel van haar inkomen deelt met haar familie?

Voor ik lid was van dit forum was dacht ik dat de interesse van een Filipina om met een westerling een relatie te beginnen er uit bestond om haar en haar familie een beter leven te kunnen verschaffen, een manier om zich toegang tot de westers wereld te verschaffen, om dat er meer opportuniteiten zijn en dus er meer kan verdiend worden, beetje wat de overseas workers doen, maar dan binnen een huwelijk (of samenwonen).

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb geen problemen met financiële steun, dit voor alle duidelijkheid.

Indien wij als westerling beslissen daar te gaan wonen dan heeft het niet veel zin voor haar om uit te gaan werken, die habbekrats zal het nu ook niet bepaald veel toevoegen, echter wanneer er beslist wordt dat zij zich in onze regio komt vestigen dan spreken we toch over iets geheel anders.

Hier heb ik eigenlijk nog niet veel over gehoord, de teneur is dat de westerling geld opstuurt naar de familie, maar ik hoor zelden dat de betreffende dame gaat uitwerken en zelf voor de financiële steun voor haar familie zorgt.



Als het zo zou zijn dat mijn vriendin met mij wil trouwen om haar familie een beter leven te verschaffen dan is voor mij de kous af, over en uit. Zo simple is dat .
Als ik  als alles goed gaat, daar volgend jaar ga wonen............blijft zij werken, hoedanook en dat hebben wij samen duidelijk besproken en zij wil dat zelf ook.

Zij trouwt met mij en ik trouw met haar en niet met de familie, wat niet wegneemt dat ik haar familie in uitzonderlijke gevallen en indien financieel mogelijk zal bijstaan.

Duidelijke afspraken, ja nu al voordat ik met haar ga trouwen is oh zo belangrijk.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Er wordt geen geld op strucurele basis naar de familie gestuurd. Nu niet en als ze zou gaan werken niet. Voor noodgevallen hebben we een potje. Thats it. Ieder gezin dient voor eigen onderhoud te zorgen. Dat luktte ze voordat wij getrouwd waren, moeten ze nu ook maar kunnen.
Ako kurryput kano!  :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......