Belang van het leeftijdsverschil

Gestart door stijn54, vrijdag 17 februari 2012, 15:23:09

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: stijn54 op maandag 20 februari 2012, 09:39:05
@Rich en Jiggy
Ja dat is wel makkelijk praten; moest mijn vrouw even oud zijn maar ze is het niet. :lachen:
In elk geval in mijn kenniskring is het leeftijdsverschil bij de meesten meer dan 10 jaar.
Juliie gaan toch niet zeggen dat dit toeval is?
Spijtig dat dat daar geen cijfers over bestaan.
Groeten


Makkelijk praten ? Hoezo?    Die zin : "moest mijn vrouw even oud zijn maar ze is het niet" slaat naar mijn mening nergens op, en ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel.

In mijn kenniskring ( en die is héél groot) ken ik tal van koppels met een klein leeftijdsverschil.

Weet je, ik heb genoeg gezien en ik zie nog genoeg als ik in de Phils ben. Je ziet daar wat lopen  :lachen:   En ik heb daar mijn uitgesproken mening over.
Velen....heel velen zouden beter is wat meer respect hebben voor een wat oudere en volwassen dame, en wat minder zeiken over een buikje en zo. Denk hier maar eens goed over na en open je ogen als je daar bent. 


Rich de Nederbelg.

stijn54

@josv.
Ik wil hier niks bewijzen.
Mijn stelling is:  Moest er een wet zijn dat het leeftijdsverschil max 5 jaar mag zijn er veel minder huwelijken zouden zijn met buitenlanders.
Dus de liefde van de man voor de buitenlandse vrouwen wordt voor het merendeel van de mannen bepaald door de leeftijd en niet omdat deze vrouwen beter zijn.
Groeten

Rich

Rich de Nederbelg.

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Age is a question of mind over matter.  If you don't mind, it doesn't matter.
~Leroy "Satchel" Paige
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Rich de Nederbelg.

jiggy

Citaat van: Rich op maandag 20 februari 2012, 10:13:25
Citaat van: stijn54 op maandag 20 februari 2012, 09:39:05
@Rich en Jiggy
Ja dat is wel makkelijk praten; moest mijn vrouw even oud zijn maar ze is het niet. :lachen:
In elk geval in mijn kenniskring is het leeftijdsverschil bij de meesten meer dan 10 jaar.
Juliie gaan toch niet zeggen dat dit toeval is?
Spijtig dat dat daar geen cijfers over bestaan.
Groeten


Makkelijk praten ? Hoezo?    Die zin : "moest mijn vrouw even oud zijn maar ze is het niet" slaat naar mijn mening nergens op, en ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel.

In mijn kenniskring ( en die is héél groot) ken ik tal van koppels met een klein leeftijdsverschil.

Weet je, ik heb genoeg gezien en ik zie nog genoeg als ik in de Phils ben. Je ziet daar wat lopen  :lachen:   En ik heb daar mijn uitgesproken mening over.
Velen....heel velen zouden beter is wat meer respect hebben voor een wat oudere en volwassen dame, en wat minder zeiken over een buikje en zo. Denk hier maar eens goed over na en open je ogen als je daar bent. 




@ Stijn : Ja, er is nog een leeftijdsverschil tussen mijn vriendin en mij van 12 jaar... Mocht zij 18 zijn dan was ik er 30. Dat is... een aanzienlijk verschil te noemen...
Nu ben ik er 54 en zij 42.. We zijn beiden reeds grootouder, hebben onze rimpels, kalende hoofden of een buikje...  Wij staan in dezelfde levensfase..

Het is normaal dat mensen van jouw leeftijd kijken en kiezen voor "uiterlijke schoonheid". Dat deed ik toen ook... Ik had immers nog niet de ervaring en "levenswijsheid" die ik nu heb.
Ik blijf er bij : Mocht mijn vriendin 10 jaar ouder zijn en dus mijn leeftijd hebben, dan nog...  twijfelde ik niet : haar schoonheid als mens, de persoon.. die verandert immers niet...

Nog iets.. om het je doen snapppen : ik was zeer jong vader. Op mijn 21 !! Ik ben steeds "jong" kunnen omgaan met mijn kinderen.
Nu ben ik.. dus 54 en mijn zoon 33.. we zijn meer "vrienden" dan het een vader-zoon relatie is..We denken in vele gevallen hetzelfde...  Misschien.. zijn we nog samen op pensioen..   :lachen: dus.. van dezelfde generatie... Snap je het nu ???  :biggrinn:

jiggy

Citaat van: Rich op maandag 20 februari 2012, 10:35:24
Citaat van: josv op maandag 20 februari 2012, 10:29:21
Citaat van: Rich op maandag 20 februari 2012, 10:22:38
Citaat van: stijn54 op vrijdag 17 februari 2012, 15:23:09

Zeg eens eerlijk mannen?
:lachen:


Weinig reactie eigenlijk  :denk:

Samen zijn we 100  :biggrinn:


Wij 104  :lachen: :applaus:

Pfff... wat een bejaarde koppels zeg... WIJ ZIJN "AMPER" 95 samen !!! :biggrinn: :biggrinn:  (Oei.. volgende maand verjaart Sandra, dus.. we stevenen af op de 100 !!!  :lachen:)

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

jiggy

Citaat van: josv op maandag 20 februari 2012, 10:41:26
Citaat van: Rich op maandag 20 februari 2012, 10:35:24
Citaat van: josv op maandag 20 februari 2012, 10:29:21
Citaat van: Rich op maandag 20 februari 2012, 10:22:38
Citaat van: stijn54 op vrijdag 17 februari 2012, 15:23:09

Zeg eens eerlijk mannen?
:lachen:


Weinig reactie eigenlijk  :denk:

Samen zijn we 100  :biggrinn:


Wij 104  :lachen: :applaus:

Stijn zit z'n eigen nu suf te rekenen  :happy2: :happy2:

Nog een reken- en denkoefening :

Wat een geluk dat ik reeds 50 + ben ! Wanneer ik verjaar.. wordt ik minder dan 2 % ouder.... Mijn kleinzoon daarentegen verjaart binnen 3 weken : hij wordt 2 en.. VERDUBBELT dus zijn leeftijd. Met andere woorden : hij wordt 100 % ouder en dus veel vlugger dan ik !!!

Vraag :wanneer haalt hij me in ???  :confused2: :lachen:  :biggrinn: