Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Oud worden in the phil

Gestart door LMBen, donderdag 3 oktober 2013, 08:36:03

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Citaat van: eddyvm op vrijdag  4 oktober 2013, 14:04:23
hallo,ik dacht dat je geen ziektekostverzekering kon aanhouden in Belgie als je geen inkomsten hebt van arbeid of een pensioen krijgt?
Natuurlijk heb je een ziekteverzekering als je een pensioen hebt in Belgie. Het probleem van het huis verhuren zijn de huurders he. Waar vind je een goede huurder zeker las je ver weg bent en op familie rekenen is goed in het begin maar op lange termijn? Als je plotseling heel ziek wordt en je kan niet terugkeren met het vliegtuig dan heb je grote problemen. Daarom wou ik mijn(tweede) Filippijnse vrouw graag in Belgie maar het heeft niet mogen zijn dus proberen we het maar in Cebu. :lachen:

Amice

Citaat van: pierrevanwies op vrijdag  4 oktober 2013, 16:01:45
Citaat van: Ifugao op vrijdag  4 oktober 2013, 15:48:49
Citaat van: Kano op vrijdag  4 oktober 2013, 15:05:17
Makkelijker gezegd dan gedaan.Het aanhouden van twee huizen kost wel het een en ander. Verder zul je bij acute ernstige medische problemen toch niet makkelijk terug kunnen vliegen.

Stijn wordt volgend jaar 60, dus zal hij e.e.a. hebben opgebouwd in zijn leven (denk ik?) Huis vrij van hypotheek?. Goed om te verhuren als Stijn in de PH zit.
Van de verhuur kun je riant wonen in de PH.
En bij acute medische problemen vliegt de verzekeraar je naar huis. Bij dreigende medische problemen zorg je dat je zelf thuis komt.

huem       dat moet dan toch een goeie verzekeraar zijn, heeft ie ook een naam want ik heb er intresse in     :happy2:  






Dan dien je naast je ziektekosten verzekering dus ook een doorlopende reisverzekering te hebben, die je dan repatrieert.
Die reisverzekering zal dan al dan niet gedeeltelijk de kosten daarvan verhalen op je ziektekosten verzekering.

Eurocross is daarvan een bekende en ik moet zeggen dat ik daar goede ervaringen mee heb gehad.

Verder gelden in nederland ook nog voorwaarden om een huis te kunnen/mogen verhuren.

Wellicht is een hutje op de heide een alternatief na zoveel jaren in de phils te hebben gewoond.  :weetikniet:


:biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

daf105paccar

CitaatHet probleem van het huis verhuren zijn de huurders he. Waar vind je een goede huurder zeker las je ver weg bent en op familie rekenen is goed in het begin maar op lange termijn?
Er zijn agentschappen die dat voor jouw kunnen doen. :atyourservice:

boldy

ik weet niet hoe dat in belgie is maar hier in nederland is het zo  dat ze gewoon  kunnen stoppen met de huur te betalen  en dan kan je naar je geld fluiten.  je kunt ze er zomaar niet uit gooien  want dan kan jij gewoon gaan brommen . tis zelfs zo dat als jij daar in de tuin komt (van jouw eigen huis ) ze de politie kunnen bellen en jou laten verwijderen . 
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ifugao

Citaat van: boldy op zaterdag  5 oktober 2013, 11:21:24
ik weet niet hoe dat in belgie is maar hier in nederland is het zo  dat ze gewoon  kunnen stoppen met de huur te betalen  en dan kan je naar je geld fluiten.  je kunt ze er zomaar niet uit gooien  want dan kan jij gewoon gaan brommen . tis zelfs zo dat als jij daar in de tuin komt (van jouw eigen huis ) ze de politie kunnen bellen en jou laten verwijderen . 


Gewoon even langs het "kantoor" van de "Hell's Angels" gaan met wat contanten, en vragen of ze zin hebben in een "klusje" .  :moord:

Ifugao

Zelf heb ik het plan opgevat om het zo te doen: Bij pensionering verkoop ik het onroerend goed dat ik heb. Dat is nagenoeg hypotheek vrij.
Daarvan koop ik een klein appartement, plus ik ga een kleine woning bouwen in de PH. (Grond hebben we al) Kinderen hebben we niet en wij hebben niet veel ruimte nodig. Ieder jaar wil ik dan een aantal maanden in de PH wonen en de rest van het jaar thuis. (Of andersom)
Bij thuiskomst heb ik dan een woning en in de PH ook. Alles zonder hypotheeklasten.
Neem een goede ziektekosten verzekering met en doorlopende reisverzekering incl. repatriatie (zoals Amice ook voorstelt)
Zelf hoef ik mijn appartement niet te verhuren als ik in de PH ben, maar je zou dat kunnen doen als je wat krap bij kas zit. Dat zou ik dan wel via een makelaar laten doen.

Bij dit plan ga ik er van uit dat je in je leven wat gespaard hebt en/of je huis afbetaald hebt. 

Luc

Huis verkopen en appartement kopen. Daar heb ik ook al aan gedacht. Helaas is in  :belgiesmiley: een appartement een stuk duurder dan een huis waardoor ik in dat geval met de opbrengst van het huis niet ga toekomen  :negatief:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

boldy

Citaat van: Ifugao op zaterdag  5 oktober 2013, 11:48:50
Citaat van: boldy op zaterdag  5 oktober 2013, 11:21:24
ik weet niet hoe dat in belgie is maar hier in nederland is het zo  dat ze gewoon  kunnen stoppen met de huur te betalen  en dan kan je naar je geld fluiten.  je kunt ze er zomaar niet uit gooien  want dan kan jij gewoon gaan brommen . tis zelfs zo dat als jij daar in de tuin komt (van jouw eigen huis ) ze de politie kunnen bellen en jou laten verwijderen . 


Gewoon even langs het "kantoor" van de "Hell's Angels" gaan met wat contanten, en vragen of ze zin hebben in een "klusje" .  :moord:

dat zou kennen ja en jij lekker brommen als ze je pakken  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

robert van dijck

Citaat van: pierrevanwies op vrijdag  4 oktober 2013, 16:01:45
Citaat van: Ifugao op vrijdag  4 oktober 2013, 15:48:49
Citaat van: Kano op vrijdag  4 oktober 2013, 15:05:17
Makkelijker gezegd dan gedaan.Het aanhouden van twee huizen kost wel het een en ander. Verder zul je bij acute ernstige medische problemen toch niet makkelijk terug kunnen vliegen.

Stijn wordt volgend jaar 60, dus zal hij e.e.a. hebben opgebouwd in zijn leven (denk ik?) Huis vrij van hypotheek?. Goed om te verhuren als Stijn in de PH zit.
Van de verhuur kun je riant wonen in de PH.
En bij acute medische problemen vliegt de verzekeraar je naar huis. Bij dreigende medische problemen zorg je dat je zelf thuis komt.

huem       dat moet dan toch een goeie verzekeraar zijn, heeft ie ook een naam want ik heb er intresse in     :happy2:   






Ik heb een reisverzekering bij VTB/VAB en die hebben mij ooit eens met het vliegtuig naar huis gebracht van uit Zwitserland (skiongeval) ik weet dat deze verzekering je ook naar huis brengt bij ernstige ziekte, uiteraard na overleg met het plaatselijk ziekenhuis/dokter

Herbie

Citaat van: robert van dijck op zaterdag  5 oktober 2013, 13:22:59
Citaat van: pierrevanwies op vrijdag  4 oktober 2013, 16:01:45
Citaat van: Ifugao op vrijdag  4 oktober 2013, 15:48:49
Citaat van: Kano op vrijdag  4 oktober 2013, 15:05:17
Makkelijker gezegd dan gedaan.Het aanhouden van twee huizen kost wel het een en ander. Verder zul je bij acute ernstige medische problemen toch niet makkelijk terug kunnen vliegen.

Stijn wordt volgend jaar 60, dus zal hij e.e.a. hebben opgebouwd in zijn leven (denk ik?) Huis vrij van hypotheek?. Goed om te verhuren als Stijn in de PH zit.
Van de verhuur kun je riant wonen in de PH.
En bij acute medische problemen vliegt de verzekeraar je naar huis. Bij dreigende medische problemen zorg je dat je zelf thuis komt.

huem       dat moet dan toch een goeie verzekeraar zijn, heeft ie ook een naam want ik heb er intresse in     :happy2:   






Ik heb een reisverzekering bij VTB/VAB en die hebben mij ooit eens met het vliegtuig naar huis gebracht van uit Zwitserland (skiongeval) ik weet dat deze verzekering je ook naar huis brengt bij ernstige ziekte, uiteraard na overleg met het plaatselijk ziekenhuis/dokter

Dat in in :eu: in de :smiley-philippines: is dat een heel ander geval, dat moet je goed na vragen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.