Al 46 doden bij islamistisch offensief op Filipijnse stad

Gestart door ganda, vrijdag 26 mei 2017, 12:05:03

Vorige topic - Volgende topic

Adik

Gertve, ik kan me je reactie voorstellen maar ik vermoed dat Ganda dit met de beste bedoelingen geschreven heeft?

In andere berichten heeft hij er m.i. ook blijk van gegeven zodra een discussie te onfatsoenlijk werd, te verzoeken aan admin omzijn topic naar heikele onderwerpen te verplaatsen.

Naar mijn bescheiden mening is Ganda de persoon niet naar om een "karaktermoord" te plegen. Ik denk dat hij met de beste bedoelingen tracht te voorkomen dat er weer een topic polariseert.

Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar zo denk ik erover. Soit, al te veel geschreven en hoop dat jullie het verder onderling op kunnen lossen.

:hoedjeaf:  :thankyoufw5:

ganda


Beste gertve,

mijn reactie op uw post was goed bedoeld, blijkbaar hebben we elkaar misverstaan.
Ik had moeten schrijven: Uw insinuatie kan verkeerdelijk begrepen worden als een vorm van manipulatie.
Mijn excuses.

@ Adik

Ja, ik probeerde te voorkomen dat er weer een topic polariseerde.


Margeb

Om weer " on -topic " te komen.

Het drama wordt met de dag groter, lijkt mij.

http://www.manilatimes.net/thousands-trapped-death-toll-nears-100/329837/

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van leden op Mindanao mbt ML.
Is er een curfew?
wat merk je ervan?
Hoe is het straat beeld?

Ipv elkaar af te plassen over meningen, is dat iets waar, de op de Filipijnen levende leden, wat aan hebben.
Wie weet hebben we deze week in het hele land een ML, gezien de peace talks met de communisten ook zijn gestaakt en die de NPA oproepen om zwaardere en harde gewapende acties e ondernemen.

kristof19

Citaat van: Margeb op maandag 29 mei 2017, 01:44:57
Om weer " on -topic " te komen.

Het drama wordt met de dag groter, lijkt mij.

http://www.manilatimes.net/thousands-trapped-death-toll-nears-100/329837/

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van leden op Mindanao mbt ML.
Is er een curfew?
wat merk je ervan?
Hoe is het straat beeld?

Ipv elkaar af te plassen over meningen, is dat iets waar, de op de Filipijnen levende leden, wat aan hebben.
Wie weet hebben we deze week in het hele land een ML, gezien de peace talks met de communisten ook zijn gestaakt en die de NPA oproepen om zwaardere en harde gewapende acties e ondernemen.

Hier in Cagayan de Oro is het business as usual. Geen curfew en in de stad  alles normaal. De toegangswegen naar Cdo hebben natuurlijk wel checkpoints. Gisteren 3 legerhelicopters zien overvliegen en dat was het. Buiten het feit dat er veel over gesproken wordt en het constant in het nieuws is, zou ik het anders niet gemerkt hebben.

kristof19

Citaat van: Adik op zondag 28 mei 2017, 19:26:33
Gertve, ik kan me je reactie voorstellen maar ik vermoed dat Ganda dit met de beste bedoelingen geschreven heeft?
Ik kan me zijn reactie totaal niet voorstellen. Wanneer ik provoceer verwacht ik daar ook (negatief) commentaar/reacties op. Wie  zaait zal oogsten en dat geldt voor iedereen hier op het forum en mezelf inclusief. Mag niemand reageren op zijn misplaatste, volledig niet ter zake, provocerende opmerking?
En daarna het slachtoffertje uithangen als hij op een uiterst correcte manier hierover aangesproken wordt :jajaja: :jajaja:
jongens toch :floet:

Riens

Mijn schoonfamilie woont in Maigo, bij de "vluchtweg" naar Marawi.
Wat vooral opvalt heel veel militairen, corfu van 7:00 tot 19:00 en huiszoekingen zijn aangekondigd.

Verder zijn alle strafzaken bij de rechtbank in Illigan bevroren vanwege "red alert".

Luke

Met al die jaarlijkse Joint-miltary-exercise PH-USA, is PH leger toch maar tot weinig in staat.
Ofwel spelen de officieren weer onder 1 hoedje met de "vijand", om wapens en ander spul te kunnen verkopen.

Margeb

Du30  heeft nu andere rebellen groepen gevraagd/uitgenodigd om te helpen met de gevechte tegen Maute.( MNLF, MILF, NPA)

Bewijs van onvermogen voor hem, het leger en de politie?



Margeb


Luc

Philippines soldiers killed in 'friendly fire' air strike in Marawi

Ten soldiers have been killed by a government air strike in the embattled city of Marawi in the Philippines.
Eight soldiers were also wounded in the "friendly fire" incident on Wednesday, said defence secretary Delfin Lorenzana, expressing remorse.
Over the last week militants allied to the so-called Islamic State have engaged in street battles with the army leaving more than 100 people dead.
It was sparked by the attempted capture of a top militant leader by the army.
"Yesterday we had a tragedy that involved our troops. A group of our military, Army men were hit by our own airstrike. We lost men, 10 killed and 8 wounded," Mr Lorenzana told reporters.

http://www.bbc.com/news/world-asia-40116042
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.