VISUM KORTVERBLIJF (VKV type C) Schengen (vrienden/familiebezoek, toerist)

Gestart door jiggy, donderdag 12 februari 2015, 02:24:58

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Deze had ik geheel niet zien aankomen , doch bewijst dat mensen kunnen gefixeerd raken op regels en zichzelf het recht op eigen en logisch denken , zelfs BINNEN die regels ontzeggen :

Eergisteren, 4 juni, diende mijn vriendin een nieuwe aanvraag in voor "friends visit visa".
De dame die het dossier ontving en nakeek stelde vast dat niet de 3 meest recente loonstroken van de sponsor in het dossier staken. Namelijk de loonstrook van MEI 2015 ontbrak !!!
Enige logica in denken zou haar kunnen laten inzien hebben dat een dossier moet worden voorbereid : documenten vanuit België overgemaakt aan de aanvrager kunnen onmogelijk in die mate up-to-date zijn !

Doch.. alles om de "goodwill" te bewaren : het document is reeds doorgemaild naar mijn vriendin die het via LBC per post aan de ambassade bezorgde. Want het moest er ten laatste op 8 juni zijn ! Gelukkig vroegen ze niet om een ORIGINEEL, want anders kon dit nooit tijdig daar zijn of mits... een (DHL) kost van nog eens 80â,¬!

Uit telefonisch contact met de ambassade bleek ook dat zij niet langer stukken per email mogen ontvangen. En dit in tijden waarin men de mond vol heeft van "e-gouvernment"!

Of..  moeten we het als een "gunst" beschouwen dat men ons het dossier nog op die manier laat aanvullen?.... 

BeeGee

Interesssant topic !
In phil blijkt n vaste job niet altijd evident, dus als men op moment van aanvraag gelijk welke job heeft , zou dit een pluspunt zijn...   Zijn er nog zaken uit ervaring die van belang zijn voor aanvaarding kort bezoek (buiten louter administratief)...
Vriendin zou net als haar familie vroegereuropa willen bezoeken, en mij , en haar tante die getrouwd is met mn oudste broer ... Welke reden moet je best opgeven... Blijkbaar maar keuze uit 1...

Ter info : mn loonfiches zijn sowieso al paar jaar elektronisch (via Zoomit) ,  originelen heb ik niet meer
Grtz

jiggy

Citaat van: BeeGee op donderdag 11 juni 2015, 23:31:32
Interesssant topic !
In phil blijkt n vaste job niet altijd evident, dus als men op moment van aanvraag gelijk welke job heeft , zou dit een pluspunt zijn...   Zijn er nog zaken uit ervaring die van belang zijn voor aanvaarding kort bezoek (buiten louter administratief)...
Vriendin zou net als haar familie vroegereuropa willen bezoeken, en mij , en haar tante die getrouwd is met mn oudste broer ... Welke reden moet je best opgeven... Blijkbaar maar keuze uit 1...

Ter info : mn loonfiches zijn sowieso al paar jaar elektronisch (via Zoomit) ,  originelen heb ik niet meer
Grtz

Als je kan aantonen dat in jullie situatie sprake is van een langdurige, duurzame relatie ( internet, mails, persoonlijke contacten bij bezoek in de Filippijnen,... dan kan je voor een FRIEND's VISIT VISA gaan.

Zijn deze bewijzen van relatie minder duidelijk of bewijsbaar, dan ga je best voor FAMILY VISIT VISA , via die tante, denk ik.
Loonfiches kunnen uiteraard een print zijn van jouw Zoomit- documenten. Een "originele" loonfiche bestaat immers niet. Is altijd een uitprint, zonder handtekening, en dit wordt ook niet gevraagd. 


Herbie

Volgens dat ik gehoord heb, voeg je gewoon je belastingsbrief bij. Zouden ze ook goedkeuren. Bv voor mensen, die nu plots zonder werk zitten, of veel minder werken. En vorig jaar nog goed gewerkt hebben :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

jiggy

Citaat van: Herbie op maandag 22 juni 2015, 01:31:32
Volgens dat ik gehoord heb, voeg je gewoon je belastingsbrief bij. Zouden ze ook goedkeuren. Bv voor mensen, die nu plots zonder werk zitten, of veel minder werken. En vorig jaar nog goed gewerkt hebben :thumb:

Van "horen zeggen" worden veel leugensof onjuistheden geboren Herbie  :lachen:

Dit zijn de instructies :
- 3 meest recente loonstroken( nemen ze TE letterlijk, want bij indienen aanvraag op 4 juni (Manila!) vroegen ze de loonstrook van mei (België). Alleen materieel was dat al onmogelijk.
- voor zelfstandigen kan dit uiteraard niet en wordt het meest recente AANSLAGbiljet (niet belastingsbrief!) aanvaard.

De link die op de vernieuwde website van de ambassade staat ivm "proof of income" van de sponsor is echer verkeerd!!!
Die wijst u door naar de pagina van DVZ over de "verbintenis tot tenlasteneming", nietste maken met inkomen van de sponsor, maar een alternatief voor gebrek aan eigen geldmiddelen voor het verblijf aan de kant van de aanvrager. WEER een bewijs hoe "gemakkelijk" men het de aanvragers maakt om een "aanvaardbaar" dossier samen te stellen !!!

Herbie

Citaat van: jiggy op maandag 22 juni 2015, 01:48:04
Citaat van: Herbie op maandag 22 juni 2015, 01:31:32
Volgens dat ik gehoord heb, voeg je gewoon je belastingsbrief bij. Zouden ze ook goedkeuren. Bv voor mensen, die nu plots zonder werk zitten, of veel minder werken. En vorig jaar nog goed gewerkt hebben :thumb:

Van "horen zeggen" worden veel leugensof onjuistheden geboren Herbie  :lachen:

Dit zijn de instructies :
- 3 meest recente loonstroken( nemen ze TE letterlijk, want bij indienen aanvraag op 4 juni (Manila!) vroegen ze de loonstrook van mei (België). Alleen materieel was dat al onmogelijk.
- voor zelfstandigen kan dit uiteraard niet en wordt het meest recente AANSLAGbiljet (niet belastingsbrief!) aanvaard.

De link die op de vernieuwde website van de ambassade staat ivm "proof of income" van de sponsor is echer verkeerd!!!
Die wijst u door naar de pagina van DVZ over de "verbintenis tot tenlasteneming", nietste maken met inkomen van de sponsor, maar een alternatief voor gebrek aan eigen geldmiddelen voor het verblijf aan de kant van de aanvrager. WEER een bewijs hoe "gemakkelijk" men het de aanvragers maakt om een "aanvaardbaar" dossier samen te stellen !!!

Ja Aanslagbliljet bedoel ik, zo voor particulieren mag dat dan niet.
Ja dat horen zeggen :lachen: er word zoveel gezegd, geroddeld :lachen:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

jiggy

Citaat van: Herbie op maandag 22 juni 2015, 02:03:52
Citaat van: jiggy op maandag 22 juni 2015, 01:48:04
Citaat van: Herbie op maandag 22 juni 2015, 01:31:32
Volgens dat ik gehoord heb, voeg je gewoon je belastingsbrief bij. Zouden ze ook goedkeuren. Bv voor mensen, die nu plots zonder werk zitten, of veel minder werken. En vorig jaar nog goed gewerkt hebben :thumb:

Van "horen zeggen" worden veel leugensof onjuistheden geboren Herbie  :lachen:

Dit zijn de instructies :
- 3 meest recente loonstroken( nemen ze TE letterlijk, want bij indienen aanvraag op 4 juni (Manila!) vroegen ze de loonstrook van mei (België). Alleen materieel was dat al onmogelijk.
- voor zelfstandigen kan dit uiteraard niet en wordt het meest recente AANSLAGbiljet (niet belastingsbrief!) aanvaard.

De link die op de vernieuwde website van de ambassade staat ivm "proof of income" van de sponsor is echer verkeerd!!!
Die wijst u door naar de pagina van DVZ over de "verbintenis tot tenlasteneming", nietste maken met inkomen van de sponsor, maar een alternatief voor gebrek aan eigen geldmiddelen voor het verblijf aan de kant van de aanvrager. WEER een bewijs hoe "gemakkelijk" men het de aanvragers maakt om een "aanvaardbaar" dossier samen te stellen !!!

Ja Aanslagbliljet bedoel ik, zo voor particulieren mag dat dan niet.
Ja dat horen zeggen :lachen: er word zoveel gezegd, geroddeld :lachen:

Neen , ze vragen RECENT proof, en dat zijn voor een werknemer dan de laatste 3 loonstrookjes.  Ik neem aan, indien dat die door omstandigheden niet volstaan voor de minimumvereisten ( 800 â,¬ netto + 150 â,¬/persoon ten laste + 150 â,¬ /uitgenodigde persoon voor familiebezoek / 200 â,¬/ uitgenodigde persoon bij vriendenbezoek ) dan kan men uiteraard een eerder aanslagbiljet toevoegen, doch ... of de ambassade/ DVZ dit zullen aanvaarden is een andere vraag..... Beter om STRIKT hun voorwaarden te volgen en bij ontbreken van loonstrookjes die aan die inkomensgrenzen voldoen een andere garant te kiezen, denk ik....