Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum

Gestart door karpaat, maandag 16 maart 2015, 12:11:30

Vorige topic - Volgende topic

karpaat

Hoi allemaal zal ook hier "kort" mijn verhaal doen.
Heb in 2004 iemand leren kennen in de fils,in 2006 ben ik naar daar gegaan.zalige tijden.mijn vriendin werd zwanger en beviel in 2007.eenmaand na de geboorte van mijn dochter zei ze dat ze naar Japan naar haar man terug ging. Was donderslag bij klare hemel. Wist niet dat zgetrouwd was. Ik bleef achter met mijn dochter. Toen leerde ik in 2008mijn huidige vriendin kennen. We hebben veel problemen meegemaakt alsook door de grootouders van mijn dochter. In 2011 ging mijn vriendin naar Maleisië voor te werken. We verloren kontakt ik ging dieper de put in en in 2012 overleed de moeder van mijn dochter in Japan. Van de ambassade niet veel hulp. Dochter geboren buiten bhet huwelijk.vorig jaar ben ik het land uitgezet wegens overstay. Dan december kwam mijn vriendin terug boven water en zhoud nog steeds van me. Ze wilt me bezoeken e eventueel trouwen met me. Ik dacht snelste manier toerist en trouwen. De visa werd geweigerd had de tenlastenneming opgestuurd en al. Ze heeft 3jaar in Maleisië gewerkt ze heeft papieren binnengebracht maar toch geweigerd. Hoe kan ik haar snel hier krijgen? In verband met mijn dochter heb ik advocaat ingeschakeld maar ziet ook al hopeloos uit. Kan aub iemand mij raad geven?

Dank je

karpaat

Kan iemand me aub helpen?

Amice

Het verhaal is wat onduidelijk.

Waar verblijft de dochter nu?

Wat was de weigerings reden voor het visum?

wat zijn de redenen van  de advocaat om de zaak van de dochter als hopeloos af te doen?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

karpaat

Dochter is bij haar grootouders in sta Ana oro b Manila.
De reden van weigering de visa voor mijn vriendin is vrees dat ze zou blijven.
En ivm dochter. Geboren buiten het huwelijk. Maakt dat de echtgenoot van de moeder haar wettelijke vader is. Maar geboorteakte van mijn dochter is met mijn naam.

Amice

Citaat van: karpaat op dinsdag 17 maart 2015, 09:20:05
Dochter is bij haar grootouders in sta Ana oro b Manila.
De reden van weigering de visa voor mijn vriendin is vrees dat ze zou blijven.
En ivm dochter. Geboren buiten het huwelijk. Maakt dat de echtgenoot van de moeder haar wettelijke vader is. Maar geboorteakte van mijn dochter is met mijn naam.

:confused2:

Ik ken st. ana wel in manila maar geen st.ana oro b.  :weetikniet:

Zover de informatie strekt maak ik op dat de moeder in japan zit en het kind bij haar ouders verblijft?
Afgezien van het feit dat het beter is om stootvader dan broodvader te zijn, laat de moeder dus het kind achter  bi haar ouders i.pl.v. bij de biologische vader.dat is 1.
2.
Het is nog maar ce vraag of het huwelijk van de moeder en de japanees is geregistreerd in de phils? zo ja dan is de japanees feitelijk de vader MAAR dan had er geen registratie plaats kunnen vinden van u als de biologische vader.
Om die reden is het dus aannemelijk dat het huwelijk tussen de moeder en de japanees niet is geregistreerd in de filippijnse administratie en dus kunt u het recht als biologische vader claimen van het kind.
Ik zie dan ook niet meteen in waarom de advocaat die zaak als hopeloos af doet, buiten het feit dan dat het een lange weg zal worden om het kind mee naar belgie te kunnen nemen. In principe kunt u de voogdij van het kind wel claimen bijvoorbeeld en o.a. bij DSWD.
Wat niet in uw voordeel spreekt is uw overstay en wellicht de vaak daarmee gepaard gaande status van unwanted alien.
3.
Dat de ambassade het visum van de (nieuwe) vriendin heeft geweigerd op basis van vestigingsgevaar lijkt me niet zo vreemd.
Het komt mij voor dat uw vriendin u inderdaad gebruikt als opstapje om Belgie binnen te komen.
De smoes dat ze nog van u houdt leg ik terzijde aangezien ze ook niet veel moeite had om u te verlaten om een ander avontuur te beginnen. Ik denk dat de Ambassade/DVZ er ook zo over denken.
Of dit dan terecht is, is aan u om de relatie en situatie met uw vriendin met deze zienswijze te belichten.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

karpaat

De moeder was getrouwd met Japanse man. Ze is overleden in 2012.
En OK in verband met mijn vriendin miss ben ik opstapje maar ik betwijfel dat ten zeerste. Wat ik voel is puur liefde. Dus hoe kan ik dat oplossen?

Amice

Kwestie van DVZ overtuigen dat het niet om een schijnhuwelijk/relatie gaat.

Er zijn 2 mogelijkheden.
1. zover de termijn nog niet daarvoor is verstreken kan bezwaar/beroep ingedient worden
2. nieuwe aanvraag indienen en er voor zorgen dat er geen twijfel is om voor schijnhuwelik/relatie in aanmerking te komen.

Suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

karpaat


Amice

Aantonen dat de relatie echt is, d.m.v bv. chat sessions,foto's, dates, etc.

Neem contact op met DVZ of ambassade en vraag wat ze willen zien om het aan te tonen.




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

karpaat


Amice

Voor tourist visa is de terugkeer garantie het belangrijkste.

Maar dat maakte ik niet op uit je verhaal, wellicht dat daar het probleem al ligt voor de ambassade.

terugkeer garantie toon je aan door een vaste baan met toestemming van de werkgever om op vakantie te gaan en een verklaring van deze werkgever dat ze wordt terug verwacht op haar werk op bepaalde datum.

Aangezien ze niet in de filippijnen verblijft(dat maak ik althans op uit je verhaal) zijn verdere aantoningnen zoals achterblijvend schoolgaand kind of eigen huis/lot minder van toepassing.

Andere mogelijkheid is om een visum voor huwelijk aan te vragen maar daar doet belgie nogal moeilijk over.

Of de Eu route te volgen m.a.w. je verkast tijdelijk naar een ander EU land en laat haar overkomen om bv. in Denemarken te trouwen.

Trouwen in denemarken gaat voor Eu burgers(dat ben je wanneer je dus verkast naar een ander EU land) relatief makkelijk en snel.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Amice, is het niet zo dat hij ( Karpaat ) als enige over is ( moeder is  :ripba8: ) op de birthcertificate en dus gewoon recht op het kind heeft ?? Zo ja dan zou ik zeggen : ga daar dan eerst voor en zet die pinay lovers even op een laag pitje ! Die komen later wel !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: josv op dinsdag 17 maart 2015, 12:34:39
Amice, is het niet zo dat hij ( Karpaat ) als enige over is ( moeder is  :ripba8: ) op de birthcertificate en dus gewoon recht op het kind heeft ?? Zo ja dan zou ik zeggen : ga daar dan eerst voor en zet die pinay lovers even op een laag pitje ! Die komen later wel !

Dat hij als enige van de 2 liefdespartners over is kwam nu pas naar voren.

Wat feitelijk eerst helder dient te worden is of het huwelijk van haar is geregistreerd in de phils en wanneer dat huwelijk feitelijk gesloten is.
het kan ook nog zijn dat het later is gesloten dan de geboorte van het kind(we moeten er maar naar raden immers).

Indien het huwelijk niet in de phils is geregistreerd kan hij als enige biologische ouder het kind claimen maar zal daarbij wel op verzet stuiten van de grootouders. Vandaar dat zijn deportatie niet voor hem spreekt in deze kwestie.

Het maakt niet veel uit of hij al dan niet een relatie heeft maar wel of zijn partner zijn kind accepteert en meer nog (afhankelijk van leeftijd) of het kind het wil.
Indien er geen partner aanwezig is kan hij ook tegengeworpen krijgen of hij wel in staat is alleen voor het kind te zorgen.
DSWD is geen gemaaklijke in dit soort zaken en ze zullen de neiging hebben om de pinoy grootouders voor te trekken, ook al heeft hij als biologische vader het eerste recht op opvoeding van het kind.

In ieder geval  schijnt het kind 7 jaar te zijn en kunnen de grootouders niet wettelijk meer claimen dat het vanwege jonge leeftijd bij hen of de moeder behoort te zijn.

Karpaat zal bij zichzelf ten rade dienen te gaan of zijn relatie met zijn vriendin oprecht en sterk genoeg is om het kind daarin te nestelen, Wat als de vriendin hem echt gebruikt om naar belgie te komen en hem dan weer verlaat? dat zal mee kunnen gaan spelen bij de beslissing om het kind aan hem toe te vertrouwen voor DSWD.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

karpaat

Heb het huwleijks contract en dood certificaat van de moeder hier bij mij. Ze zijn getrouwd in de jaren 90 in Manila.

Amice

Citaat van: karpaat op dinsdag 17 maart 2015, 12:54:57
Heb het huwleijks contract en dood certificaat van de moeder hier bij mij. Ze zijn getrouwd in de jaren 90 in Manila.


ben je ook in het bezit van het geboortecertificaat van het kind?
Wie heeft destijds de aangifte van de geboorte gedaan?

Indien jij dus als biologische vader op het geboortecertificaat vermeld staat en de moeder was al getrouwd met de japanees dan is het geboortecertificaat dus foutief opgesteld en dient gerectificeerd te worden.

In dat geval kom je in een malle molen van procedures terecht die makkelijk jaren en jaren kan duren met ook nog eens weinig uitzicht op een succesvolle claim op het kind( die dan inmiddels ook nog eens een dusdanige leeftijd zal hebben dat ze zelf mag beslissen bij wie ze wil verblijven.)

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

karpaat

Heb het origineel liggen hier nso en dfa. De coppy zijn bij de advocaat.wij samen hebben aangifte gedaan

Amice

Citaat van: karpaat op dinsdag 17 maart 2015, 13:31:39
Heb het origineel liggen hier nso en dfa. De coppy zijn bij de advocaat.wij samen hebben aangifte gedaan

Tja, alles kan in de phils dienaangaande.
Maar er komt hoe dan ook een DNA test aan te pas om aan te tonen dat je echt de biologische vader bent, aangezien zij eigenlijk fraude heeft gepleegd bij de aangifte nog afgezien van het overspel.

De japaner kan nl. het kind ook opeisen.

Zoals gezegd kan het jaren duren alvorens je de zeggenschap over het kind kan verkrijgen, dus je zult af moeten wegen of het de moeite waard is om eraan te beginnen,mede gezien dat de domper groot kan zijn als het kind daarna beslist om bij de grootouders te blijven.

Je zou kunnen beginnen met een omgangsregeling aan de grootouders voor te stellen, zover als dat nog niet het  geval is.
Bij weigering daarvan kun je een verzoek indienen bij DSWD ook om het vaderschap te claimen en dan gaat de bal wel rollen, zei het traag.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adik

Citaat van: Amice op dinsdag 17 maart 2015, 10:34:26
Kwestie van DVZ overtuigen dat het niet om een schijnhuwelijk/relatie gaat.

Er zijn 2 mogelijkheden.
1. zover de termijn nog niet daarvoor is verstreken kan bezwaar/beroep ingedient worden
2. nieuwe aanvraag indienen en er voor zorgen dat er geen twijfel is om voor schijnhuwelik/relatie in aanmerking te komen.

Suc6

Amice weet er veel meer van dan ik, maar volgens mij wordt er ook gekeken naar de duurzaamheid en exclusiviteit van een relatie. Beide scoort ze niet erg hoog aangezien ze pas enkele maanden geleden weer in je leven kwam.

Verder los van voogdij? Maakt het kind geen aanspraak op dubbele nationaliteit?

Amice

Citaat van: Adik op woensdag 18 maart 2015, 00:25:10
Citaat van: Amice op dinsdag 17 maart 2015, 10:34:26
Kwestie van DVZ overtuigen dat het niet om een schijnhuwelijk/relatie gaat.

Er zijn 2 mogelijkheden.
1. zover de termijn nog niet daarvoor is verstreken kan bezwaar/beroep ingedient worden
2. nieuwe aanvraag indienen en er voor zorgen dat er geen twijfel is om voor schijnhuwelik/relatie in aanmerking te komen.

Suc6

Amice weet er veel meer van dan ik, maar volgens mij wordt er ook gekeken naar de duurzaamheid en exclusiviteit van een relatie. Beide scoort ze niet erg hoog aangezien ze pas enkele maanden geleden weer in je leven kwam.

Verder los van voogdij? Maakt het kind geen aanspraak op dubbele nationaliteit?


In eerste instantie zou je dat denken maar ook de belgische ambassade en DVZ zijn niet op hun achterhoofd gevallen.
Bij de aanvraag voor de belgische nationaliteit zullen ook de gegevens van de moeder boven tafel moeten komen en daaruit blijkt dan dat ze dus al getrouwd was alvorens het kind is verwekt en dus wettelijk geacht wordt binnen dat huwelijk te zijn verwekt. Feitelijk zou het kind ook niet illegitimate moeten zijn.
Karpaat kan daar wel verweer op aantekenen door te wijzen op het geboortecertificaat en met een DNA bewijs zijn biologische vaderschap bewijzen maar dan nog zal men eisen dat het documentmatig eerst op orde komt zover dat dan nog mogelijk is.
De melding op het geboortecertificaat maakt het huwelijk niet null & void en dus is er een dilemma waar Karpaat constant tegen aan zal lopen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adik

Citaat van: karpaat op maandag 16 maart 2015, 12:11:30
Hoi allemaal zal ook hier "kort" mijn verhaal doen.
Heb in 2004 iemand leren kennen in de fils,in 2006 ben ik naar daar gegaan.zalige tijden.mijn vriendin werd zwanger en beviel in 2007.eenmaand na de geboorte van mijn dochter zei ze dat ze naar Japan naar haar man terug ging. Was donderslag bij klare hemel. Wist niet dat zgetrouwd was. Ik bleef achter met mijn dochter. Toen leerde ik in 2008mijn huidige vriendin kennen. We hebben veel problemen meegemaakt alsook door de grootouders van mijn dochter. In 2011 ging mijn vriendin naar Maleisië voor te werken. We verloren kontakt ik ging dieper de put in en in 2012 overleed de moeder van mijn dochter in Japan. Van de ambassade niet veel hulp. Dochter geboren buiten bhet huwelijk.vorig jaar ben ik het land uitgezet wegens overstay. Dan december kwam mijn vriendin terug boven water en zhoud nog steeds van me. Ze wilt me bezoeken e eventueel trouwen met me. Ik dacht snelste manier toerist en trouwen. De visa werd geweigerd had de tenlastenneming opgestuurd en al. Ze heeft 3jaar in Maleisië gewerkt ze heeft papieren binnengebracht maar toch geweigerd. Hoe kan ik haar snel hier krijgen? In verband met mijn dochter heb ik advocaat ingeschakeld maar ziet ook al hopeloos uit. Kan aub iemand mij raad geven?

Dank je

Uit je verhaal maak ik een beetje op dat de oma eigenlijk de moederfiguur voor je dochter was en is? En je hoopt dat je huidige vriendin die rol gaat overnemen? En jij bent, tot je uitzetting, niet alleen de biologische vader maar ook de vaderfiguur voor haar geweest? Wat is nu echt in het belang van je kind? Naast al de personen die om verschillende redenen niet consequent prominent aanwezig zijn geweest in je dochter's leven, is het dan wel zo verstandig ook nog eens de moederfiguur (tot nu toe lijkt de enige constante factor) te willen "inruilen"?

De jonge jaren van kinderen zijn belangrijk voor hechting en binding. Voorbeelden te over van mensen die in hun jonge jaren een van beide ouders (ouderfiguren) hebben verloren en daar op latere leeftijd nog heel veel (psychologische) impact van hebben ervaren.

Ik ben ook vader, en snap dat het heel natuurlijk is om voor te vechten dat een kind bij de biologische ouder(s) is. Zou het op latere leeftijd ook niet willen uitleggen, als ze zich af vraagt waarom je het erbij hebt laten zitten. Maar misschien is bovenstaande een gedachte om ook bij stil te staan?  

panshit

correct denk eerst aan het belang van het kind.
Denk niet aan je eigen maar zet even je gevoelens aan de kant en gebruik je verstand.
Heb zelf twee zoons de moeder dacht ook even te regelen.
Wat gebeurd er als het kind gaat na denken vragen gaat stellen?
He ik heb het misschien wel beter bij mijn witte vader denk aan school opleiding e.d.
Dan komen ze bij jou en vragen mag ik bij jou komen?
De oma wordt ook ouder probeer met haar op goede voet te komen wek vertrouwen moet je kijken hoe de zaak kan veranderen.
Succes
Ik begrijp heel goed je emotie,.s heb er zelf ook meet te maken gehad

panshit

Randy

Snel naar hier krijgen zal niet lukken  :denk:
Om te trouwen zal je best de weg van trouwen in Belgie of trouwen in de Filijpinen volgen.