Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wat is "petition"?

Gestart door mikesdfsdf37, zaterdag 1 augustus 2015, 15:29:58

Vorige topic - Volgende topic

mikesdfsdf37

Hallo iedereen, ik heb even een korte vraag. :)
Ik ben onlangs getrouwd in  :smiley-philippines:
Hoera! Alles succesvol verlopen! :)

Nu zijn we meer in detail aan het uitzoeken hoe het verkrijgen van een visa werkt zodat we eindelijk samen kunnen zijn in België.
Ik hoor altijd iets van een "petition".
Een snelle google search geeft mij enkel resultaten met betrekking tot de USA.

Mijn vraag is Wat is een "petition" en heeft dit ook betrekking op België?

Bedankt!
Groeten, Mike

Rich

Dag Mike,

Welkom op het forum  :welcome: En proficiat met je huwelijk.

Ik zou begot niet weten wat je bedoelt met 'petition' met betrekking tot het aanvragen van een Visum voor je echtgenote  :weetikniet: Nooit van gehoord in dit geval  :ikkeniebegrijp:
Rich de Nederbelg.

mikesdfsdf37

Bedankt voor je antwoord Rich! :thankyoufw5:

Ik heb ondertussen een e-mail naar de embassade gestuurd met een hoop vragen. Ze zullen er wel iets over zeggen zeker als het belangrijk is :)

Als iemand anders er iets over weet, laat mij gerust weten! Alle beetjes info helpen, zelfs al ben je niet zeker :)

Thanks!

jiggy

inderdaad, ook  :welcome: op dit forum !

Als je "altijd iets hoort over een petition"... kan je beter eens nagaan waar en wie dit zegt.
Heel vermoedelijk zijn dit NIET-Belgen, of zelfs niet-EUburgers.

Ik zou me dan ook niet druk maken over wat "men hoort", en focussen op de regels die voor België van toepassing zijn.


"Iedereen is gelijk voor de wet, voor zover hij zich in dezelfde omstandigheden bevindt".
Jij bent geen Amerikaan, dus... heel aannemelijk dat dergelijke "petition" (aanvraagducmenten van een "petitioner" in het kader van een visum voor zijn partner, kind of dergelijke uit het buitenland) geen betrekking heeft op uw situatie. Ook de Belgische ambassade zal "uit de lucht vallen", eerder dan zeggen of het belangrijk is of niet, denk ik... 

Pinocchio

Citaat van: jiggy op zaterdag  1 augustus 2015, 17:20:32
Ik zou me dan ook niet druk maken over wat "men hoort", en focussen op de regels die voor België van toepassing zijn.

De meeste overheidsdiensten hebben een website waar veel informatie te vinden is en bovendien een e-mail adres voor extra vragen.

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/default.aspx

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  1 augustus 2015, 17:41:45
Citaat van: jiggy op zaterdag  1 augustus 2015, 17:20:32
Ik zou me dan ook niet druk maken over wat "men hoort", en focussen op de regels die voor België van toepassing zijn.

De meeste overheidsdiensten hebben een website waar veel informatie te vinden is en bovendien een e-mail adres voor extra vragen.

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/default.aspx

Een "petition" is een "aanvraag"... alleen het een is Engels en het ander Nederlands

The petitioner.. de aanvrager.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jiggy

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  1 augustus 2015, 18:23:40
Citaat van: Pinocchio op zaterdag  1 augustus 2015, 17:41:45
Citaat van: jiggy op zaterdag  1 augustus 2015, 17:20:32
Ik zou me dan ook niet druk maken over wat "men hoort", en focussen op de regels die voor België van toepassing zijn.

De meeste overheidsdiensten hebben een website waar veel informatie te vinden is en bovendien een e-mail adres voor extra vragen.

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/default.aspx

Een "petition" is een "aanvraag"... alleen het een is Engels en het ander Nederlands

The petitioner.. de aanvrager.

Inderdaad, Ronny  :thumb:

nils

Een petition is inderdaad een aanvraag of petitioner diegene die de aanvraag ondersteunt.
Soms wordt het in de context als sponsor gebruikt als diegene die 'garant' voor je staat.
In principe dus weinig bijzonders.

Ronny55

Citaat van: nils op zaterdag  1 augustus 2015, 23:38:12
Een petition is inderdaad een aanvraag of petitioner diegene die de aanvraag ondersteunt.
Soms wordt het in de context als sponsor gebruikt als diegene die 'garant' voor je staat.
In principe dus weinig bijzonders.
petitioner diegene die iets aanvraagt, Sponser ondersteunt die aanvraag.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Citaat van: Ronny55 op zondag  2 augustus 2015, 03:55:21
Citaat van: nils op zaterdag  1 augustus 2015, 23:38:12
Een petition is inderdaad een aanvraag of petitioner diegene die de aanvraag ondersteunt.
Soms wordt het in de context als sponsor gebruikt als diegene die 'garant' voor je staat.
In principe dus weinig bijzonders.
petitioner diegene die iets aanvraagt, Sponser ondersteunt die aanvraag.

Nu je het zegt idd  :thumb: 
Rich de Nederbelg.